הכישרון של מר ריפלי ביקורת סרט

The Talented Mr. Ripley Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "הכישרון של מר ריפלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Talented Mr. Ripley
משחק מאט דיימון- טום ריפלי, גווינת' פאלטרו- מארג' שרווד, ג'וד לאו- דיקי גרינליף, קיית בלאנשט- מרידית' לוג, פיליפ סימור הופמן- פרדי מיילס במאי/ת אנטוני מינגלה  
דרמה
ביקורת סרט להכישרון של מר ריפלי מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טום ריפלי (מאט דיימון) הנו צעיר כלומניק, אשר אהבתו הבודדה הנה נגינת פסנתר. הוא בודד וגלמוד, ומוכן לעשות הכל על מנת לשנות את חייו. רצה הגורל ונקרתה ההזדמנות בדרכו, ואיל הספנות העשיר גרינליף מציע לו לנסוע אל בנו, דיקי (ג'וד לאו), השוהה באיטליה שטופת השמש של אמצע שנות ה- 50', עם חברתו הסופרת מארג' שרווד (גווינית' פאלטרו), ולשכנעו לחזור אל ארה"ב - כל זאת תמורת 1,000 דולר. אבל טום ריפלי הנו מוכשר בצורה יוצאת מן הכלל. ביכולתו לזייף חתימות, לחקות אנשים ולאמץ את דמותם עד ללא הכר. עד מהרה הוא מנסה להשתלט על חייו של דיקי גרינליף, ולהחליפו, תוך שהוא לומד לאהוב את כל אורחות חייו של דיקי ואת כל אהבותיו, לרבות ארוסתו היפה מארג'.הסרט בודק את השאלה עד כמה מוכן אדם ללכת על מנת להשיג את רצונותיו. למרות שרבים לא אהבו את הסרט המבוים בעצלות מה, מצאתי את הסרט מקסים, רומנטי, מהורהר וקודר. יצוין לשבח משחקו של מאט דיימון, שחקן בינוני מאד בדרך כלל, אשר מפגין משחק עצור, קר, ועם זאת מלא רגש. גם שאר השחקנים בסרט עושים עבודה טובה, וצילומי נופיה של איטליה בסרט זה מרהיבים ומשכרים, ומביאים עמם חשק לתור אותה.
הבמאי המיומן אנתוני מינגלה (הפצוע האנגלי) לוקח אותנו, הצופים, אל מחוזות אחרים של נופים רומנטיים ברומא, סן מרינו, ועוד. ועם זאת הבימוי העצל שלו, אשר נתן אותותיו גם ב"פצוע האנגלי" , גורם לצופה לעיתים לרצות שהסרט ינוע קצת יותר מהר. ועם זאת, זוהי נקודת מגרעת בודדת אותה מצאתי בסרט. הבימוי התיאטרלי של הסרט מעצים את השיאים הרגשיים שבו, והבמאי והשחקנים אכן עושים עבודה מצוינת בדרדור המתמשך של מר ריפלי אל פשעים ותהומות של אפילה, שעה שאנו שותפים למחשבות המתרוצצות בראשו של האדם, ההולך ונעשה נואש ככל שמתקדמת העלילה.לסיכום: מרשים, משוחק ומצולם היטב, סרט אווירה מעולה, תסריט טוב.
9 בסולם יגאל.
הכישרון של מר ריפלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלהגיל: 4329/04/2013 13:24:14
10/10אייקון ציון
סרט ענק! עלילה חזקה מוזיקה מדהימה צילומים יפיפיים
שם: ליאור כהןגיל: 2224/01/2008 18:12:38
1/10אייקון ציון
חברים האמינו לי,אני מפרסם את הביקורת הזאת מסיבה אחת:שתשמרו על עצמכם ולא תראו את הסרט המאוד:משעמם,הסרט מתיימר להיות טוב ולרגש אבל כל מה שהוא זה סרט מגעיל שיש בו רק רציחות מטופשות שאמורות להשתלב עם התסריט המאוד מאוד(מה שלא אמרתי)משעמם אבל הם לא,תאמינו לי אני עושה לכם טובה אל תקשיבו לביקורתאי אם תקשיבו תאכלו אותה-ואל תגידו שלא אמרתי!
שם: שנירגיל: 1318/02/2005 17:15:13
9/10אייקון ציון
אני לא בטוח אבל אם היתם בקולנוע יש מצב שהיתם בסרט ההמשך בקיצור סרט מדהים משחק מצוין של מאט דיימון אם הסוך המצוין שאתה אומר וואו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט