בעמק האלה ביקורת סרט

In the Valley of Elah Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בעמק האלה":
"ג'ונס מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In the Valley of Elah
משחק טומי לי ג'ונס, שרליז ת'רון, סוזן סרנדון, גייסון פטריק, ג'יימס פרנקו, גוש ברולין, פרנסיס פישר, ג'ונתן טאקר במאי/ת פול האגיס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבעמק האלה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ג'ונס מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ביום שישי בערב בזמן ביקור שישי שגרתי אצל הורי לארוחת שבת, פתח אבי את הטלוויזיה על ערוץ 2, ועל המרקע הופיע סרטון פרסומת רווי אקשן לסרט בשם "בעמק האלה". הוא מיד התעניין האם מדובר בסרט פעולה, ואכן מי שיראה את הסרטון יתרשם שמדובר בסרט אחוז תזזית. הפרדוקס הוא שסרטו של זוכה פרס האוסקר, פול האגיס (הבמאי של "התרסקות" והתסריטאי של "מיליון דולר בייבי" ו"קזינו רויאל") הוא אחד הסרטים המאופקים, האיטיים והשקטים שנראו בזמן האחרון על מסך הקולנוע. העלילה והמסרים שלו עוסקים באלימות אך את האקטים עצמם הבמאי מעדיף לשמור לדמיון שלנו, בכל מקרה "בעמק האלה" הוא סרט חשוב לטוב ולרע.ההגדרה של המושג "סרט חשוב" היא בעייתית מלכתחילה ויכולה להתפרש לשני כיוונים. הראשון הוא הציני: קחו לכם במאי ותסריטאי זוכה פרס אוסקר, שלושה שחקנים ראשיים זוכי פרס אוסקר, נושא אקטואלי בוער, מסרים כבדים, בכורה עולמית בפסטיבל ונציה ועשייה מחושבת, ותקבלו סרט חשוב שראוי שיהיה מועמד למספר רב של אוסקרים. הפרשנות השנייה היא שנוצר כאן סרט שאולי לא ישנה עולמות קולנועיים אבל מציג התבגרות של איש קולנוע, משחק מעולה של כול צוות השחקנים וביקורת נוקבת ולא פחדנית מהסוג שלא תראו בקולנוע ההוליוודי.
"בעמק האלה" משתייך לגל הסרטים ההוליוודיים ("כאריות לכבשים", "חקירה מעבר לקווים" ו"The Kingdom") המנסים להתמודד, כול אחד בדרכו שלו, עם תוצאות הלחימה בעירק והמחיר המוסרי שהעם האמריקאי, החיילים והאומה בכלל משלמים על מעשיהם בארץ נטולת החוקים והרחמים. לפי מה שנראה כרגע "בעמק האלה" למרות הנוכחות של היוצר רב החשיבות, השחקנים זוכי האוסקרים והנושא המעיק הוא מצליח להימלט מהפרשנות הצינית ולהשתלב היטב דווקא בפרשנות השנייה. האגיס הוא תסריטאי חכם, אבל כבמאי הוא נטה להתלהבות וחוסר איפוק ב"התרסקות". בסרטו החדש, איפוק זו המילה השולטת."בעמק האלה" מביא אל המסכים את ההופעות הקולנועיות המאופקות המרשימות ביותר של השנה החולפת. סוזן סרנדון שחקנית ראשית שהפכה לשחקנית משנה בשנים האחרונות, שרליז ת'רון בשער שחור ופנים עייפות מגלמת בלשית משטרה בתחנה מקומית החוקרת רצח אכזרי וכמובן טומי לי ג'ונס שנותן כאן את אחת ההופעות השקטות והמרגשות ביותר שנראו השנה על הבד. נראה כאילו הוא ממשיך את לבחור לעצמו פרויקטים לא שגרתיים וזאת אחרי זכייתו בפרס המשחק בפסטיבל קאן על סרטו "שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה".
בדיוק כמו בסרטו האחרון של לי ג'ונס שביקר בצורה חריפה את אמריקה של ימינו, "בעמק האלה" לפעמים מרגיש כמו סרט המשך באופן עשייתו. פריימים מוקפדים ומאוד קרים של רוג'ר דיקינס, משחק מאופק כמעט נטול רגש חיצוני כול הסערות מתרחשות בתוך ליבם של הדמויות ולא על פני השטח וכמובן ביקורת חריפה מאוד על אמריקה של ג'ורג בוש. העלילה מסופרת מנקודת המבט של הנק דירפילד, קצין לשעבר בצבא האמריקאי, שבנו מייק דירפילד חזר משירותו הצבאי בעיראק ומאז נעלמו עקבותיו. הנק אורז מזוודה ויוצא למסע במטרה למצוא את בנו.את האמת תעזור לו לחשוף בלשית משטרה בשם אמילי סנדרס, אם חד הורית העובדת במשטרת ניו-מכסיקו שמוצאת את עצמה נסחפת לתוך הפרשייה המכילה פרטים מזעזעים שהצבא האמריקאי מנסה להסתיר. במהלך אותה חקירה הנק מגלה שהמוסר והערכים שעליהם גדל וביסס את חייו אינם קיימים עוד, שהאמת אולי כואבת אבל ההתמודדות איתה כואבת הרבה יותר. הסרט מבקר את התנהלות הצבא האמריקאי ואת הפוליטיקאים השולחים חיילים צעירים שאינם מוכנים נפשית להתמודד עם האלימות נטולת הרסן בעירק. אלה שיחזרו חיים יסבלו מצלקות נפשית לאורך כול חייהם, צלקות שישפיעו על החברה האמריקאית בכלל ועל הקרובים שלהם בפרט."בעמק האלה" לא ממש מציג פתרון - הוא מבקש מהקהל לחשוב. הוא אינו עסוק בהטפת מוסר אלא בעשייה קולנועית. התחושה היא לא של פרופגנדה שמאלנית אלא של רצון אמיתי של יוצריו לבדוק מה השתבש באמריקה של אחרי אסון התאומים. האגיס מצליח ליצור יצירה מאופקת, עמוקה וחשובה שבסופו של דבר אפילו מצליחה לרגש. טומי לי ג'ונס נותן כאן הופעה שראויה לאוסקר, מעניין אם אנשי האקדמיה ידעו להעריך את האיפוק והאימפקט הרגשי העצום שהוא מצליח ליצור. אין ספק שההגדרה של "בעמק האלה" כסרט חשוב מובנת מאליה.
בעמק האלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבשלוםגיל: 12027/11/2007 01:39:03
9/10אייקון ציון
לא הבנתי מי דויד ומי גליית בסרט הזה? האמריקאיים או העירקיים או כל אחד בתורו. אבל מה זה בעצם משנה, מלחמה זה חארה של דבר. אבל כשטומי לי גונס משחק את המלחמה הפנימית שמתרחשת אצל אב שמאבד את בנו, זה כבר ממש מרגש, משחק מאופק ומרתק שלדעתי בשבילו כדאי לצפות בסרט הזה.
שם: משהגיל: 2021/11/2007 12:08:06
4/10אייקון ציון
סרט משעמם! לא היה אקשן בכלל וגם לא מתח, הסיבה שנתתי לו 4 כי יש לו מסר חשוב להעביר
שם: חן גיאגיל: 1618/11/2007 20:25:00
7/10אייקון ציון
הסרט בעמק האלה הוא כמו פרק ארוך מאוד של סי אס אי, אך לעומת הסדרה כאן אין ניסים ונפלאות וצריך לחקור תעלומה שאין לה שום קצה חוט. הבימוי היה טוב וכך גם התסריט. ההפקה היתה מעולה בחירת הלוקיישנים והשחקנים היתה מתאימה כמו כפפה ליד . הסרט קצת ארוך אבל שווה לצפות בו. מה שמזעזע שהסרט מבוסס על סיפור אמיתי.
קישורים
חץ בעמק האלה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט