חגיגה של אהבה ביקורת סרט

Feast of Love Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חגיגה של אהבה":
"מנומנם וטלוויזיוני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Feast of Love
משחק מורגן פרימן, גרג קיניר, ראדה מיטצ'ל, סלמה בליר, פרד וורד, ג'יין אלכסנדר, טובי המינגווי, במאי/ת רוברט בנטון  
דרמה
ביקורת סרט לחגיגה של אהבה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מנומנם וטלוויזיוני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש לי חיבה לבמאי והתסריטאי הותיק רוברט בנטון, למרות שאי אפשר לכתוב שסרטיו כבמאי באמת הצליחו להשאיר חותם משמעותי. זה עדיין האיש שחתום על התסריט המעולה של "בוני וקלייד" ששינה את פני הקולנוע. הוא אחראי על התסריט ל"סופרמן" הראשון, ועל הבימוי והתסריט של מסחטת הדמעות, "קרמר נגד קרמר" שגם זיכה אותו באוסקר לסרט הטוב ביותר, הבמאי, התסריטאי ואת כוכביו דסטין הופמן ומריל סטריפ. הוא גם ביים וכתב את שניים מהסרטים היפים ביותר של פול ניומן לעת זקנה "Nobody's Fool" (1994) ו "Twilight" (1998).בנטון הקשיש אחראי גם לחרפה ששמה "הכתם האנושי" (2003), עם ניקול קידמן ואנטוני הופקינס, סרט מביך ומגוחך להחריד ואכן מאז הוא לא התעסק בבימוי ובעיקר כתב את התסריט לסרט הפשע בעל ההומור השחור, " "The Ice Harvestסרט חביב ובלתי מזיק משנת 2005. בגיל 75 הוא כנראה קיווה לחזור למרכז העניינים עם "חגיגה של אהבה". הסרט הזה יכול לעביר לכם את הזמן בנעימים אבל התחושה הכללית בו לפחות בשעה הראשונה היא שמדובר בפיילוט לדרמה טלוויזיונית בינונית של HBO ולא בסרט קולנוע. לקראת החלק השני של הסרט המצב משתפר אבל עדיין הסרט לא מצליח להתרומם מעל התחושה הכללית שהוא בעיקר מצליח לעורר - פיהוק ולא רגש.
"חגיגה של אהבה" מתרחש בעיירה כול אמריקאית משמימה למדי, וגיבוריה, איך לא, עסוקים בעיקר במערכות יחסים ואהבות משלל סוגים. מורגן פרימן הוא הצופה במתרחש ומעניק בקולו החם והתבונתי פרשנויות שונות ומשונות. גרג קיניר הוא בראדלי תומאס, מנהל בית הקפה שעסוק בעיקר בעצמו ולא שם לב שלנשים בחייו יש רומנים מהצד. ראדה מיצט'ל מתבזבזת בתפקיד סוכנת נדל"ן בוגדנית, סלמה בלייר גם היא בוגדת. יש עוד דמויות והתפתחויות אבל נראה שהסרט עצמו לא מתפתח לכול אורכו וכפי שהוא התחיל כך הוא נגמר - בלי לעורר שום עניין.נראה כי בנטון מאוד רצה להרשים את חובבי הקולנוע ואת הקהל הנאמן לו. בסרט יש דמויות של לסביות, זוג צעיר שבעבר היו נרקומנים והיום משלימים הכנסה בעזרת פורנו, והמון ערום פרונטאלי של נשים ואפילו ישבנים של שחקנים זכרים. אבל עם כול הטאבוים החברתיים והערום, הוא עדיין מצליח להרדים. כנראה שבנטון הוא בדיוק כמו הקהל שיפקוד את הסרט, בורגני וקשיש שמחפש ריגוש אבל לא נועז או מסעיר מדי, ולכן הסרט עצמו מיושן להחריד.
אולי הדמויות היחידות שבאמת מצליחות לעורר קצת עניין הם אוסקר וקלואי, הצמד הצעיר והמתוק, בגילומם של תומאס המינגוואי ואלכסה דאבאלוס. השניים מכניסים קצת אנרגיה צעירה ורעננה בסרט המנומנם הזה.חגיגה של אהבה" היה יכול להיות חגיגה אמיתית, יוצר ותיק ואמין, שחקני קולנוע נפלאים, שפע התרחשויות שבפוטנציאל היו יכולות להיות מסעירות ובלתי נשכחות אבל נראה שכול הגורמים ביחד לא הצליחו להעיר את בנטון מנמנומו והתוצאה היא סרט חביב, עייף במקצת שבעיקר יכול לעביר את הזמן בנעימים אם אין אופציה אחרת בבית הקולנוע הסמוך. לצערי יש אופציות הרבה יותר טובות כך ש"חגיגה של אהבה" יעלם במהירות מהמסכים ויגיע למקום שהוא צריך היה להיות משודר בו מלכתחילה - בטלוויזיה.
חגיגה של אהבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: tגיל: 1826/04/2009 18:20:36
8/10אייקון ציון
סרט נחמד,בעיקרון מסופר על אנשים שפשוט מחפשים אהבה.
שם: אביב ישיגיל: 2024/10/2008 02:34:02
10/10אייקון ציון
סרט עשוי היטב,,, רוצו לראות... מורגן פרימן נותן הצגה פשוט מושלמת.. אחד מסרטי הדרמה של השנה... קצר, קליל וקולע בול למטרה... השילוב של הדמויות מפיק מעין אחווה ורומנטיקה - שילוב מנצח. כן ירבו סרטים כאלה.
שם: שני גרביגיל: 2202/06/2008 08:01:15
4/10אייקון ציון
מי שמחפש סרט רומנטי קליל- יתאכזב. גם מי שמחפש דרמה טובה יתקל במשחק ממוצע וסרט עמוס קלישאות. ממליצה לחפש סרטים איכותיים יותר ויש. בהצלחה בחיפוש
קישורים
חץ חגיגה של אהבה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט