פרסומת

ביוולף ביקורת סרט

Beowulf Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ביוולף":
"פסטיבל של פעלולים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Beowulf
משחק אנג'לינה ג'ולי, אנתוני הופקינס, ריי וינסטון, רובין רייט פן, קריספין גלובר, אליסון לוהמן, ג'ון מלקוביץ, ברנדן גליסון במאי/ת רוברט זמקיס  
ילדים
ביקורת סרט לביוולף מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פסטיבל של פעלולים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני כנראה הולך לזעזע המון אנשים: "פורסט גאמפ" הוא אחד הסרטים השנואים עלי. מאז זכייתו באוסקר בשנת 1994 על אותו סרט שהפך לשובר קופות היסטרי, זמקיס ביים רק סרט אחד סביר שבאמת הצליח לבדר. זה היה "האמת שמתחת לפני השטח", מותחן היצ'קוקי נטול תחכום אך עשוי היטב. מאז חלפו 7 שנים. בדרך הוא שעמם אותי ב"להתחיל מחדש" וגרם לי לכאב ראש עם "רכבת לקוטב" אחד הסרטים המבחילים של העשור הזה. בכלל, אני סבור שמאז "המוות יאה לה" (1992) המבריק בסרטיו, זמקיס לא ביים סרט אחד שאפשר להגדירו כטוב מאוד.עוד לפני שזכה באוסקר, הוא עורר רעש רב סביב הלהיט, "מי הפליל את רוג'ר רביט", פנטסיה קולנועית ששילבה בכישרון רב בני אדם ודמויות מצוירות. כבר בסרטו "פורסט גאמפ" היה ברור שזמקיס מאוד רוצה להטביע את חותמו בעולם הקולנוע. הוא הפתיע ששילב דמות של שחקן בחומר ארכיוני היסטורי. טום הנקס, ידידו הקרוב של זמקיס, הופיע לצד אושיות היסטוריות כגון הנשיא קנדי, האסטרונאוט ניל ארמסטרונג, המנחה דיק קלארק ועוד רבים שהפכו לשחקנים בעל כורחם. אבל זה לא הספיק לזמקיס. ההישג המרשים של "פורסט גאמפ" הוא רק ההתחלה מבחינתו.
ב 2004 הוא נכשל כשניסע להפוך את טום הנקס לדמות מצוירת בסרט האנימציה "רכבת לקוטב". הסרט שהשתמש לראשונה לאורך כול אורכו באנימציית D3 סיפקה שיא שלילי של גועל נפש. לא רק שהסרט לא הפך ללהיט, הוא גם נקטל ע"י מרבית הביקורות. אני זוכר שישבתי באולם הקולנוע ופשוט התעוררה בי תחושת בחילה במהלך הצפייה בסרט. אנימציה מכוערת, דיבוב עולץ יתר על המידה, תסריט משעמם ובימוי נטול השראה הפכו את "רכבת לקוטב" לכאב ראש אחד גדול.זמקיס במעמדו לא יכול להכנע, והנה הוא מספק סרט שני ברציפות בדיוק באותה הטכניקה. הפעם הסרט מיועד לאנשים יותר מבוגרים (יש דם מצויר והמון אלימות גראפית מצוירת) אבל עם אינטלקטואל של ילדים בכיתה א', כי חצי מהתסריט הוא אסופת נאומים שבלונים במבטא בריטי ושיחות ברמת אופרת סבון יומית ובמבטא רוסי מגוחך תוצרת רובין רייט פן ואנג'לינה ג'ולי. זמקיס מנסה לכפר על "רכבת לקוטב" ומגייס לצידו את ניל גיימן (אבק כוכבים) כדי לנקות את עצמו ממנהגיו הבזויים וכנראה גם מטום הנקס. ההצלחה חלקית. לשם שינוי לא הוא כתב הפעם את התסריט. על המלל אחראי זוכה האוסקר רוג'ר אייברי ("ספרות זולה"), מה שלא הופך את התסריט לטוב.
הסרט נצפה ב IMAX המרשים שבקרית ביאליק ולמרות שלל האפקטים עוצרי הנשימה, מדובר בסרט שהוא סוג של אכזבה כי בין קרב מרשים אחד למשנהו כאשר הדמויות מנהלות שיחה הסרט נופל לתהומות הביזיון. לצערי לא מדובר בסרט IMAX שגרתי שבו הפעלולים הם העיקר והעלילה לא קיימת, אלא בסרט קולנוע באורך מלא (112 דקות) עם עלילה ודמויות. על אף שהדמויות מצוירות בשלושה מימדים האופי שלהן שטוח כמו קרטון משומש תוצרת "300" או "טרויה" והעלילה, חבל להכביר במילים.

"ביוולף" הוא סאגה עתיקה המבוססת על מיתולוגיה הדנית. הלוחם ביוולף יוצא להרפתקה מסוכנת בכדי להגן על הממלכה הדנית מפני המפלצות המאיימות עליה. כפרס על הצלת הממלכה הוא זוכה בתהילה וגם במלוכה.השם ביוולף נשמע בכל רחבי הממלכה. שירים נכתבו על מעשי הגבורה שלו ועל נצחונו על המפלצת חסרת הרחמים גרנדל, שטבח בתושבים. לאחר ששחרר את הממלכה מהמפלצת הפראית, הוא מגלה שלגרנדל יש אמא מפלצתית לא פחות והיא מתכוונת לנקום את מותו.דמויותיהם המצוירות של שחקנים יוקרתיים במיוחד מלוות את הסרט: אנתוני הופקינס, אנג'לינה ג'ולי, ג'ון מלקוביץ, רובין רייט פן, ברנדן גליסון, קריספין גלובר ואליסון לומאן. את הקאסט המרשים מוביל ריי ווינסטון ("השתולים"), בתפקיד ביוולף. בעזרת האנימציה יצרו לו שרירי בטן. במציאות הוא הרבה יותר עגלגל ומבוגר (בלשון עדינה). השאלה המרכזית שצריך להפנות לזמקיס היא למה לבסס סרט שלם על דמויות מצוירות של שחקנים מוכרים? לי אין תשובה מעשית אמיתית. לראייה, הסצנה האלימה שבה ביוולף נלחם בגרנדל מתבצעת בערום מלא ועדיין נמצאים דרכים מגוחכות להסתיר את איבר מינו. דרכים המזכירות סצנה מאוד מפורסמת מ"אוסטין פאוור".סצנה כמעט זהה לחלוטין ניתן למצוא בסרט המתח המעולה "סימנים של כבוד". הסצנה מתרחשת בסאונה, ובה ויגו מורטנסן (בערום פרונטאלי מלא ומרשים לגבר בן 50) נאבק על חייו כאשר סכינים חותכות את גופו המתיז דם לכל עבר. סצנה גראפית שבה לא מוסתר דבר כולל איבריו הפרטיים של מורטנסן. הדם שניתז מגופו לא מצויר והאימה והמתח פי מיליון יותר אפקטיביים מכול סצנות הפעולה המצוירות והמרשימות שיש ב"ביוולף".

עם כל הכבוד לפעלולי ה IMAX המרהיבים ולדמויות המצוירות של זמקיס, כשהבמאי נטול השראה והתסריט שבלוני שום 150 מיליון דולר לא יעזרו לך להציל את המצב, גם אם פעם ביימת את "בחזרה לעתיד" ו"רוג'ר ראביט".
ביוולף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גיל וייסגיל: 2221/10/2008 10:21:38
9/10אייקון ציון
עוד הוכחה שביקורות מטעות.. חצי מהאנשים פה קטלו ת'סרט הזה.. אני אישית ראיתי אותו לפני מעל חצי שנה וזה סרט חזק ביותר! פעולה טובה,אחלה אקשן ואחלה גרפיקה אז גם אם הביקורות קוטלות..עדיף ללכת לראות בעצמכם..
שם: דניאל גבאיגיל: 1610/08/2008 17:44:23
1/10אייקון ציון
הסרט הכי גרוע שראיתי בחיים שלי, בתלת מימד זה יפה כי זה תלת מימד לא קשור לסרט עצמו, סרט ממש גרוע, לא שווה איפלו להוריד מהאינטרנט.
שם: עודדגיל: 3005/03/2008 16:36:15
3/10אייקון ציון
הסרט הוא סרט "מצוייר" כלומר, אין שם שחקנים אמיתיים אלא עבודת מחשב (שנראית מ-ד-ה-י-מ-ה) מעבר לזה הסרט לא מתרומם, בלי מעוף ובעיקר משעמם.. 3 בציון עודד, בעיקר על החזון
קישורים
חץ ביוולף (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט