זודיאק ביקורת סרט

Zodiac Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "זודיאק":
"מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Zodiac
משחק ג'ייק גילנהאל, רוברט דאוני ג'וניור, מרק ראפאלו, אנתוני אדוארדס, בריאן קוקס, קליאה דובאל, קלואי סוויני במאי/ת דיוויד פינצ'ר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לזודיאק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דייויד פינצ'ר מוכיח שהוא התבגר והפך מבמאי סרטי אימה וקאלט נוצצים, מתוחכמים וחלקם אף מעולים לבמאי דרמתי רציני שמצליח לנבור בתוך נפשה החולה של אמריקה האובססיבית כלפי סקס, אלימות ופרסום. אחרי שחששנו לגורלו בעקבות הלהיט "החדר" שם ייצר סרט אימה שגרתי והוליוודי לחלוטין, אפשר לנשום לרווחה. פינצ'ר עשה כמה צעדים אחורה, לקח נשימה עמוקה, וחיכה חמש שנים כדי שהפרויקט הנכון ייפול לו בין הידיים. עכשיו הוא מועמד לראשונה בפסטיבל קאן לפרס דקל הזהב, ומגיע לו.אז מי שמצפה לסרט קצבי עמוס בזוויות צילום מגניבות ועריכה חלקלקה הולך לקבל סרט שונה לחלוטין ולמען האמת זה מפתיע, ולטובה. פינצ'ר מתגלה כיוצר שקול, איטי, מהורהר שלראשונה לאורך הקריירה העשירה והמוצלחת שלו (תכל'ס הבן אדם לא ביים עדיין סרט רע אחד) מצליח ליצור דרמת מתח איטית שחודרת אל מתחת לעור, מדגדגת בציפורניים ומייצרת חרדה מהשנייה הראשונה שלה. הפעם בגזרת הפעלולים ניתן למצוא את התסריט של ג'יימס ואנדרבליט שיצר פסיפס מדהים של דמויות מרתקות ומטרידות.
אז למי שמצפה לסרט סטייל "שבעה חטאים" עדיף שיגיע לאולם הקולנוע עם ראש פתוח לסרט שונה לחלוטין. זהו אינו סרט על רוצח סדרתי; זה אפילו לא סרט בלשים טיפוסי. "זודיאק" הוא סרט שמנסה להבין כיצד מעשה פשע משפיע על האנשים הסובבים אותו, והוא בהחלט מספק את הסחורה.אין גיבור אחד ב"זודיאק". ישנן שלוש דמויות מרכזיות שסביבם נעה העלילה. בכול פעם הגיבור הראשי מתחלף. בהתחלה זהו מרק רופאלו המצוין המגלם את הבלש הממונה על הפרשייה. אבל אז רוברט דאוני ג'וניור כעיתונאי אלכוהוליסט משתלט על העלילה – (תסמכו עליו שהוא ישלוף את המניירות המבריקות שלו ויהפוך אותן לאפלות יותר מאי פעם). רופאלו חוזר לשלוט בכתר ויחליף אותו צייר הקומיקס המתמכר לניסיון לפתור את הרצח בגילומו של ג'ייק ג'ילנהול. הכוכב נראה צעיר מדי לתפקיד, מה שלא מונע ממנו לעשות עבודה טובה גם הפעם.
עוד אופציות לגיבורים לרגע המשתלטים על סצנה אחת או סיקוונס שלם הם בריאן קוקס בתפקיד קומי מבריק וג'ון קרול לינץ כאופציה לרוצח סדרתי בהופעה מהפנטת. גם הקורבנות הם גיבורים ומוקדשים להם סיקוונסים ארוכים ואכזריים המתארים את הרציחות בדקדקנות מעוררת אי נחת. כולם שחקנים לא מוכרים ומאוד מוכשרים שיש להם חמש דקות מסך (לפעמים יותר) ארוכות וקשות המתארות בפרוטרוט את מעשי הפשע הנתעבים שבו הם איבדו את חייהם. יש לציין גם את קלואי סוויני בתפקיד קטן כבת זוגתו של ג'ייק. אפילו אליאס קוטאס, דרמוט מולרוני ופיליפ בייקר הול הנפלאים מעניקים לנו הופעות אורח.התסריט של "זודיאק" בנוי כמו ספר כאשר בכל פרק ישנו גיבור אחר. נכון שהמבנה מוכר מסרטים כמו "פסיכו" ומאז השתמשו בו מספר פעמים, אבל נראה שבסרט זה המבנה מעניק לעלילה ערך מוסף ולא משמש כאטרקציה. הדמויות שופכות אור על הפרשה: הבלש שרק רוצה לברוח מהפרשה שהוא צריך לפתור. העיתונאי שמאבד את שפיותו. הצעיר שחייו הריקים מתמלאים בעקבותיה. השוטרים הקטנים בערים הקטנות ששמחים להיות באור הזרקורים במשך חמש דקות. הקורבנות - בד"כ זוגות צעירים. הקורבנות ששרדו והחשוד בפוטנציה שנראה מאושר מתשומת הלב."זודיאק" הוא מלאכת מחשבת מדויקת ובוגרת. לא כמו בסרטיו האחרים של פינצ'ר הרוע בסרט זה הוא בלתי מושג. הוא נע בחופשיות באוויר הלילה ומבצע את זממו. הוא לא נתפס, הוא עושה ככול העולה על רוחו ועדיין שנים רבות אחרי שהאנשים שהיו מעורבים בפרשה נפטרו או פרשו מהחקירה עדיין מצליח להטריד את מנוחתם על האמריקאים, והיום יותר מאי פעם.
זודיאק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1605/06/2019 02:00:06
7/10אייקון ציון
סרט מותח ומעניין. המשחק מעולה, הצילום מצויין, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה המותחת, העריכה לא רעה בכלל ורוב הדיאלוגים חכמים וסוחפים אך התסריט והעלילה נמרחים במיוחד (היה ניתן לקצר חצי שעה בערך), לא תמיד מעניינים במיוחד, חסרי התרחשויות, מעייפים, לא מחדשים הרבה ובסך הכל די מפוספסים ומאכזבים. בקיצור, בואו עם הרבה סבלנות. אפשרי לצפייה אך בהחלט לא מיועד לכל אחד.
שם: nanaגיל: 2911/01/2017 21:18:46
10/10אייקון ציון
פינצ''ר מוכיח שוב שהוא הבמאי הטוב בהיסטוריה. מותח, חכם,מבריק ופשוט מעולה. אל תתנו לזמן להפחיד אתכם, אולי זה שעתיים וחצי אך שום דקה לא מיותרת או משעממת. אחד מהסרטים עם צוות השחקנים הכי טוב שיש. אל תטעו,לפינצ''ר היו סרטים יותר טובים (מועדון קרב הוא הסרט הטוב בכל הזמנים) אך זודיאק הוא גם יצירת מופת. איך הסרט הזה אפילו לא היה מועמד לאוסקר?????
שם: בר יוחאי אפרתגיל: 1410/10/2015 09:54:18
10/10אייקון ציון
הגדולה של הסרט טמונה בכך שהוא מותח מאוד , כל במאי אחר חוץ מפינצ''ר לא יכל לעשות את העבודה יותר טוב. סוף סוף סרט שיש הצדקה לאורך שלו
קישורים
חץ זודיאק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט