הסיפור המופלא של בנג'מין באטן ביקורת סרט

The Curious Case of Benjamin Button Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן":
"מרשים ומרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Curious Case of Benjamin Button
משחק בראד פיט, קייט בלנשט, טילדה סווינטון, אלה פנינג, ג'וליה אורמונד, ג'ייסון פלמינג במאי/ת דיוויד פינצ'ר  
דרמה
ביקורת סרט להסיפור המופלא של בנג'מין באטן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרשים ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די77.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קשה להאמין, אבל דייויד פינצ'ר האיש שעומד מאחורי מותחנים מבריקים כמו "שבעה חטאים", "מועדון קרב", "זודיאק" ו"הנוסע השמיני 3" הוא הבמאי של אחד הסרטים המרגשים של השנה. מדוע החליט פינצ'ר לקחת לידיו פרויקט קולנועי שלא בדיוק מסתדר עם הרזומה הקולנועי שלו? לבמאי פתרונים. האם אחרי הכישלון הקופתי של יצירת המופת האפלה "זודיאק", הוא מנסה לזכות באהדת התעשייה בהוליווד בכוח הטישו? בכל מקרה, המשימה מוכתרת כהצלחה. בהוליווד אוהבים את התוצאה הסופית והוא אפילו מתקרב למאה מיליון דולר הכנסות למרות אורכו, הקצב הבעייתי שלו והסיפור הלא שגרתי.התחושה המרכזית אחרי הצפייה בסרט הנ"ל היא שבכלל במאי אחר נכח על הסט. כבר מהלוגו הדהד בראשי שמו של טים ברטון. גם לא הבנתי לאן נעלם ג'וני דפ בתפקיד שהיה מתלבש עליו כמו כפפה ליד. אבל פינצ'ר עושה עבודה מרשימה במרבית הזמן. החלק הראשון של הסרט פשוט סוחף ומסחרר וגם החצי השעה האחרונה מרגשת עד דמעות וממבט מהיר בקהל הצופים כמעט ולא נשארו עיניים יבשות באולם הקולנוע. פינצ'ר מייצר בהצלחה מלודרמה הוליוודית שרצוי לבוא אליה עם טישו צמוד. ולמרות זאת, הסרט הזה לא מושלם. אז מה לא עובד?
דווקא הסיפור הרומנטי ולב הסרט מקרטע ולפעמים יש תחושה שזריקת אדרנלין תעורר אותו לתחייה. כבר בסרט "בבל" לא היתה כימיה בין בראד פיט וקייט בלנשט והשניים מנסים בכול הכוח לחזור ולגלם זוג גם בסרט הזה, אבל משהו שם פשוט לא עובד. הסיפור ביניהם הולך ונמתח כמו מסטיק. היא יפה, תמירה ומרשימה כמו מלכה, ואילו הוא – חתיך כמו דוגמן תחתונים. כאשר פיט משחק לצד בלנשט או לצד טילדה סווינטון המגלמת את אחת המאהבות שלו במהלך הסרט הוא פשוט נעלם. החתיך ההוליוודי משתדל אבל שתיהן שחקניות מבריקות בעלות נוכחות של כוכבות הוליווד הקלאסית ואילו פיט בתפקידו הרגוע ביותר אי פעם פשוט נמחק כמעט לחלוטין.אם יש אוסקר שהסרט הזה צריך לזכות בו בהליכה בעיניים עצומות הוא האיפור. "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" מתחיל בשנות ה-20 של המאה שעברה. העלילה עוקבת אחרי בנג'מין שנולד כשגופו הוא של אדם בגיל 80 ומשהו ומכאן והלאה "מזדקן" אחורה. ככול שהזמן חולף בנג'מין הולך ונראה יותר ויותר צעיר. האיפור פשוט מרשים ואמין לכול אורך הסרט. העלילה מתחילה בסוף מלחמת העולם הראשונה, השנה היא 1918, בנג'מין נולד למשפחה של מייצרי כפתורים. אמו נפטרת בלידה ואביו שרואה את התינוק בעל העור המקומט מחליט להפטר ממנו על מדרגות בית אבות. הוא מאומץ על ידי קוויני מנהלת המשק האפרו-האמריקאית שהופכת לו לאם. מכאן והלאה כול אדם שבנג'מין יפגוש ישפיע על חייו. כן, בהחלט יש נקודות דמיון לסרט הנושא את השם "פורסט גאמפ".
לעומת הקיטש הדביק וחוסר הטעם הפומפוזי של רוברט זאמקיס ב"פורסט גאמפ" הנערץ על ידי ההמונים ומעורר בי תחושת בחילה בלתי נשלטת, בסרט זה פינצ'ר שומר על איפוק. ואכן אין ספק שאם יש משהו מאופק בסרט הזה הרי זו הופעתו של פיט. השחקן שאף פעם לא הבריק גילה ככול הנראה שהעוצמה של דמותו תהיה בעיקר בזכות השקט שלה ( בדיוק ההפך מהנקס). די נועז מבחינתו של פיט לקחת על עצמו תפקיד שכמעט ואין בו מבע. מכאן גם נובעת העוצמה שלו. השחקניות סביבו (בלנשט, סווינטון וטראגי פ. הנסון המגלמת את קוויני ולבטח תהיה מועמדת לאוסקר משנה) וגם שאר השחקנים, מפגינים נוכחות גדולה מהחיים לאורך כול הסרט. לעומתם פיט, בפנים כמעט חתומות לחלוטין ובקול שקט לאורך כול הסרט, מצליח להוכיח בגרות כשחקן.העלילה מסתיימת בימינו על רקע הסופה קתרינה שהחריבה את ניו-אורלינס. אין ספק שהעוצמה של הסרט לא נובעת מהסיפור המופלא שנמשך 166 דקות ארוכות אלא בשל הדרך המתוחכמת שפינצ'ר והתסריטאי אריק רוט הצליחו לגרום לצופים להתמודד עם הנושא השנוא ביותר על הקהל הרחב והוא השלמה עם המוות. גם אם אנחנו לא אוהבים שמזכירים לנו זאת, אנחנו נאבד את היקרים לנו במהלך החיים, וגם החיים שלנו יגיעו לקיצם מתישהו ותהליך הגסיסה וחוויית האובדן הן מהחזקות והמשפיעות שהמציאות תספק לנו ברגע שיתאים לה.ברגעי הסיום שלו, "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" מצליח להעביר את הצופים בדרכו המתוחכמת, המכאיבה והנועזת את אותה תזכורת פילוסופית אכזרית ואמיתית, והוא עושה זאת בצורה קולנועית סוחפת ומרגשת.
הסיפור המופלא של בנג'מין באטן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בן בןגיל: 33511/07/2022 15:36:36
2/10אייקון ציון
הכל יפה, הגשה, התפוארה, הדמיות... רק הסיפור עצמו לא מחזיק את הסרט. עטיפה יפה אבל ריקה מתוכן.
שם: anipoגיל: 4924/07/2021 10:46:50
9/10אייקון ציון
מקסים.חיבור מושלם המשלב הגשה נהדרת של סיפור טוב יחד עם המסרים שהוא רוצה להעביר. האתגר הגדול של סרטים ארוכים הוא להצליח לרתק את הצופה בכל רגע ורגע ובכך הוא עומד בענק.מבנה של עלילה בתוך עלילה ,עבר והווה שמתחברים להם בסוף. מלאנכוליה ואופטימיות דרים להם יחד. מצד אחד שום דבר אינו קבוע והכל זמני. לכל דבר יש התחלה וסוף. מצד שני ,גם סוף הוא התחלה של משהו חדש. הסרט עוסק אולי בדבר הכי עמוק שיש בנפש האדם, שזה מחשבות על ההזדקנות והמוות. משחר ההיסטוריה האדם חולם על גילוי מעיין הנעורים. מי מאיתנו לא פינטז לפחות פעם בחייו לעצור את הזמן או להשיב אותו אחורה. כאן, הגיבור נולד זקן והולך ונהיה צעיר ככל שהזמן עובר, אבל גם באופציה הזו שהיא דמיונית יש חסרונות. הוא רואה את יקיריו הולכים לעולמם זה אחר זה, וגם נאלץ לוותר אהבה לאישה ועל זכותו להיות אבא.חוץ מזה, גם באופציה הזו הסוף מגיע. אז השאלה היא מה עדיף? תובנה נוספת וחשובה היא להנות מהרגע כל עוד אפשר, שזה כולל גם דברים קטנים כמו צפייה בזריחה של הבוקר.יש לציין גם את הצילום המרהיב.נהניתי מכל דקה ויצאתי עם לא מעט מחשבות פילוסופיות. ציון 8.5.
שם: .MOR Rגיל: 1523/07/2018 03:18:11
7/10אייקון ציון
סרט מרגש ובוגר. השחקנים מעולים, הצילום מצויין, הפס-קול מוסיף המון (!) לאווירה, העריכה לא רעה בכלל, האיפור מרשים במיוחד, הדיאלוגים חכמים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה נמרחים מידי, מתישים, די שבלוניים, יכלו להיות הרבה יותר טובים וגורמים לנו כצופים להרגיש כאילו סרט כזה כבר ראינו (ניתן לראות כי היוצרים לקחו הרבה השראה מ"פורסט גאמפ" במהלך כתיבת הסרט). בקיצור, אפשרי מאוד לצפייה (מגיע לו אפילו 7.5).
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט