תשוקה, זהירות ביקורת סרט

Lust, Caution Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "תשוקה, זהירות":
"תשוקה מעייפת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lust, Caution
משחק טוני לאנג, וואי טאנג, ג'ואן צאן, לי-הום וונג במאי/ת אנג לי  
זר
ביקורת סרט לתשוקה, זהירות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תשוקה מעייפת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטיו של הבמאי אנג לי הם מהאהובים עלי. אני יכול להלל שעות את "מסיבת נישואין", סרט שהשפיע על חיי באופן ישיר. אני יכול לקשקש על "סופת קרח" בלי הפסקה. "נמר דרקון" הוא אחד מסרטי אומנויות הלחימה טובים ביותר שנעשו. ו"הענק" שלא זכה להצלחה גדולה הוא אחד מסרטי הקומיקס החביבים עלי. "הר ברוקבק" אכזב אותי אבל עדיין אהבתי אותו.איכשהו ב"תשוקה, זהירות" נראה לי שלמרות האסתטיקה והדיוק הרב בפרטים עד המשחק המעולה, הצילום המרהיב וסצנות הסקס הנועזות, משהו השתבש. במקום לעורר בקהל תשוקה, נצפו פיהוקים. הסרט האומנותי/זימתי ארוך מדי, איטי מדי ומיופייף מדי. הוא נראה כמו פנטסיה ארוטית של חבורת גברים באמצע החיים שמחפשים סיבה תסריטאית לצלם סצנות סקס מפורטות ולא כמו סרט על התשוקה של גיבוריו.
אין לי בעיה עם סצנות מין מפורטות. הסרטים "9 שירים" של מייקל ווינטרבוטום, "Baise-moi" הצרפתי ועוד רבים ושערוריתיים הרבה יותר תמיד עוררו בי עניין. אלו סרטים שהוכיחו שאפשר לצלם סצנות מין מפורטות רק חייבת להיות סיבה אמיתית לכך. בסרט הנ"ל לא נראה שיש סיבה כזו. לא רק זאת, "התשוקה" שכול כך דברו עליה בסרט, לא ממש מעניינת. היא מורגשת כי רואים את הפעולות אבל קשה להאמין לשחקנים שהם באמת חשים תשוקה אחת לשני. היא בכלל מאוהבת באחר והוא נראה עסוק מדי עם עצמו. סצנות סקס ארוכות עם רמזים לאקטים מיניים מפורשים יש בשפע אבל לא ברור האם הם הכרחיים. ברטלוצ'י היה צריך לעביר את לי שיעור בצילום סצנות סקס טיפשיות ולא להראות מלאי חשיבות.אין ספק שהבמאי זוכה שני פרסי האוסקר השתוקק ליצור מותחן ריגול חושני בעל אופי מיוחד. אבל גם מדובר בבמאי מאוד מרוסן שהדמויות בסרטיו מהלכות על קצות האצבעות, הפעולות שלהן צנועות, וההקפדה שלו על ניואנסים מינוריים הם שהפכו אותו לשם דבר. ב"תשוקה, זהירות" סצנות הסקס מזכירות יותר סצנות פעולה גרנדיוזיות ונראה שהן נועדו כדי להרשים את הקהל כמו איזה פיצוץ באחד מסרטי הקיץ של מייקל ביי. בעוד שעירום ומין אצל האירופאים הוא לא ביג דיל, אצל האמריקאים זה סיפור מההפטרה. נראה שלי חשב שאם הוא ייתן לנו את כול הסקס לפרצוף זו ההוכחה שלו שאצלו זה לא ביג דיל, אבל התוצאה הפוכה.
כאן בעצם נופל הסרט. במקום לקבל סצנות מין פשוטות אך נועזות כמו ב"אינטימיות" של פטריק שארו, אנחנו מקבלים סצנות סקס מלאות חשיבות שהופכות לעניין האמיתי בסרט במקום העלילה והדמויות. קצת קשה להאמין שבמאי כול כך מנוסה נפל למלכודת כול כך ילדותית. כבר היה עדיף לו סתם לביים סרט פורנוגרפי או לחלופין להחליט ליהנות מהמיניות של גיבוריו ולחגוג אותה כמו ג'ון קמרון מיטצ'ל ב"שורטבאס" או אלף אלפי הבדלות, כמו מלך סרטי הקוויר-פורנו, חביב סאנדנס וברלין, ברוס לה-ברוס.העלילה מתרחשת בשנחאי של תקופת מלחמת העולם השנייה. כוכב הקולנוע האסיאתי טוני ליונג ("גיבור") הוא דמות ממשלתית רבת עוצמה וכוח אשר נשבה בקסמיה של חברתה הצעירה של אשתו היפהפייה (ג'ואן צ'ן). אך אותה צעירה (טאנג וויי) איננה באמת מי שהיא נראית. המשיכה ההדדית בין השניים הופכת למשחק רולטה של תשוקה, אהבה ובגידה.נראה שהסרט שייך לשני הכוכבים שלו - טוני ליונג הכריזמטי והותיק המגלם את איש הממשל המושחת והשחקנית הצעירה, טאנג וויי שזהו לה תפקיד ראשון בקולנוע. השניים שולטים במסך ביד רמה, הנוכחות שלהם מתפרצת לא רק באקטים המיניים אלא דווקא בסצנות הקטנות. אותם רגעים שבהן טאנג וויי אוחזת בכוס תה, מסדרת את שערה ובוחנת את המתרחש סביבה. שם "תשוקה, זהירות" הופך מסתם עוד סרט, ליצירה קולנועית מפתיעה, נועזת ומרגשת. שם הגאונות של אנג לי, צפה מעל לפני הקרקע וזועקת אני עדיין כאן.
תשוקה, זהירות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3728/02/2013 22:37:40
6/10אייקון ציון
Lust Caution העלילה מתרחשת בשנחאי של תקופת מלחמת העולם השנייה,דמות ממשלתית רבת עוצמה וכוח אשר נשבה בקסמיה של חברתה הצעירה של אשתו,אך אותה צעירה איננה באמת מי שהיא נראית...סרט מצולם טוב אך ארוך מידיי,מאוד חושני,הסוף מפתיע ואותי ביאס,6+.
שם: אסנת פלדגיל: 3914/02/2008 17:40:28
1/10אייקון ציון
לא תשוקה ולא נעליים. פשוט שעמום שנמשך שעתיים וחצי. אפילו הפורנוגרפיה נעדרת השראה, משעממת ולא מרגשת
שם: דנה פגיל: 3501/02/2008 01:00:39
9/10אייקון ציון
אהבתי מאוד את הסרט. הוא חזק, הוא מרתק, הוא נוגע ומרגש. איזה משחק מפעים ומדויק, צילומים, בימוי ופסקול ששזור בול. אין ספק כי זוהי יצירת אומנות. סצינות הסקס נפלאות וממש לא העיקר של סרט זה. אני לא מבינה את הביקורת, נהניתי מכל דקה מ150 הדקות. מומלץ מאוד.
קישורים
חץ תשוקה, זהירות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט