חלון פנורמי ביקורת סרט

Revolutionary Road Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חלון פנורמי":
"רב עוצמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Revolutionary Road
משחק ליאונרדו דיקפריו, קייט וינסלט, קאתי בייטס, מייקל שנון במאי/ת סם מנדס  
דרמה
ביקורת סרט לחלון פנורמי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רב עוצמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסרטו הרביעי במספר, חוזר הבמאי זוכה האוסקר סם מנדס אל הטריטוריה שספקה לו זכייה בפרס היוקרתי - הפרברים האמריקאים. אחרי ניסיונות כושלים ליצור סרט פציפיסטי על מלחמת מפרץ ("ג'ארהד") או סרט מאפיה קלאסי ("הדרך לפרדישן") הוא מאחד את אשתו ואם ילדיו קייט וינסלט עם בן זוגה הקולנועי הנצחי לאונרדו די קפריו. השניים הפכו לצמד הפופולארי ביותר בתולדות הקולנוע בעזרת סרט האסונות הרומנטי "טיטניק". עשור וקצת אחרי הם מגלמים זוג בשנות השלושים לחייו, באמצע העשור הקודם, בפרבר ירוק ומשמים בשיקגו.התוצאה רבת עוצמה ולא בגלל שמדובר ביצירה קולנועית עשירה מבחינה ויזואלית כמו "נער החידות ממומבי" אלא בדיוק ההפך, דווקא בגלל שהיא מספקת קולנוע אינטימי, אפילו תיאטרלי במקצת. העוצמה של "חלון פנורמי" נובעת דווקא מהטקסט והמשחק. נכון שהסרט לא מספק תגליות חדשות על הפרברים האמריקאים אבל יש בו מספיק תובנות שלעיתים קרובות נעלמות מהעין של תושבי העולם המערבי הקפיטליסטי, אלה שמכרו את נשמתם לכסף ולחיי השגרה.
שני צעירים עם חלום להגשים את עצמם מוצאים עת עצמם נשואים עם צמד ילדים. האשה ויתרה לחלוטין על חלומה להיות שחקנית והוא במקום לטייל בעולם ולהגשים את היעוד שלו, שאין לו בכלל מושג מהו, לכוד בעבודה במשרד פרסום עם מזכירה צעירה כמאהבת מזדמנת וגברים מעונבים ומשועממים שאיתם הוא לא ממש מזדהה. השניים נאחזים בזוגיות הריקה שלהם, כדי שיוכלו להמשיך לחיות אחד לצד השנייה.החלון הפנורמי שעל שמו הסרט נקרא הוא אותו חלון רחב המשקיף אל הרחוב הירוק בפרבר. אותו חלון יופיע במרכזה של המערכה האחרונה של הסרט בסצנה מצמררת במיוחד. המתגוררים בבית הם סוג של דגים באקווריום שקוף או עכברי מעבדה בבית זכוכית. הם יכולים לראות מה יש בחוץ אבל בעצם לכודים בסוג של ניסוי אכזרי. המתח, התסכול, הייאוש, האכזבה - הכול חשוף לחלוטין. אין להם לאן להימלט. גם התוכנית שלהם לברוח לאירופה הוא סוג של פנטסיה שנותנת להם אולי רק עוד רגע אחד אחרון יחדיו לפני שבית הזכוכית שלהם יתנפץ להם בפנים.
השחקן מייקל שנון שמועמד לפרס האוסקר על תפקידו מגלם את האיש היחיד שמבין את מצבם של הגיבורים ולכן הוא חייב להיות מטורף. אדם שהבורגנות אכלה אותו מבפנים ולכן כול אמת שהוא זועק היא בעצם מה שמכאיב לכול הסובבים. הם מעדיפים אותו בבית משוגעים ולא בפרברים, כי אף אחד לא אוהב שאומרים לו את האמת. שנון, אחד השחקנים המעניינים ביותר בארה"ב כיום כיכב בסרטו ההזוי של ויליאם פרידקין "BUG" והרשים בתפקיד קטן בסרט "לפני שהשטן ידע". קאתי בייטס המגלמת את אמו של שנון השתתפה גם היא בטיטניק. הפעם היא גם בתפקיד קטן של סוכנת נדל"ן ושכנה נודניקית. היא עושה את המיטב בתפקיד הסטריאוטיפי שקטן על מידותיה.לאונרדו די קפריו הוא כוכב קולנוע ושחקן סביר. בסרט זה הוא נותן יותר ממאה אחוז רק כדי להתקרב אל הרף הגבוה והמאתגר שמציבה לו קייט וינסלט. שניהם כובשים את המסך, אבל היא פשוט שחקנית מעולה והוא לא. היא לא צריכה להתאמץ כדי לרגש בעוד שדי קפריו מזיע כדי לבצע איכשהו את העבודה כראוי. לעיתים הוא מתאמץ יותר מדי אבל הכוונות טובות. בסך הכול הוא מנסה להשתחרר ממלכודת הכוכב ההוליוודי ונער הפלא שהוא נלכד בה בעקבות "טיטניק"."חלון פנורמי" הוא מסוג הסרטים שמשאירים אותך אובד עצות ובעיקר תוהה האם החיים שלך ריקים כמו של הדמויות על המסך. החלון הוא סוג של מראה שלעיתים היא לא נוחה ולא נעימה. סם מנדס בכישרון רב מצליח לספר את סיפורו של זוג צעיר שחשב שהחיים יחייכו אליו ולא תיאר לעצמו שהעתיד הורוד ורווי החלומות ייהפך לשגרה מעייפת, משמימה וריקה מתוכן. לפעמים צריך לנסות להגשים חלום גם אם צריך לוותר על הבית המפואר בפרברים, ולו רק כדי שהנפש שלך תהיה שלמה.
חלון פנורמי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2801/07/2017 11:43:51
9/10אייקון ציון
מתחיל איטי ומתקדם מצוין. סוחף ובסוף יש תחושה להגיד ישר "איזה סרט מצוין". ליאונרדו דיקפריו מצוין כהרגלו אך מי שעושה את הסרט היא קייט ווינסלט הפשוט מושלמת. מייקל שאנון מצוין אך הוא לא מופיע כל כך הרבה לכן קשה לי להבין את המועמדות לאוסקר, שלא תבינו לא נכון מייקל שאנון לפי דעתי אחד מהשחקנים הכי טובים של דורנו אך היו לו תפקידים שיותר הצדיקו אוסקר מהסרט הזה שעליהם הוא לא קיבל מועמדות. מומלץ
שם: מרים רוזנבלוםגיל: 6317/02/2014 21:51:13
8/10אייקון ציון
סרט מעניין ומעורר הזדהות משחק טוב, התקופה מומחשת היטב ע"י סגנון ביגוד ריהוט צבע וכו הפריע קצת דמות הגבר נראה צעיר מאוד ביחס לאישה
שם: יואב גגיל: 3712/05/2009 09:37:39
6/10אייקון ציון
לפני 3000 שנה תיאר הומרוס את האידאל האנושי כאדם תזזיתי והרפתקני. החלום האמריקאי, לעומת זאת, שונה בתכלית: משפחה, ילדים, עבודה משעממת ובית בפרברים. "חלון פנורמי" הוא עוד סרט עם ביקורת עצמית חזקה.. הוא לא סרט שיגשים את חלומות הגיבורים. להיפך, הוא יראה שגם אם תעזו לחלום - תישאבו במהרה למציאות. בסרט אמנם חלקים מייגעים, אבל המסר מועבר היטב. מומלץ מינוס.
קישורים
חץ חלון פנורמי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט