שלושה קופים ביקורת סרט

Three Monkeys Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שלושה קופים":
"מרהיב ביופיו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Three Monkeys
משחק אבוז בינגול, האטיס אסלן, אחמט ריפעת סונגר, ארקאן קסאל במאי/ת נורי בילגה ג'יילן  
זר
ביקורת סרט לשלושה קופים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרהיב ביופיו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של נורי בילה ג'יילאן, זוכה פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן מתהדר בצילום מרהיב של צ'ויקאן טירקאי ומשחק מעולה של צוות שחקנים אנונימי עבור הקהל הישראלי. הוא מצליח ליצור סרט אווירה מהסוג שצריך לראות על מסך גדול בקולנוע אבל כמו בהמון סרטים מסוג זה שבהם התאורה והצילום הרבה יותר חשובים מהסיפור, כך גם כאן, "שלושה קופים" מאכלס עלילה קטנה שנצפתה בעבר והיוצר המוכשר לא מצליח לפתח אותה לכיוונים חדשים ומפתיעים. מה שנותר הוא להתנחם בוויז'ואל עוצר הנשימה ובשלל תמות פילוסופיות ופסיכולוגיות לחובבי הז'אנר.כשמו, הסרט עוסק באב, אם ובנם המעדיפים לטמון את ראשם בחול ועל ידי פעולה זו לקבור את האמת. ואכן, כמעט ואין עוד שחקנים בסרטים מלבד שלושת בני המשפחה, המעסיק של האב ועוד כמה דמויות משנה קטנטנות. כוחו הרב של הסרט נובע משלושת השחקנים הראשיים המופלאים.
הסרט מתחיל באחד הסיקוונסים המרשימים והמפתיעים שצפיתי בהם השנה. האירוע שמתואר בפתיחת הסרט עתיד לשנות את חייהם של בני משפחת פועלים קטנה המורכבת משני הורים ובן בשנות העשרים לחייו: נהג בוס של פוליטיקאי מקומי, עובדת במפעל וסטודנט הסוחב רגשות אשם ממות אחיו הצעיר. השלושה מעדיפים להתעלם מהאמת כדי להימנע מעימות חזיתי בתקווה והתעלמות מהמציאות המורכבת תמנע מהם להתמודד עם תוצאות מעשיהן.הסרט שהוא יותר תמה פילוסופית על אופיו של האדם מאשר סרט עלילתי שגרתי, מנסה לעסוק בשאלה מה מתחולל בנפשו של האדם כאשר תפניות בלתי צפויות חודרות לחייו. האם ניתן להימנע מההתמודדות עם המציאות על ידי התעלמות מהמתרחש לנגד עינינו? האם הלב או המוח יתנו לנו להתכחש למציאות או שהם עלולים לסחוף אותנו למערבולת בלתי צפויה שתחשוף את אופיינו האמיתי כבני אדם?
"שלושה קופים" מעניין מאוד ברובד הפילוסופי וכמו כן הוא מספק את אחת החוויות הקולנועיות המסוגננות והמרשימות של התקופה האחרונה. הבמאי והצלם מנסים לעסוק בשאלות הללו לא רק מבחינה רעיונית תסריטאית אלא גם דרך צילומי טבע ושמים מרשימים ולא פחות מזה בעזרת בניית פריימים של ניכור ובדידות בתוך הדירה הקטנה שבה המשפחה המפורקת והמתפרקת הזו חיה."שלושה קופים" הוא יצירה קולנועית פילוסופית שגם תספק עניין ויזואלי לכול מי שאוהב צילומי נוף. הסיפור הוא דווקא החלק השולי בסרט. הוא קטן מדי וכמעט ולא מצליח להחזיק אותו ולכן יש להסתפק במועט בתחום העלילתי השגרתי סטייל הוליווד וליהנות מיצירה קולנועית ייחודית מהסוג שכמעט ואינו מגיע לבתי הקולנוע בישראל.
שלושה קופים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אדר זיוגיל: 3013/05/2009 20:22:28
9/10אייקון ציון
הסרט אמנם איתי, אבל הצילום המרהיב מפצה על כך והאיפוק האפי מקנה נופח מיוחד לסרט. a-2da-z.blogspot.com
שם: יואב גגיל: 3728/03/2009 18:13:08
8/10אייקון ציון
מאוד איטי הסרט הזה, "שלושה קופים". במהלך סצנה אחת אפשר בשקט לשחק שלושה משחקי שש-בש ולקנח עם קפה טורקי במיליון לירות בבית-קפה באיסטנבול. אבל דווקא האיטיות, הנינוחות, השמת הדגש על כל תנועה, על כל איבר, על החתול החוצה את הרחוב... זה מה שעושה את הסרט לפנינה אמיתית. אני מאוד נהנתי - בעיקר מהשחקנית הראשית המהפנטת. מומלץ!
שם: מירב מירבגיל: 3415/02/2009 01:09:07
6/10אייקון ציון
ראיתי אותו - היה ארוך מידי ולא תמיד הצדיק קהל או תשומת לב. כן היה מעניין אבל ..
קישורים
חץ שלושה קופים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט