נודל ביקורת סרט

Noodle Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נודל":
"צ'יק פליק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Noodle
משחק מילי אביטל, ענת וקסמן, אלון אבוטבול, יפתח קליין, שרית וינו, דפנה שפיגלמן, רוני יורייה, באוצ'י צ'ן, ויקי לין במאי/ת איילת מנחמי  
ישראלי
ביקורת סרט לנודל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צ'יק פליק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע23.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די61.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שנים של היעדרות מעשייה קולנועית, איילת מנחמי ("סיפורי ת"א", "אבא גנוב 3" ו"עורבים"), חוזרת אל כסא במאית הקולנוע ומספקת בעזרתו האדיבה של התסריטאי/במאי שמי זרחין ("אהובה אהובתי") סרט ישראלי שעוסק באובדן, אהבה, ועל הדרך גם בעובדים זרים. זהירות, ספוילרים."נודל" מתחבא מאחורי צילום כאילו ריאליסטי (מצלמת כתף) ונושא חברתי עכשווי אבל מדובר בסרט קלסיציסטי במובן ההוליוודי של המילה. גם אם מראים לכמה דקות את עולם העובדים הזרים בישראל ויש גם איזה ילד סיני קטן (באוצ'י צ'ן הנפלא) שמסתובב לגיבורות בין הרגליים, "נודל" לא עוסק בעובדים זרים, ילדים סינים מסכנים ושאר הוריאציות הסוציאליות והחברתיות שראויות לסרט רציני יותר.
בשנת 2000 דן וולמן שיחרר לאוויר העולם את סרטו העצמאי "אחות זרה" שהצליח לעסוק בעולמם של העובדים הזרים בצורה הרבה יותר רצינית ומורכבת מאשר "נודל". הוא כמובן גם נכשל בקופות. לעומת זאת, אני צופה לסרט "נודל" את ההפך המוחלט בגלל שסיפורם של העובדים הזרים נמצא בצד הסרט ולא במרכזו, גורלם לא ממש משנה לגיבורותיו או ליוצריו.

יש להם דברים הרבה יותר חשובים לעסוק בהם – הן כמובן. התפקיד המרכזי של באוצ'י צ'ן הוא לגרום לקהל חשק לעשות לו פוצי מוצי ולתת לו סוכריה על מקל, כי הוא כזה חמוד. בדיוק כמו שהתפקיד של ענת וקסמן לקרוע אותנו מצחוק והתפקיד של מילי אביטל הוא להיות דיכאונית. מזמן לא היתה לנו דמות דיכאונית כול כך יפה ומוצלחת בקולנוע הישראלי.מירי (אביטל), דיילת אוויר, ואיך לא - פעמיים אלמנת מלחמה (הפרחים לצה"ל) - שקועה ברחמים עצמיים. גילה (וקסמן) אחותה הגדולה כבר לא מסתדרת עם בעלה (אלון אבוטבול) ומעבירה את מרבית זמנה אצל אחותה הצעירה ואת שאר הזמן בעבודה כמורה לספורט. בין לבין הן מבלות עם חברותיהן בסלון היופי השכונתי. שגרת היום של הנשים מופרעת ע"י ילד סיני מתקתק שאמו השאירה מאחור בזמן ששוטרי ההגירה החזירו אותה לסין.
"נודל" נשען על נוסחה מוכרת ופופולארית שאם היוצרים שלה מבצעים אותה היטב - היא בדרך כלל עובדת: אשה בודדה, ילד שנופל עליה משמים בדרך כלל בעיקר בשל פטירה של אחות, רגשות אימהיים ורומנטיים רדומים מתעוררים, גבר נכנס לחייה של הבחורה וכמובן התחלה חדשה בסוף הסרט. "נודל" מלבד סיבת נפילת הילד לתוך חייה של מירי, פועל לפי כול הכללים והוא עושה זאת במקצועיות.התסריט של זרחין את מנחמי מהודק ומצליח להתגבר על בעיות פנימיות רבות: איך ילד בן 7 שנולד וגדל בת"א לא יודע מילה בעברית? איך הדיילת האמיצה באמת מצליחה להבריח בכזו קלות בטיסה כול כך ארוכה את הילד הנמרץ? נראה כאילו הכימיה של השחקנים והאנרגיה הרבה שלהם, איכשהו מצליחות לחפות על כך. גם הצילום החי והנושם של איציק פורטל תורם רבות לאנרגיה של הסרט ומתגבר על ההתפתחויות השבלוניות משהו שלו.אם זכרוני אינו מטעה אותי, זו הפעם הראשונה מאז "שירת הסירנה" שנוצר בישראל צ'יק פליק אמיתי מוצלח. זהו סרט בנות אמריקאי מאוד באופיו ובדרך התנהלותו אבל בעל טמפרמנט ישראלי בעיקר בזכות צוות שחקניות המשנה הנפלאות. מילי אביטל מרגשת בתפקיד הראשי, באוצ'י צ'ן הוא בובה סינית שכול אשה תשמח לשים על המדף בביתה. ואפילו יש כלב חמוד שרץ אחרי הרכב כדי שנתרגש עוד קצת. אם כול זה לא מספיק, תסמכו על ענת וקסמן שתארגן לכם שפע של צחוקים. "נודל" הוא לא בדיוק כוס התה שלי, אבל אין ספק שמדובר בסרט אפקטיבי, שמצליח לעמוד במשימתו העיקרית והיא לספק לקהל הישראלי מוצר בידורי ראוי לצפייה.
נודל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4828/09/2020 19:21:26
7/10אייקון ציון
איחור בהמראה. די סתמי עם הבלחות פה ושם בעיקר לקראת הסוף.עלילה ראשית עם עלילת משנה שמשתלבת לתוכה. מירי היא דיילת אויר אלמנה שמעסיקה בביתה עוזרת בית סינית באופן בלתי חוקי. לאחר שהעוזרת מבקשת לצאת לשעה אחת, היא לא חוזרת ומשאירה את בנה הקטן אצל מירי. בעיית השפה והמופנמות של הילד ,הם מחסום תקשורתי בין השניים, אך עם הזמן מתפתח ביניהם קשר יפה. מירי פועלת להחזיר את הילד לאימו שכעת נמצאת בסין,אך זו משימה לא פשוטה. לתוך כל זה נכנסים גם אחותה הגדולה והצינית של מירי,שגרה בשכנות אליה עם בעלה. בזמן ששניהם חווים משבר בזוגיות,אחותה של מירי חושדת שבעלה מחזר אחריה.ברגע שמירי מגלה בסידור העבודה שצפויה לה טיסה לבייג''נג,הא רוקמת תכנית שאפתנית ומסוכנת להחזרת הילד לאימו. ההגדרה הכי טובה לסרט היא "חביב" ולא יותר מזה.
שם: אילן קגיל: 4321/01/2008 18:05:41
7/10אייקון ציון
סרט מהנה, זורם, עלילה מעניינת. עלילת המשנה נחמדה. סרט בסדר, אם אין לך משהו מיוחד לעשות באותו ערב. בגדול, נהניתי, אבל לא קפצתי מעורי.
שם: ידידה שקולניקובגיל: 5622/11/2007 07:24:46
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הישראלים הטובים שראיתי בשנים האחרונות.גם מרגש,גם משעשע ומצחיק וגם מותח.משחק נהדר של כ ו ל ם שכמובן את ההצגה גונב הילד המקסים ואפילו לכלב יש מה להגיד.כן ירבו סרטים כאלה!
קישורים
חץ נודל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט