Mamma Mia! ביקורת סרט

Mamma Mia! Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "Mamma Mia!":
"חובבני ומשעשע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mamma Mia!
משחק מריל סטריפ, פירס ברוסנן, קולין פירת', סטלן סקרסגארד, כריסטין ברנסקי, ג'ולי וולטרס, אמנדה סיפריד, דומיניק קופר במאי/ת פילידה לויד  
מוזיקלי
ביקורת סרט לMamma Mia! מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חובבני ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע24.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די70.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ההקרנה של גילדת המפיקים של ארה"ב היתה עמוסה עד אפס מקום. יום שישי בערב מאות נשים וגם מספר גברים עמדו בתור ארוך במיוחד בכניסה לאולם של גילדת התסריטאים שתרמו את מקום ההקרנה. לוס אנג'לס היא עיר מוזרה וגם המפיקות שנראו מטופחות יתר על המידה נראו לי מוזרות, כולן נראו מתוחות וכמעט לכולן היה אף קטן. כאמור, הנוכחות הגברית בתור הארוך היתה דלה ובדיוק כמוני מרביתם הגיעו עם עוד גברים או פאג-הגס. רגע לפני ההקרנה כולם נראו נרגשים במיוחד ואז הסרט התחיל.לבמאית פילידה לויד יש מזל גדול, כי קולנוע אין בסרט. במאית התיאטרון שביימה את הגרסה המקורית בברודווי לא הצליחה ליצור חוויה קולנועית מעניינת אלא מוצר קולנועי מקרטע על גבול החובבני. סרט כול כך מדובר היה צריך להתפאר בקטעי ריקוד מרהיבים, ביצועים שלא היו נופלים מהמקור, עלילה סוחפת ועשייה קולנועית (צילום ועריכה) שהיו הופכים את חוויה הצפייה לבלתי נשכחת.
פלידיה לויד יודעת שלא מספיק שיהיו שירים סוחפים, גם צריך שחקנים שיגררו את הצופות לאולם הקולנוע. מריל סטריפ, פירס ברוסנן וחבריהם הם במקרה הטוב זמרי קריוקי חביבים, אבל אסור היה להישען על הביצועים שלהם, חלקם מביכים במיוחד במקרה של ברוסנן. קטעי הריקוד מגוחכים, ובמקרים שלא נלקחו ברצינות הם קאמפים או ילדותיים לבחירתכם. מאחר והעלילה היא הדבר הכי פחות חשוב בסרט והעריכה והצילום לא הופכים את הסרט לחוויה קולנועית מעניינת כול מה שנשאר זה להשען על השירים הקלאסיים והנוכחות של השחקנים.נכון, השחקנים הם לא זמרים אבל נראה שכולם מאוד נהנו על הסט, ובעיקר נהנו לעשות מעצמם צחוק והתחושה הזו עוברת אל הקהל. כמו כן מרבית השירים עדיין עומדים במבחן הזמן ואם מצליחים להתעלם מהביצועים שלא מתקרבים למקור אז בהחלט אפשר ליהנות מהם. מריל סטריפ, כריסטין ברנסקי, ג'ולי וולטרס מגלמות את החברות הטובות ביותר שכלל לא ברור מה מקשר ביניהן אבל נראה שכיף להן ביחד. את הבנים מגלמים פירס ברוסנן, קולין פירת', סטלן סקרסגארד שכנראה היו זקוקים לחופשה באיי יוון באופן דחוף אחרת לא ברור למה הם הסכימו להשתטות כך. אמנדה סיפריד כבתה של סטריפ דווקא שרה מאוד יפה ויש לה נוכחות חביבה. הסיפור שונה עם דומיניק קופר שאולי שר יפה ויש לו שרירי בטן אבל הפרצוף שלו פשוט דורש סטירה.
הגישה של פילידה לויד לא לקחת את העלילה ברצינות היא מעשה חכם, חבל שהיא חשבה שהביצועים לא מצריכים גם גישה קולנועית ומספיק להשתטות מול המצלמה. מרבית הסרט המצלמה פשוט מתעדת ריקודים מגוחכים בפול פריים והבמאית הטרייה לא נעזרת בשפה הקולנועית כדי להכניס קצת חיים פילמאיים במוצר הזה. חבל שאין מוח קולנועי מאחורי הסרט הזה כי העלילה לא ממש מצליחה להחזיק את הסרט המורכב מטלאים של שירים במקום סיפור קונקרטי.אז יש לנו את הנופים הקסומים של איי יוון, שירי פופ קלאסיים שגורמים לקהל לזמר באופן מיידי, שחקנים מקסימים שלא ממש יודעים לשיר, המון רקדנים צעירים עם שרירי בטן מרקדים מסביב לשחקנים, יווניות סטריאוטיפיות כמקהלת ליווי, עלילה של טלנובלה זולה, והתוצאה באופן מפתיע וכנגד כול הסיכויים מבדרת. בהחלט יומית ראויה למי שרוצה לשבת באמצע היום בקולנוע, לכבות לשעתיים את המוח וליהנות מקיטש בלתי מזיק.
Mamma Mia! - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלומית שקדגיל: 1627/12/2008 20:20:43
3/10אייקון ציון
זוועה!!!!!!! כמה קיטצ' בסרט אחד!!!!!! הסרט הזה יותר לאנשים מבוגרים! אני ממש התחרפתי בסרט! לא מומלץ אפילו לא בדיוידי!
שם: יואב גגיל: 3708/11/2008 00:09:48
1/10אייקון ציון
החל מסוף שנות התשעים, בכל ערב פחות או יותר, עשרות אנשים מסתובבים סהרורים וטרוטי עיניים באזור לסטר סקוור בלונדון ומחפשים כרטיסים למחזמר הלוהט "מאמה מיה". האמת? אחרי שראיתי את הגרסא הקולנועית, אני ממש לא מבין למה!!! אז נכון - חלק (רק חלק) מהלהיטים של "אבבה" זה סבבה - אבל זה רחוק מלהפוך סרט כה משעמם, רדוד, עם דמויות בעובי של דף, על רקע של אי יווני פלצני ומשמים - לסרט שראוי לצפייה. מצטער (ואני גם מודע למחיאות הכפיים שנשמעו פה ושם באולם בסיום הסרט) - "מאמה מיה" זה פשוט העליבות הקולנועית בשיאה!
שם: יעלגיל: 1327/10/2008 17:06:08
10/10אייקון ציון
סרט מהמם!!! שווה לראות!! לכל שכבות הגיל. השירים מקסימים העלילה ממש יפה והשחקנים מצויינים!! אתה פשוט רוצה להתחיל לשיר!! מי שלא ראה אז שירוץ לקולנוע כי חבל לפספס!!!
קישורים
חץ Mamma Mia! (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט