על הכוונת ביקורת סרט

Shooter Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "על הכוונת":
"יומית סבירה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shooter
משחק מרק וולברג, דני גלובר, נד בטי, קאתי מאראה, רונאה מיטראה, מייקל פנה במאי/ת אנטוני פוקווה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לעל הכוונת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יומית סבירה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "על הכוונת" הוא עוד סרט פעולה מסורתי, עם מרדפים, יריות, פיצוצים, חיסולים אבל באופן מפתיע ניתן להגדירו כסרט פעולה ליברלי עם אג'נדה פוליטית שמאלנית ועם סוף רפובליקני מסורתי. כי על אף שנחה על הסרט לרגעים רוח שמאלנית יפת נפש, הרעים חייבים למות בעיקר בגלל שהם אנשי צבא צבועים ופוליטיקאים רפובליקניים אוהבי נפט וממון.הבמאי אנטואן פוקווה, שהיה שם מבטיח בעבר עם "יום אימונים מסוכן", הידרדר אנושות עם הקטסטרופה "דמעות של שמש" וכשל בסרט "המלך ארתור", גויס לביים את "על הכוונת" כבמאי סרטי פעולה ולא כבמאי דרמות זוכה פרס אוסקר. לכן מפתיע שהוא לא קיצר את התסריט הפטפטני של ג'ונתן למקין שהוא בעיקר אסופת ציטוטים מביכים ממאות סרטי פעולה מאותו הסוג בדיוק.
גם הליהוק המבטיח של מארק וולברג, דני גלובר, מייקל פנה, אליאס קוטס ונד ביטי מתקלקל בעקבות השחקנית הנשית הראשית - קייט מארה - שאמורה להיות מורה ורופאה אבל על פניה המעוצבות ישנו מבט תמידי של בחורה מופתעת כאילו היא רואה לראשונה את איבר המין של החבר שלה. חוץ מזה היא גם שחקנית גרועה. אחרי הסרט חבריי ואני ניסינו להבין כיצד היא קיבלה את התפקיד בסרט זה או בכל סרט אחר.ואכן העלילה של "על הכוונת" מתוחכמת כמו פאזל של ארבעה חלקים. הסיפור עוקב אחרי צלף מצטיין המופלל בניסיון להתנקש בחייו של נשיא ארה"ב. כדי להוכיח את חפותו הוא נאלץ לצלול לתוך מערבולת אלימה של טרור וקונספירציה כאשר כול מוסדות החוק במדינה רודפים אחריו. הצרה המרכזית בעלילה השדופה של "על הכוונת" שהוא פשוט מזכיר מיליון סרטים אחרים וכמובן את הסדרה המצליחה "נמלטים" שמדי פרק משחקת עם חוקי הז'אנר ומרסקת להם את הצורה בכול פעם מחדש עם שלל הפתעות וטוויסטים.
לעומת סדרת הטלוויזיה המצליחה, בסרט "על הכוונת" אין שום הפתעות. נהפוך הוא, הדבר המרכזי היחיד שאפשר להגיד על הסרט הזה שהוא לא מפתיע. מדובר בסרט נוסחה מיושן שאם היו משקיעים בו הרבה פחות כסף כנראה סטיבן סיגל או ז'אן קלוד ואן דאם היו מחליפים את וולברג בקרדיט ושחקנים אנונימיים היו מחליפים את דני גלובר, מייקל פנה ונד ביטי.מה שהופך איכשהו את מוצר הצריכה ההוליוודי הזה ליומית ראויה שהוא לא מוצר מביש. הסרט עשוי טוב. סצנות הפעולה והמתח עובדות. השחקנים מלבד קייט מארה מבצעים את עבודתם על הצד הטוב ביותר. מעריצותיו ומעריציו של וולברג יוכלו ליהנות לפחות בשתי סצנות מגופו החסון של הכוכב ההוליוודי. בקיצור, אם ממש משעמם לכם, אתם מסתובבים בקניון ומתחשק לכם לראות פיצוצים, יריות ומשולשי בטן – זו כנראה עסקה משתלמת.
על הכוונת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: zoharzoharגיל: 2129/03/2019 03:38:23
5/10אייקון ציון
סרט אקשן לחובבי הזאנר שיאהבו חוץ מזה הסרט לא מפתיע עם סוף חלש וכמה דברים שעדיין תמוהים לי משחק רע של קייט מארה והחברים מהוליווד צריכים להחזיר לסרטים של וולברג את שרליז תרון
שם: Leoגיל: 1829/03/2015 15:01:56
7/10אייקון ציון
אנטוני פוקווה מבריק עם סרט מעולה בתוצרתו כגון "המטרה הבית הלבן" ו-"נק'' שוויון". הסרט, בכיכובו של מארק וולברג, מהנה לצפייה ומשאיר את הצופה במתח לאורך כל הסרט. הטוב: סרט יריות קלאסי, צלפים, שוטרים, תככים ומזימות. הרע: לא מקורי, לא מפתיע.
שם: ירדן מסיקהגיל: 1516/03/2010 15:50:11
9/10אייקון ציון
סרט פעולה טוב מאוד,הרבה אקשן! מארק וולברג בהופעה מצויינת. סרט מומלץ מאוד !!
קישורים
חץ על הכוונת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט