עוברים להודו ביקורת סרט

Outsourced Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עוברים להודו":
"קומדיה חביבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Outsourced
משחק ג'וש המילטון, איישה דארקר, לארי פיין, אסיף באסרה, מאט סמית במאי/ת ג'ון ג'פקוט  
קומדיה
ביקורת סרט לעוברים להודו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קומדיה חביבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע5.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די80.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יום חמישי, חמש אחה"צ, אולם סינמטק 2. מעל לחמישים איש הגיעו לצפות בסרט החדש "עוברים להודו" כמות מפתיעה של אנשים לסרט אלמוני שזה עתה יצא. שאלתי את הקופאים ואת הסדרנים האם בד"כ יש הענות כזו של קהל לסרט חדש והם אמרו שלא. נכנסתי לסרט בלי הרבה ציפיות. מדובר בסרט עצמאי של ג'ון גפקוט. לצערי הדבר האחרון ש"עוברים להודו" מריח זו עצמאות. זהו סרט מסחרי לחלוטין שכול אולפן הוליוודי היה יכול לצלם. לכאורה מדובר בסאטירה אבל בעצם מדובר בקומדיה רומנטית כשהנופים והמקומיים הם רקע נעים לעין. הקהל באולם הורכב מנשים מבוגרות וגם כמה צעירות שנראו כאילו הן עצרו בסינמטק בדרך לשדה התעופה שם ממתין להן כרטיס טיסה להודו. אגב, הן צחקו בדיוק מתי שהיה צריך לצחוק והתרגשו איפה שהיוצרים רצו שהן התרגשו, כלומר הסרט עובד.ג'וש המילטון החביב מגלם את טוד, מנהל מחלקת מכירות של חברת טלמרקטינג בסיאטל המתמחה בשיווק מוצרים פטריוטים לאמריקאים ממוצעים. יום אחד הוא מתבשר שכל המחלקה שלו נסגרת והעבודה תתבצע מעכשיו בהודו. בלית ברירה הוא מסכים לנסוע למומביי ולהכשיר את מחליפיו. המפגש עם התרבות החדשה מייצר שפע סיטואציות קומיות משעשעות אבל גם מקשה על העבודה שלו, כיצד הוא יכול ללמד את ההודים על חפצים פטריוטים מיותרים בצבעי אדום וכחול כשאין להם צל של מושג בתרבות אמריקאית? מה שמתחיל כהרצאות משעשעות של טוד הופך לבית ספר עבור המנהל הצעיר בתרבות ההודית.
מי שתעזור לטוד לראות מעבר להבדלי התרבות היא איישה (איישה דארקר החביבה). בחורה הודית חכמה המנסה להתנהל בין הקידמה והמסורת. בין השניים יתפתח רומן אסור שבו טוד ילמד על מנהגי השידוך והחיזור בהודו. היא מבחינתה תלמד כמה דברים שהיתה צריכה ללמוד רק אחרי נישואיה. לצערי אין הרבה מה לכתוב על הקומדיה הזו שמציגה בימים אלו בסינמטק תל אביב. צפיתי בה בהנאה, 102 הדקות עברו במהירות יחסית, הסרט מתאים לכול הגילאים. אין בו גסויות, קללות או סצנות סקס, ערום ואלימות. העוני של הודו מצטלם בו מאוד יפה לכן זה לא סרט ריאליסטי ותופעת ה Outsourcing היא רק תירוץ ליצירת הקומדיה הרומנטית החביבה הזו. בקיצור, קן לואץ' זה לא.הסרט לא הציג בקאן, ונציה או ברלין אבל הוקרן בפסטיבל טורונטו וזכה בפרסים בפסטיבלים קטנים יותר, כמו הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בסיאטל – 2007. סרט הביכורים הטוב ביותר, על שמו של ג'ון שלזינגר, בפסטיבל הקולנוע הבינלומי בפאלם ספרינגס-2007. פרס חביב הקהל ב"סינקווסט", בפסטיבל סאן חוזה, 2007. פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ההודי בלוס אנג'לס 2007. פרס חביב הקהל בפסטיבל “bollywood & Beyond” בשטוטגרט 2007.
הדבר המעניין ביותר בסרט הזה הם המפיקים והבמאי שהתעקשו ליצור סרט מסחרי קליל מחוץ לאולפנים הגדולים בידיעה שמדובר בסכנה כלכלית. הם כמובן עשו את החישוב שאם הם יצלמו את הסרט בהודו אז העלויות שלו יצנחו בצורה משמעותית. למרות שהכסף לא הגיע מהוליווד מדובר במוצר צריכה בידורי שנראה הוליוודי ואמריקאי לחלוטין. מאחר וזו היתה המטרה של יוצריו הם עמדו בה לחלוטין ומספקים בידור חביב לכול המשפחה שיעביר לכם את הזמן בהנאה. בהחלט אופציה ראויה לבילוי משפחתי עם הילדים בחג החנוכה או לסתם ערב לזוגות שמחפשים רומן רומנטי קליל בניחוח הודי.גילוי נאות אתר סרט יצא במבצע כרטיסים לגולשים ובנה אתר רשמי לסרט "עוברים להודו".
עוברים להודו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4419/12/2015 10:09:37
8/10אייקון ציון
קומדיה חביבה לבוקרו של יום שבת חורפי. בעקבות מעבר של מחלקת טלמרקטינג מארה"ב להודו בעקבות ניסיון לחיסכון בעלויות, על מנהל אותה מחלקה מוטלת משימה לנסוע להודו. עליו להכשיר את מחליפו שם כאשר המטרה העיקרית שלו היא להביא לכך ששיחות המכירות לא יארכו יותר מ 6 דקות. על הדרך הוא מתאהב בצעירה מקומית. מפגש התרבויות יוצר דינמיקה מעניינת ומצחיקה.בנוסף יש כאן ביקורת על שיטת הקפיטליזם האמריקני, שרואה בעיקר מספרים ופחות בני אדם.
שם: מורפיאוס מורפיאוסגיל: 3212/05/2008 22:44:47
7/10אייקון ציון
סרט קליל ונחמד ראיתי בdvd, שילוב של תרבות אמריקאית ותרבות הודית. התסריט קצת קיטשי ואין בו שיאים מיוחדים, קצת דמויות מצחיקות המשחק ברמה טובה .אפשר ב dvd . 7 בסולם מורפיאוס
שם: רותהגיל: 3401/04/2008 13:45:20
9/10אייקון ציון
"עוברים להודו" הוא סרט עדין ועשוי היטב. אינו ואינו מתיימר להיות סרט אמריקאי גדול - להיפך מעביר הרבה ביקורת על התרבות האמריקאית ועל תפיסת העלינות שבה. טיפול מעניין ביחסים בין התרבויות. לכל מי שהיה בהודו - הסרט יעשה לכם חשק לנסוע שוב. לכולם - תצפו ותהנו סרט עדין כייפי ומצחיק
קישורים
חץ עוברים להודו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט