הזייפנים ביקורת סרט

The Counterfeiters Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הזייפנים":
"שואה הוליוודית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Counterfeiters
משחק אוגוסט דיהל, דיוויד סטריסאו, אוגוסט זירנר, קארל מרקוביץ' מרטין ברמבך במאי/ת סטפן רוזביצקי  
זר
ביקורת סרט להזייפנים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שואה הוליוודית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע21.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די71.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איזה עוד סרט היה יכול לגנוב מאתנו את האוסקר? סרט שואה. כמה אירוני וציני הגורל. בכול מקרה יוסי סידר כבר למד את הלקח שלו וסרטו הבא יהיה סרט בהפקה גרמנית ואיך לא זה, סרט שואה. בכול מקרה, "בופור" הוא אולי הרבה פחות הוליוודי ומסחרי אבל אין ספק שסרטו של סידר הרבה יותר טוב מהמוצר ההוליוודי תוצרת אוסטריה שנקרא "הזייפנים". אם יש משהו שאפשר לטעון על הסרט הנ"ל הוא שהבמאי סטפן רוזביצקי (שבעבר הלא ממש רחוק ביים את שני סרטי האימה "אנטומיה" ו"אנטומיה 2") זייף סרט אחר בשם "רשימת שינדלר". התסריט שלו מעתיק בלי הרבה חוכמות ובאופן די עילג מספר סצנות זהות לחלוטין כמו "סצנת המקלחת" המפורסמת. שלא נדבר על כך שיהודים ממש טובים עם כסף ובזיוף מסמכים גם בסרטו של שפילברג וגם בסרטו של רוזביצקי."הזייפנים" הוא בעצם סרט מתח על תרגיל עוקץ שהנאצים ניסו לבצע אבל מאחר והם מטומטמים ויודעים רק לרצוח, הם נעזרים ביהודים כדי לבצע את הפשע המושלם: לזייף כסף בריטי ואמריקאי ולהחריב את הכלכלה המערבית הנאורה. כמובן שמדובר בסרט שמבוסס על סיפורו האמיתי של סלומון סורוויץ, עבריין קטן שחושב בעיקר על עצמו וממשיך לחשוב בעיקר על עצמו גם במחנה הריכוז עד שהוא מבין שיש עוד אנשים סביבו והוא צריך גם להתחשב בהם, מה שגורם לו לשנות את אופיו ודרך חייו.
לפי "הזייפנים" אולי היה קשה במחנה הריכוז אבל זה חישל את גיבורנו והפך אותו לאדם טוב יותר. העוצמה המדומה של הסרט נובעת מתסריט שבלוני הוליוודי נטול אתגרים אינטלקטואלים הפונה אל המחנה הרגשי הנמוך ביותר, עמוס תפניות צפויות המאפיינות סרטי שואה שבלוניים. "הזייפנים" מצליח בקלות רבה להקסים את כול מי שרוצה לראות סרט שואה אבל לא באמת לראות סרט שואה. הוא כאילו סרט איכותי מתוחכם אבל רחוק מלהיות איכותי ומתוחכם. ההפקה שלו מושקעת מבחינה טכנית והמשחק מרשים לא פחות.הסרט מציג דילמה מוסרית מרתקת אבל נמנע מלטפל בה באמת. האם הזייפנים היו צריכים להציל את חייהם כאשר המחיר הוא עזרה לנאצים במזימתם או שהם היו צריכים להפסיק את עבודתם ולשלם על כך בחייהם? הנגיעה של רוזביצקי בדילמה הזו רדודה. הוא מעדיף להציג לנו סצנות זוועה שגרתיות שבו הנער הצעיר שלמדנו לאהוב נרצח באכזריות. הוא טוב בלהציג זוועות כי מהעולם הקולנועי הזה הוא מגיע, ואכן החולשה של הסרט היא הרדידות שלו. הסרט מנסה להיות מתוחכם, הוא משתמש בתנועות מצלמה ריאליסטיות כדי שהקהל ירגיש שהוא נמצא עם הגיבורים במחנה הריכוז אבל אמינות אין כאן. התחושה היא שהגיבורים בילו באולפן ולא במחנה ריכוז.
"הזייפנים" מעלה שאלות רבות חשיבות, שאלות שיכולות גם להעסיק חיילים בצה"ל, בעירק ואולי אפילו טרוריסטים. אבל הוא לא נוגע בהם בשיא הרצינות. רוזביצקי יודע להלהיב ולסחוף כמו במאי הוליוודי מנוסה אבל הוא גם רדוד כמו אותם במאים אמריקאים שמנסים ליצור סרטי שואה. "הזייפנים" הוא סיפור חיובי על תקופה אפלה במיוחד ונראה שהבמאי נהנה במיוחד לתאר את הזוועות שגיבוריו עוברים ופחות לדון בשאלות שהסרט מעלה. באופן אישי הייתי מעדיף שהוא היה מביים את "אנטומיה 3" ולא את "הזייפנים", ובכלל, שכול מיני במאים יפסיקו לבנות קריירות על השואה עם סרטים מלאי חיים, מצחיקים, מחרידים, ועצובים שיגרמו לכול מיני גורמים לכחכח בגרונם ולחשוב שכול מה שעשו במחנות ריכוז זה להתעסק בכסף וזיופים כדי לשרוד.אם אתם חייבים, אז חכו לשנה הבאה ליום השואה בו הסרט כנראה יוקרן באחד מערוצי הסרטים. לכול מי שלא בקטע של סרטי מחנות השמדה שייוותר או שיראה את "שואה" של קלוד לנצמן.
הזייפנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמנוןגיל: 5120/10/2011 19:48:22
10/10אייקון ציון
אבא היה זיפן אברהם זוננפלד הסרט זכה באוסקר בגלל איכותו ולעינין אבא הוא אומר שיש המון אוטונטיות ואמת והתאמה למציאות אמנון מרגש הייתי במחנה הזה ביקור שנה שעברה
שם: נגה -גיל: 1727/11/2009 15:45:46
2/10אייקון ציון
הסרט היחיד אי פעם שהפסקתי לראות באמצע.
שם: עמית גולדברגגיל: 1709/08/2008 22:42:37
9/10אייקון ציון
מטלטל, מטמטם ומזעזע. בסופו של דבר זה כן סרט שואה שיש בו כמה מהקלישאות סרטי שואה אבל "הזייפנים" עושה את זה בצורה ששום סרט אחר לא יכול, הוא מציג את הסיפור בלי ניסיונות עיקשים מדי לרגש ולגרום לצופה להזדעזע, הוא מספר סיפור בצורה אמיתית וכנה וזה סוד הקסם שלו... אין בכלל פלא שהוא זכה ולא בופור (הדבילי למדי). הסוף בהחלט טיפה מפוספס ובניגוד לסרטי שואה הוליוודים הסרט לא שם דגש גדול על השחרור וה"happy ending". סרט מדהים, אבל בהחלט מדכא.
קישורים
חץ הזייפנים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט