חלומה של קסנדרה ביקורת סרט

Cassandra's Dream Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חלומה של קסנדרה":
"חזק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Cassandra's Dream
משחק קולין פארל, יואן מק'רגור, טום ווילקנסון, איילי אטוול, מרק אומברס במאי/ת וודי אלן  
דרמה
ביקורת סרט לחלומה של קסנדרה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חזק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחר ניסיון חביב אך לא מוצלח של וודי אלן עם ז'אנר קומדיית הטעויות עם "סקופ", "חלומה של קסנדרה" מחזיר את הבמאי/תסריטאי אל ז'אנר דרמת המוסר והמתח שהחזירה אותו אל הכותרות בשנת 2005 עם "נקודת מפנה". נראה שלאחרונה אלן שוחה הרבה יותר טוב במים אפלים ופסימיים מאשר בקומדיות קלילות. למרות הכישלון הכלכלי של סרט זה, דווקא מדובר באחד הסרטים הטובים ביותר של השנה החולפת. גם הפעם אלן מוותר על הנוכחות המעיקה שלו ומעדיף להעסיק שחקנים מעולים, לתת להם תפקידים מורכבים ולחזור ולהתעסק ברצינות בפשעים ועבירות קלות.איאן וטרי הם שני אחים. אחד עובד במוסך והשני חולם להצליח בגדול. שניהם מסובכים בצרות כלכליות, ושניהם זקוקים לעזרתו של הדוד העשיר מאמריקה. כאשר הוא מגיע לביקור הדוד מספר להם שהוא נמצא תחת חקירה. הדוד העשיר שתמיד עזר לצמד האחים מבקש מהם תמורת העזרה הכלכלית הנוספת שהוא יעניק להם לחסל את האדם שמעוניין להכניסו מאחורי סורג ובריח. הוא מסביר להם שהם היחידים שהוא יוכל לסמוך עליהם ולכן הוא מבקש מהם את הטובה המסוימת הזו.
איאן וטרי מוצאים את עצמם נקרעים בין הרצון העז לעזור לדוד המסכן, לצורך האדיר שלהם בכסף וכמובן גם התלבטות בכמה סוגיות מוסריות שעלולות לפרק את המשפחה הזו אחת ולתמיד. אפשר להגדיר את "חלומה של קסנדרה" כפיתוח נוסף של סוגיות של מוסר שכבר עלו ב"נקודת מפגש" ובסרטים מוקדמים יותר כמו "פשעים ועבירות קלות". גם הפעם העלילה מתרחשת בלונדון כמו בשני סרטיו הקודמים של אלן. לשם שינוי סקרלט ג'והנסון לא משתתפת בסרט הנ"ל ובמקומה הוצבו קולין פארל ויואן מקגרגור המגלמים את צמד האחים.פארל ממשיך להפתיע גם בסרט זה. אחרי שהפגין הופעה סוחפת ב"ברוז'", גם בסרט זה הוא מעולה ועושה רושם שהוא צריך להמשיך ולחפש פרויקטים קולנועים רחוקים מהוליווד ככול האפשר. יואן מקגרגור גם הוא מעולה. טום ווילקינסון כדוד בתפקיד קטן משמעותי ועשוי היטב. נראה שדווקא בסרט זה אלן הולך אל מקומות פסימיים אף יותר מ"נקודת מפגש".
למרות שבסרט משובצים מספר רגעים קומיים מטרידים ועוכרי שלווה, נראה שאלן, מאופק ורב עוצמה מתמיד, מצליח לייצר רגעים דרמטיים חזקים וקודרים מאי פעם. אלן בוחן את גיבוריו כאילו היה פסיכולוג חסר רחמים המנתח את התנהגותו של מטופל וחושף מולו את עולמו הפתטי ומעורר הרחמים. אפשר אפילו לטעון שהוא עושה זאת אפילו בלי טיפה אחת של סימפטיה לדרך הפעולה שלהם.לאור גורלם של הדמויות בסרט זה, "חלומה של קסנדרה" הוא בעצם סרטו האכזרי והפסימי ביותר של אלן. לכול פעולה יש תוצאה טוען אלן והתוצאות בסרט הנ"ל מצמררות ומשאירות את הצופים המומים אך כלל לא מופתעים. כי אם מזהים את הטרמינולוגיה של הסרט הדבר צפוי לחלוטין אבל אנחנו בני האנוש אוהבים להתחמק מהידוע מראש. כמו במציאות כך גם בסרטים, אנו חוששים להתעמת איתה. זו כנראה הסיבה שהסרט, שלא נופל מ"נקודת מפגש", כשל בקופות.
חלומה של קסנדרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3603/12/2011 14:23:35
7/10אייקון ציון
Cassandra's Dream וודי אלן בסרט שונה הפעם,שני אחים הנואשים לחלץ את עצמם מקשיי החיים מבצעים רצח וכתוצאה חל שינוי בחייהם,סרט מעניין עם סוף מפתיע.
שם: יואב גגיל: 3710/10/2008 00:11:45
10/10אייקון ציון
מה וודי אלן עושה בדיוק בלונדון לאחרונה, ומדוע הוא התחיל לביים סרטי מתח? אין לי מושג, אבל וודי אלן נשאר וודי אלן - וסרטים של וודי אלן הם סרטים של וודי אלן, ולפספס את "חלומה של קסנדרה" יהיה באמת פספוס גדול. סופר מומלץ!!
שם: יוליה בורוכוביץגיל: 2422/09/2008 20:19:45
6/10אייקון ציון
סרט טוב לראות בבית ולא על מסך הקולנוע. נעים לצפיה במידה ויש זמן פנוי אך לא יותר מכך.
קישורים
חץ חלומה של קסנדרה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט