בכוח הלב ביקורת סרט

A Mighty Heart Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בכוח הלב":
"לא זה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Mighty Heart
משחק אנג'לינה ג'ולי, דן פוטרמן, וויל פאטון, אירפאן קאן במאי/ת מייקל וינטרבוטום  
דרמה
ביקורת סרט לבכוח הלב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לא זה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מייקל וינטרבוטום אחד הבמאים השרלטנים של העשור וקצת האחרונים. אחד שמוציא כול שנה סרט בסגנון אחר, שסרטיו אף פעם לא נראים מושלמים או שחשבו עליהם עד הסוף ועדיין תמיד מסקרנים ומעניינים. לעיתים כשהוא נכשל והם לא מספקים את הסחורה הם לפחות ניסיונות קולנועים שכיף לדבר עליהם עם עוד אנשים שמבינים קולנוע. וינטרבוטום הוא מסוג הבמאים שרק השם שלהם יכול לשלב אותם בפסטיבלי הקולנוע הנחשבים והחשובים ביותר בעולם, אפילו אם הסרט מחורבן. ככה זה שיש לך רזומה מרשים שמכיל קולנוע ריאליסטי נוקב בסגנון תיעודי, מוקומנטרי על מוסיקה וקולנוע, מערבון כושל, דרמות עירוניות אפלות, קולנוע תקופתי, סרט מדע בדיוני ואפילו סרט פורנוגרפי-מוסיקלי.וינטרבוטום הוא במאי סרטים מהסוג שהקהל הרחב לא ילך לראות להנאתו בבתי הקולנוע. ואכן, רוב סרטיו לא הגיעו להפצה בבתי הקולנוע בישראל או הפכו ללהיטים גם אם הביקורות היו טובות. "בכוח הלב" גם אם הוא לא שובר הקופות הטיפוסי הוא עדיין מסוג הסרטים שזוכים לחשיפה תקשורתית גדולה. יש בו כוכבת קולנוע פופולארית (אנג'לינה ג'ולי), מפיק פופולארי לא פחות (בן זוגה בראד פיט) וכמובן סיפור חדשותי ואקטואלי שריגש מיליוני אנשים מסביב לגלובוס. כאשר שלושת הגורמים הללו יושבים על וינטרבוטום התוצאה במקרה הטוב שבלונית במקרה הרע פשוט לא מעניינת.
זה לא ש"בכוח הלב" הוא סרט רע, הוא לא. הוא פשוט סרט סתמי וקצת מיותר. וינטרבוטום הוא במאי שתמיד יש לו מה להגיד אם זה מבחינת תוכן ורעיונות או אם זה מבחינה ויזואלית. התחושה אחרי הצפייה בסרט שהוא מאד נהנה לעבוד עליו אבל שאין לו מה להגיד. מבחינת המראה של הסרט, וינטרבוטום מצלם אותו כסרט ריאליסטי לכול דבר, על אף ההקפדה הרבה על הפרטים. אין שטיק שהוא לא השתמש בו בסרטיו הקודמים שלא נמצא כאן. מבחינת התוכן לא ברור מה וינטרבוטום רוצה להגיד, מבחינה מסוימת האירוע שעליו מבוסס הסרט הוא פשע שנאה אכזרי ממדרגה ראשונה. אבל הסרט מתייחס לרצח האכזרי בסלחנות יפת נפש שלא מסתדרת כול כך עם עוצמת האלימות והשנאה של הצד השני.למי שעדיין לא יודע על מה הסרט, מדובר בסיפורה של מריאן פרל אלמנתו של עיתונאי הוול-סטריט ג'ורנל דניאל פרל שהוצא להורג בפקיסטן בשל היותו יהודי. הזוג הגיע לארץ המסוכנת בעקבות כתבת תחקיר של העיתונאי על המחבל ריצ'רד ריד. מריאן נשארה לבדה בחודש השישי להריונה בעיר זרה ועוינת כאשר עקבות בעלה נעלמו עד שהתפרסמה הקלטת המפורסמת ששינתה את חייה. הסרט עוקב אחרי מריאן, כאשר היא מחכה לשביבי מידע בקשר לבעלה החטוף. כיצד המשטרה המקומית והסוכנים האמריקאים פועלים כדי להשיג את המידע, מה שמזכיר קצת סדרות מתח כמו CSI.
הדרמה האמיתית היא לא כיצד השוטרים מצאו מידע, או כמה מריאן היתה מסכנה ואיך היא התגברה על הקשיים השונים בנועם וחן בודהיסטים. הסיפור המעניין האמיתי הוא סיפורו של דניאל פרל ומה עבר עליו בשבי. הסיפור הזה לא מסופר ולכן הקהל נאלץ לשבת באולם הקולנוע במשך 108 דקות לא משעממות אך לא באמת מעניינות ולצפות באנג'לינה ג'ולי יושבת בסלון הבית מודאגת במבטא צרפתי. בזמן הזה שוטרים פקיסטנים רשלנים וסוכנים אמריקאים טיפשים לא פחות מחפשים מידע על החטיפה. מה עובר על דניאל? אנחנו לא יודעים וכנראה שלעולם לא נדע."בכוח הלב" הוא סרט על העוצמות של מריאן פרל שהתמודדה עם המצב בגבורה, עם אנרגיות חיוביות, המון אומץ וכוח בלתי מתוארים לאשה שעומדת ללדת את בנה הראשון בסיטואציה לא נעימה בכלל. לצערי, עם כול הסימפטיה לאלמנה, זה לא מחזיק סרט קולנוע גם אם אנג'לינה ג'ולי מגלמת אותך.
בכוח הלב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יולקיגיל: 1204/11/2007 13:34:15
2/10אייקון ציון
סרט משעמם! הלכתי באמצע הסרט!! התחלה לא מובנת בכלל וקשה לתפיסה! משחק מוזר ביותר ואי אפשר להבין מה קורה שם! לא מומלץ!!
שם: תל אביבגיל: 3702/11/2007 18:46:04
8/10אייקון ציון
סרט טוב ומעניין. הצד הדרמטי קצת מפוספס. סיפור החקירה לגילוי זהות הרוצחים מעניינת השחקן שמגלם את איש השב"כ הפקיסטני - מעולה. סיפור אמיתי ודרמטי בסרט קצת מהיר מדי ולא דרמטי מספיק אבל עושה את שלו בהעברת הסיפור.
שם: אביבה מירושליםגיל: 3201/11/2007 15:00:10
5/10אייקון ציון
משהו בסרט לא עובד. סיפור המסגרת מוכר וידדוע, אבל בשלב מסוים מישהו מהיוצרים של הסרט יצר בלבול מסוים בעשיה. התוצאה? אנגלינה גולי יפה מתמיד, ועוד המון שחקנים אלמונים דוברי שפות שונות, בסיפורו של דניאל פרל, העיתונאי היהודי שנרצח. לראות? אולי אם יגיע לטלויזיה.
קישורים
חץ בכוח הלב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט