רעם טרופי ביקורת סרט

Tropic Thunder Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "רעם טרופי":
"קורע מצחוק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tropic Thunder
משחק בן סטילר, ג'ק בלק, רוברט דאוני ג'וניור, סטיב קוגן, ביל הדר, ניק נולטה במאי/ת בן סטילר  
קומדיה
ביקורת סרט לרעם טרופי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קורע מצחוק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כנראה כדי לראות את בן סטילר בסרט טוב הוא חייב לביים ולכתוב אותו. מאז שנת 2001 בן סטילר לא השתתף בשום סרט מבריק. היו כמה בינוניים והמון רעים, שהוא לא נטל בהם שום חלק כבמאי או תסריטאי ומרביתם אפילו הפכו ללהיטים והעמידו אותו בשורה הראשונה של כוכבי הקולנוע של העשור האחרון: "פגוש את ההורים", "פגוש את הפוקרס", "לילה מוטרף במוזיאון", "אשת החלומות", "ואז הגיעה פולי", "דופלקס" ועוד שלל הפתעות מאוד לא נעימות.המעריצים של כישרונו הייחודי כבמאי ותסריטאי כמעט ואמרו נואש. בשנת 2001 יצא למסכי הקולנוע: "זולנדר" יצירת המופת הקומית שהוא ביים, כתב וכיכב כדרק זולנדר, הדוגמן הטיפש ביותר בעולם המסתבך בתוכנית התנקשות בינלאומית. שום סרט שהגיע אחר כך לא עמד בציפיות. הם לא היו מקוריים, מפתיעים ובעיקר היו משעממים. נראה שהוא העדיף ללכת במסורת האחים פארלי שהפכו אותו לכוכב קולנוע בשנת 1998 עם "משתגעים על מרי" ולא במסורת "כייבל גאי" השחור משחור שאותו ביים.
נראה שאחרי הכישלון המחפיר של "אשת החלומות" המזעזע וההצלחה של הסרט המשפחתי מבית דיסני, "לילה מוטרף במוזיאון" המזעזע לא פחות, ולפני שהוא יאבד לחלוטין כול אמינות הוא מוציא לאור את אחד הסרטים המופרעים, המצחיקים, שלוחי הרסן, המקוריים, המפתיעים והטובים ביותר של השנה החולפת ואולי אחת הקומדיות הטובות ביותר של העשור האחרון - "רעם טרופי". כול מי שאמר נואש יכול לחזור בו ובגדול, מי שכמעט ואיבד את הקרדיט לחלוטין חוזר לממש את ההבטחה ומספק את אחת הסאטירות השחורות והאכזריות ביותר על הוליווד.קבוצת כוכבים הוליוודיים מפונקים המשתתפים בסרט על מלחמת ויאטנם מוצאים את עצמם נזרקים אל תוך ג'ונגל אמיתי במטרה לתעד את הישרדותם ולתת להם את ההזדמנות לחוות את מה שחוו החיילים האמריקאים בזמנו. אבל אז הם מוצאים את עצמם במלחמה מול כנופיית ספקי ההרואין שלא מתכוונת להשאיר אותם בחיים. העלילה נשמעת כמו סרט פעולה בכיכובו של סטאלונה אבל התוצאה כמובן רחוקה לחלוטין. בן סטילר מגלם את טאג ספידמן כוכב סרטי פעולה שהקריירה שלו בדעיכה. ג'ק בלאק מגלם את ג'ף פורטנוי המככב בסרטים קומיים בעלי הומור נמוך במיוחד על משפחת שמנים שאיננה מפסיקה להפליץ. רוברט דאוני ג'וניור מגלם את ת'ספיאן קירק לזארוס שחקן אוסטרלי שעבר במיוחד לקראת הסרט ניתוח בו הפך את עורו לשחום ומחזיק חמישה אוסקרים.
ברנדון טי ג'קסון מגלם את כוכב ההיפ-הופ המיליונר, אלפה צ'ינו שמוכר משקאות מוגזים, ממתקים והכול באופן שוביניסטי אבל מסתיר סוד. ג'יי בארוצ'ל המתוק מגלם את קווין סאנדוסקי, שחקן מתחיל שפשוט שמח שקיבל עבודה ולא ממש מאמין ששאר השחקנים בסרט כול כך מתוסבכים ובעיתיים. את הסוכן של טאג ספידמן מגלם מתיו מקונוויי בהופעה חלקלקה ומודעת לעצמה אבל את ההצגה גונב טום קרוז בהופעה קומית מבריקה שתגרום לכם להתגלגל על הרצפה. ניק נולטה כאיש שעל ספרו מתבסס הסרט וסטיב קוגן בתפקיד הבמאי מנסה לביים עד שהוא מאבד שליטה על הכוכבים שלו.לא אפרט על ההתרחשויות בסרט אבל יש המון התייחסויות לסרטי מלחמה קלאסיים: אפוקליפסה עכשיו, פלאטון והגשר על נהר קוואי. יש כמובן גם התייחסויות לכוכבים הוליוודיים עכשוויים כמו אדי מרפי וראסל קרואו. הופעות אורח קצרות ומפתיעות. טוויסטים עלילתיים מעוררי תדהמה ובעיקר המון הומור שחור ומדמם במיוחד שיעשה לכול מי שחובב קומדיות שחורות אמיתיות רק טוב על הלב. אין ספק שסטילר הלך עד הסוף עם החזון הקולנועי הפרוע שלו והוא בהחלט מספק את הסחורה שכול כך הרבה מעריצים שרופים חיכו לה כמעט במשך עשור שלם.ואם עסקינן בקומדיות, סטיב קוגן מופיע בסרט זה בתפקיד משנה כבמאי הסרט, אבל בקומדיה "המלט2" שיצאה בסוף אוגוסט בבתי הקולנוע בארה"ב הוא בתפקיד הראשי גם כבמאי הפעם של מיוזיקל. צפיתי ב"המלט2" בלוס אנג'לס במסגרת פסטיבל קולנוע והקהל היה על הרצפה מרוב צחוק. קוגן מגלם שחקן כושל שהופך למורה לדרמה בבית ספר תיכון ומחליט לעלות מחזמר בו המלט ובני משפחתו חוזרים בזמן ופוגשים את ישו. מדובר באחד הסרטים המבריקים והמצחיקים של שנת 2008, והפסד לקהל הישראלי שסרטי שני לא יפיצו אותו בארץ, פשוט חבל.

בינתיים עד שסרטי שני וקולנוע לב לא יחזרו בהם ויעלו לפחות בעותק אחד את "המלט2", אתם חייבים לרוץ לראות את סטילר, בלאק, דאוני ג'וניור וחבריהם מפגיזים בהופעות קולנועיות קורעות בסרט ללא מעצורים שיצחיק אתכם עד דמעות.
רעם טרופי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3830/12/2018 23:52:01
8/10אייקון ציון
בצפיה שניה הסרט קורע מצחוק! בצפיה הראשונה לא התחברתי בכלל כנראה צריך קצת זמן להיכנס לראש המיוחד של הסרט..
שם: nanaגיל: 2825/09/2015 17:58:29
10/10אייקון ציון
סרט מפתיע בכמה שהוא קורע מצחוק. הסרט ה-11 הכי מצחיק שראיתי בעשור. משחק נפלא של כל הקאסט והבימוי מאוד טוב. מומלץ!
שם: מור רזגיל: 1220/05/2015 19:18:21
8/10אייקון ציון
סרט מהנה בסך הכל.
קישורים
חץ רעם טרופי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט