הממלכה ביקורת סרט

The Kingdom Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הממלכה":
"C.S.I סעודיה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Kingdom
משחק ג'יימי פוקס, ג'ניפר גרנר, גייסון בייטמן, כריס קופר, ג'רמי פיבן, אלי סולימן, אורי גבריאל במאי/ת פיטר ברג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להממלכה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"C.S.I סעודיה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דמיינו לכם את זוכי פרס האוסקר ג'יימי פוקס וכריס קופר, פלוס ג'ניפר גרנר וגייסון בייטמן כאנשי FBI אמריקאים שצריכים לחקור פיגוע טרוריסטי רצחני במתחם מגורים של משפחות אמריקאיות המתגוררות בערב הסעודית ועוסקות, איך לא, בקידוח נפט. עכשיו עשו השוואה לסרטים "חקירה מעבר לקווים" ו"כאריות לכבשים" ותקבלו עוד סרט בגל "מה אנחנו עושים לעזאזל בעיראק או בכול חור אחר על פני הגלובוס הזה". ההבדל בין שני הסרטים שהוזכרו מעלה לסרט "הממלכה" הוא שהשניים הקודמים תפקדו כדרמות מוסר שלקחו את עצמן ברצינות יתרה. "הממלכה" הוא בסך הכול סרט פעולה רדוד למדי בתקציב מנופח שיבדר אתכם אם אתם נמנים על חובבי הז'אנר.הכל מתחיל מפיגוע, כמובן, בסצנה מצמררת רווית מתח, אלימות ופיצוצים. ארבעת הסוכנים שאיבדו חבר בפיגוע מחליטים על דעת עצמם להגיע לערב הסעודית ולפתור את הפרשה, בניגוד לעמדת ממשלת ארה"ב שלא רוצה להסתכסך עם הסעודים. הם כמובן זוכים לליווי צמוד של צמד שחקנים ישראלים/פלסטינים - אשרף ברהום ("הכלה הסורית") ועלי סולימאן ("גן עדן עכשיו") שאמורים לעזור להם לחשוף את חוליית הטרוריסטים שאחראית לרצח המשפחות האמריקאיות. על הדרך תמצאו גם את אורי גבריאל ("איזה מקום נפלא") כטרוריסט לשעבר שנותן לג'ימי פוקס טיפ מאוד רציני.
בלי שאפרט יותר מדי, אדווח שהסרט עשוי בצורה מקצועית ואין בו רגע דל. פיטר ברג , השחקן שהפך במאי ממשיך להוכיח שהוא מקצוען הוליוודי נטול אישיות. בקיץ כבר נצפה בסרט החדש שלו - "הנקוק" - עם ויל סמית', שרליז ת'רון ושוב פעם ג'ייסון בייטמן. סרטיו הקודמים של ברג זכו להצלחה כלכלית ראויה ובהוליווד יודעים לתת כבוד לסרטים שעושים קופה או הופכים לסדרות טלוויזיה כמו "לילות יום שישי" שהוא ביים כסרט ואח"כ את הפרק הראשון. ברג גם הוכיח בסרט "המרדף" שלשחקן דוויין ג'ונסון (דה רוק) יש חוש הומור וכשרון משחק."הממלכה" בדיוק כמו סרטיו הקודמים של ברג עשוי היטב ויש לו צוות של ארבעה כוכבי קולנוע, אבל לכול הארבעה אין הכריזמה של שלושת הישראלים שפשוט גונבים את ההצגה. אשרף ברהום, עלי סולימאן ואורי גבריאל לא באו להיות שחקני משנה באיזו הפקה הוליוודית טיפשית. הם באו לתת הופעה שלא תשכח והם עושים זאת בגדול. לעיתים נראה שעם כול הכבוד לפוקס ולאוסקר שלו, ברהום פשוט אוכל אותו בלי מלח. ונכון, ג'ניפר גרנר התחתנתה עם בן אפלק אבל עלי סולימאן בתפקיד השוטר הנחשד בשיתוף פעולה פי מיליון יותר כריזמטי ממנה ומבעלה, כשבמרבית הסרט בכלל שותק.
שלא נדבר על הסצנה האחת והיחידה של אורי גבריאל בסרט שמוכיחה שהוא פשוט כוכב ולא משנה אם הוא משחק בסרט ישראלי או בסרט אמריקאי עם תקציב של 80 מיליון דולר. נראה לי שהכישלון של הסרט בקופות נובע מכך שמרביתו מתעסק בפענוח הפיגוע במעבדות וחדרי מתים. את אותם לוקיישנים וסצנות ניתן לראות בסדרות משטרה שונות ומשונות. "הממלכה" היה יכול להיות דרמת מתח עשויה היטב אבל הוא לא. זהו גם אינו מותחן בלשי מתוחכם למדי והפתרון לחשיפת תא הטרור הוא מקרי ובעייתי תסריטאית. בכול מקרה, כול השליש האחרון של הסרט מפצה על שליש אמצעי די מקרטע שלא מצליח להיות עמוק כדרמה או מותח כסרט מתח."הממלכה" הוא מפגן ראווה של התחלה מעולה, סוף עמוס פעולה ומתח, שפע רעיונות ברמת גנון על ההבדל בין העולם המערבי לעולם המוסלמי וכמובן מסר הטוען שהאלימות לעולם לא תסתיים. בסופו של דבר יש כאן מוצר צריכה קולנועי מהנה אמנם, אבל בצורה הכי רדודה שיש. החלט לא מוצר קולנועי שחובה לראות על המסך הגדול אלא אם אתם רוצים לתת כבוד לשלושת הישראלים שמוכיחים שבארץ קיימים שחקנים טובים יותר מאשר בהוליווד.
הממלכה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יואלגיל: 3208/07/2013 13:41:19
7/10אייקון ציון
הסרט עצמו טוב אך האמצע די משעמם ונמרח. שוב האמריקאים יוצאים באור הזרקורים כאנשים טובים.. די!
שם: יבגניגיל: 2707/02/2008 19:48:24
9/10אייקון ציון
סרט אקשן. עשוי טוב משחק מעולה. צילומים חזקים. מחזיק אותך במתך עד הסוף. סרט שווה.
שם: פריד ברכאתגיל: 1920/01/2008 13:44:00
5/10אייקון ציון
סרט עם התחלה יפה ו סוף מעולה .... מה עם האמצע ? שיעמוםםםםםםם ):
קישורים
חץ הממלכה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט