הבן של רמבו ביקורת סרט

Son of Rambow Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הבן של רמבו":
"קסום ומרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Son of Rambow
משחק ניל דודגון, ביל מילנר, ג'סיקה היינס, אנה ווינג במאי/ת גארת' ג'נינגס  
דרמה
ביקורת סרט להבן של רמבו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קסום ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה הסרט שהכי השפיע עליכם? רבים מהדור שלי יטענו ש"במבי" היה הסרט ששינה את חייהם. הדור שהגיע אחרי יבחר אולי ב"מלך האריות", "אי.טי" או "אינדיאנה ג'ונס" והאומנותיים והמתוחכמים בטח יספרו ש"הבלון האדום", "400 המלקות" או "קס" שינה את חייהם. "הבן של רמבו" לוקח את הריאליזם של טריפו ולואץ', מערבב פנימה את המתיקות התמימה של דיסני ומוסיף מעט מהפנטסיה הריאליסטית של "הבלון האדום". התוצאה מפתיעה ושווה בהחלט.כאשר מערבבים כסף, כוח וחברות בעולם הקולנוע מרבית הסיכויים שהעסק יסתיים בפיצוץ. בסרטו הקסום של גארת' ג'נינגס (מדריך הטרמפיסט לגלקסיה ) שגם כתב את התסריט הנפלא, הכול מסתדר על הצד הטוב ביותר ומשם נובעת העוצמה של הסרט העצוב, המצחיק והמרגש הזה. על אף העובדה ש"הבן של רמבו" הוא לכאורה פנטסיה מוחלטת המושתתת על דמיונם של ילדים, עולם הרגשות שלו כול כך טעון ומציאותי שההזדהות שהוא מצליח לייצר אצל הצופים מפתיעה בעוצמתה.
וויל פראודפוט גדל במשפחה חד הורית המשתייכת לכת דתית שאוסרת צפייה בטלוויזיה. מפגש מאוד לא נעים עם לי קרטר, פרחח שחי עם אחיו הבכור בבית אבות השייך לאביהם החורג, וצפייה בעותק פיראטי של "משחק הדמים" (הסרט הראשון בעלילות רמבו), מוציאה את הילד התמים משיווי משקל כאשר לנגד עיניו נפתח צוהר לעולם קולנועי חדש ומפתיע.וויל, שספרי הלימוד שלו עמוסים בציורים פנטסטיים ועלילות ילדותיות על כלבים מעופפים ולוחמים אמיצים, נחשף לראשונה לסרט קולנוע ועוד לסרט אלים במיוחד. לי קרטר מבין מייד שוויל נאיבי לחלוטין ולכן הוא מחליט לנצל אותו כפעלולן עבור סרט קצר שהוא מצלם לתחרות טלוויזיונית. הוא לא מדמיין לעצמו שוויל יסכים בהתלהבות חסרת מעצורים להפוך לכוכב הראשי, הבמאי, התסריטאי, לפעלולן חסר מורא וחברו הטוב ביותר.
שני ההפכים המוחלטים נאלצים להתמודד עם המציאות כאשר תלמידים נוספים מצטרפים לפרויקט ולי קרטר מגלה שכולם מתעניינים הרבה יותר בוויל מאשר בו. הוא אפילו מאיים לקחת ממנו את מצלמת הוידאו. אבל כמובן שסרט שעוסק באהבת היצירה הקולנועית לא ייתן להתכתשויות על אגו וכוח למנוע מאתנו סרט עם סוף טוב, ועל כך שחברות אמת עומדת לפני כול המכשולים. כמה שאנחנו זקוקים לסוף טוב בעולמנו האלים והאפרורי. אפילו באטמן כבר לא מסוגל לספק לנו את הסחורה כמו שצריך.מלבד התסריט השנון והבימוי שלעיתים אפילו מבריק, מרבית הסרט נשען על שני הילדים המוכשרים: וויל פולטר המגלם אל לי קרטר העבריין הצעיר בעל השאיפות הקולנועיות וביל מילנר המגלם את ויל התמים בעל העיניים הגדולות. הפנים המוכרות היחידות בסרט הוא אד ווסטיק מסדרת הנעורים "האחת שיודעת", בתפקיד אחיו הבכור של לי קרטר. מסביב תמצאו צעירים וצעירות אנונימיים ומוצלחים, מוסיקה טובה, וסרט קצבי עם לב שפועם בחוזקה ובעיקר עושה טוב.
הבן של רמבו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בועז ברמןגיל: 1531/08/2008 11:23:12
10/10אייקון ציון
מתחיל חצוף ונוגע בלב, מספר הרבה אבל עם זאת מעט. ממש סרט טוב, מומלץ דווקא למבוגרים ולא לילדים כי הם יבינו תמסר יותר טוב.
שם: אוריאל .ו.גיל: 2326/08/2008 11:47:52
6/10אייקון ציון
סרט נחמד מתאים לילדים. לא ממש סרט גדול לא משהו מעניין.
שם: Dyedan Dyedanגיל: 1718/08/2008 22:00:52
1/10אייקון ציון
סרט פשוט גרוע. הלכתי לשם עם חברים שלי וכולם חשבו שהסרט פשוט ג-ר-ו-ע. מה זה קשור לקטגורית קומדיה? ועוד לגילאי 13+? זה פשוט סרט גרוע... לא מומלץ בכלל אל תבזבזו על זה כסף...
קישורים
חץ הבן של רמבו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט