מדוזות ביקורת סרט

Meduzot Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מדוזות":
"פשוט אחלה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Meduzot
משחק שרה אדלר, ברוריה אלבק, נעמה ניסים, ציפור אייזן, שושה גורן, צחי גראד, זהרירה חריפאי, מונט , נועה רבן, גרא סנדלר, אילנית בן יעקב, ניקול לייטמן, מירי פביאן, עמוס שוב, יהלי סובול, יצחק חזקיה, אתגר קרת, לירון וייסמן, רבקה נוימן, דרור קרן, אסי דיין, שלום שמואלוב במאי/ת אתגר קרת, שירה גפן  
ישראלי
ביקורת סרט למדוזות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט אחלה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע15.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די69.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חמש פסקאות על "מדוזות" סרטם העלילתי הראשון באורך מלא של שירה גפן ואתגר קרת.א. בשנת 2004 כבשה הבמאית קרן ידעיה את פסטיבל קאן עם סרטה "אור". זו היתה הפעם הראשונה שסרט ישראלי זכה בפרס הנחשב והנחשק "מצלמת הזהב". לפני חודש הפתיעו את עצמם הצמד המקסים שירה גפן ואתגר קרת עם ביקורות מהללות מאת מיטב מבקרי הקולנוע בעולם וכצ'ופר צוות השופטים הנכבד העניק להם את הפרס. ההבדל בין "אור" הרציני וחמור הסבר ל"מדוזות" הקומי והקליל הוא שהופך את כול העסק למגניב לחלוטין. אם הפסטיבל בדרך כלל מעניק את הפרס לסרטים רציניים וחשובים (לפני שנה זכה "דרך אדומה"), הפעם הם נתנו את הפרס לקומדיה דיכאונית קלילה שהיא בעצם שיר הלל (הזוי ושרוט עם אנרגיות חיוביות) לחיים.
ב. איזה תסריט. היה יכול להיות רב מכר של אתגר קרת, אבל מסתבר ששירה גפן היא לא רק שחקנית מעולה אלא גם תסריטאית מחוננת. היא חיברה מספר עלילות סיפורים קטנים ונשיים שבהם מככבות דמויות עצובות אך מגניבות במהות שלהן. תפניות עלילתיות מעוררות חיוך ואיך לא, בגלל שהסרט קצר, הסיפורים רבים והדמויות רבות אף יותר, והן נשארות קצת חד ממדיות. את הסיפורים והדמויות מאגד רעיון גדול העוסק בניכור, בדידות וגאולה בעיר הגדולה והוא חשוב כאן יותר מכול התפתחות רגשית של דמות זו או אחרת. שבירת המוסכמות התסריטאיות הופכות את "מדוזות" לתסריט הישראלי המקורי של הקיץ. ללא ספק מדובר במרענן הרשמי של תל אביב.ג. אפשר לטעון שלא רק התסריט מקורי ומפתיע. גם הקאסט רענן, מקורי ומפתיע לא פחות. מרבית הסרט מורכב משחקנים כמעט אנונימיים לחלוטין מה שהופך את "מדוזות" לחוויה רבת הפתעות. בתפקידים הראשיים לוהקו שרה אדלר המקסימה עם הפנים הדיכאוניות ביותר בעיר. ניקול ליידמן, נועה קנולר, מונט דה לטורה האנונימיות רק מחזקות את התחושה הרעננה של הסרט כאשר הופעת קאמבק יפה של ברוריה אלבק מכניסה קצת אווירה סקסית טבעית לחלוטין של מי שכיכבה בעבר ב"קופסה שחורה" ומאז נעלמה. כמו בכל סרט ישראלי המחשיב את עצמו גם כאן תמצאו שפע הופעות אורח מעולות: זהרירה חריפאי, מירי פביאן, צחי גראד, אסי דיין, אתגר קרת ועוד, שהופכים את "מדוזות" לתענוג.
ד. הלוק - הצילום של אנטואן הברלה ("גן עדן עכשיו") מייצר עולם קולנועי עשיר עמוס בפרטים ורעיונות. המצלמה שלו נעה בקלילות ומייצרת זרימה בלתי פוסקת, שמשלימה את האסתטיקה המדויקת של הסרט. אין ספק שב"מדוזות" מאוד הקפידו על עיצוב התפאורה. לעיתים קרובות זה מאוד מצליח כמו בדירתה המתפרקת של בתיה שלתוכה זורמים מים כל הזמן. לעיתים זה נכשל כשלון חרוץ כמו באולם החתונות שעם כול הכבוד לא ממש נראה כמו חתונה אמיתית. אם יש בעיה אמיתית ותמידית לקולנוע הישראלי זה שהחתונות תמיד נראות זוועה אצלנו. כנראה בגלל מחסור בתקציב וניצבים אמינים. אבל בגדול, הלוק תמיד מפתיע, שונה ומקורי מכול סרט ישראלי אחר.ה. "מדוזות" מספק קולנועי ישראלי אחר, מפתיע, מקורי ורענן. מסוג הסרטים שצעירים מגניבים שלא חיים בארץ יעשו ובהחלט הגיע הזמן שיעשו כאלה גם כאן. "מדוזות" למרות הכול מצליח להצחיק ולרגש. למרות שמדובר בסרט ראשון של צמד יוצרים שלא עשו קולנוע בחיים שלהם, הם מצליחים להיות טובים יותר ממרבית היוצרים שפועלים בארץ ואולי גם יפעלו בעתיד. בעוד שהיוצרים הישראלים נדבקים לנוסחה התסריטאית האמריקאית השבלונית הסם שפיגלית, השניים מצליחים להוכיח שאפשר לעשות גם קולנוע אחר, מהסוג שעוסק בדברים מהותיים לא פחות מהמצב המחורבן של המדינה שלנו. וזו בעצם אמירה פוליטית לא פחות מ"בופור" או "ביקור התזמורת".
מדוזות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שירהגיל: 2211/04/2009 20:33:09
10/10אייקון ציון
קשה לי להבין את התגובות פה. הסרט היה ממש ממש יפה. סרט מיוחד עצוב ומרגש, וזה גם כל כך ישראלי שקל להזדהות. אני אהבתי מאוד, כדאי לראות
שם: יואב גגיל: 3604/11/2007 15:27:59
1/10אייקון ציון
אחד הסרטים הישראלים הגרועים שראיתי, ואני מאוד אוהב סרטים ישראלים. אבל זהו סרט שמצעיד את הקולנוע הישראלי לאחור, עם עודף מטפורות ודימויים ואפס עלילה. בוז.
שם: חגית מ.גיל: 3511/10/2007 19:55:13
8/10אייקון ציון
לירי, עדין, אנושי.
קישורים
חץ מדוזות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט