ריקוד צמוד ביקורת סרט

Save the Last Dance Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "ריקוד צמוד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Save the Last Dance
משחק ג'וליה סטיילס (שרה) ,שון פטריק תומאס (דרק) ,טרי קיני (רוי, אביה של שרה),פרדו סטאר (מאלקאי),ביאנקה לוסון (ניקי) במאי/ת תומס קרטר  
דרמה
ביקורת סרט לריקוד צמוד מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די82.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שרה (ג'וליה סטילס), רקדנית בלט, עוזבת את קריירת הריקוד המתפתחת שלה, כאשר אמה נהרגת בתאונת דרכים. היא עוברת לגור עם אביה - נגן ג'ז שקט עמו לא הייתה בקשר - בסלאמס של שיקגו. היא מתחילה ללמוד בבית הספר התיכון, בו רוב התלמידים שחורים, ומתבלטת בחריגותה. היא מתחברת אל שניל, צעירה מקומית שחורה, ואל אחיה דרק (שון פטריק תומס), אשר מפתח עמה קשר רומנטי, ומלמד אותה את תורת ריקודי ההיפ הופ, הנדרשת כדי להתערות בחברה החדשה. ואולם, השניים נקלעים לסערה שלא בטובתם, כאשר מערכת היחסים ביניהם מושכת את חיציה המושחזים של סביבתם החיצונית, אשר אינה רואה בעין יפה את יחסיהם המעורבים.הסרט הנו הפקה מושקעת של MTV . ככזה, הוא שופע מסרים חינוכיים אינספור. כך תקלטו בסרט את המסרים של אחדות הגזעים, אהבת אדם, המוזיקה והריקודים המאחדים את הלבבות, ערכי משפחה, וכן אזהרה שאין עתיד לאלימות. ועם זאת, במפתיע המסרים מועברים בצורה לא מעיקה, והסרט שומר על קצב בשל בימוי יעיל ומיומן של הבמאי. יחסי שחורים - לבנים נידונים מזווית שגרתית, ועם זאת לא מציקה, והדמויות בסרט סימפטיות למדי. המשחק של הדמויות הנו סביר, וראוי לציין את התגלית של הסרט - השחקן השחור המרשים שון פטריק תומס. באם הוא לא ייקלע לתבנית של תפקידי שחורים טיפוסיים, הוא עשוי להתפתח ולבנות קריירה לא רעה, היות וטמון בו פוטנציאל לא רע.
נקודה רעה בסרט הנה היקלעותו לתבניות סטריאוטיפיות. זו נקודה לרעת התסריטאים, אשר מנציחים סטיגמות על לבנים ועל שחורים במקביל. כרגיל, ילדת השמנת הלבנה המוכשרת, תצא מהמשבר אליו היא נקלעת, ותקבל בהתאמה רק מישהו ראוי לה - התלמיד השחור הבולט והמצטיין בבית הספר. יש כאן הגמוניה מסוימת, אולם הבמאי מצליח לחפות עליה תוך אי מתן משקל יתר לדיאלוגים הלוקים בחסר, והעברת משקל הסרט אל מערכות היחסים ואל הקצב שבתשתיתו.ראוי לציין לטובה את פאראמאונט ואת MTV על ההשקעה היתרה בפיצ'רים של גרסת הדי.וי.די: כל הפיצ'רים ערוכים ו"צבועים" כהלכה, תוך ליווי כתוביות מלא! זהו סטנדרט ראוי, אשר מעורר חשק יתר לצפות בפיצ'רים הנלווים לגרסאות הדי.וי.די. כן ראוי לציין את המטרה הטובה בבסיס הסרט, דבר המזכה אותו בנקודות זכות אצלי.
לסיכום: חינוכי, קצבי, חביב למדי ורומנטי.7 בסולם יגאל.
ריקוד צמוד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עדי גליליגיל: 01/06/2002 21:13:01
10/10אייקון ציון
כשראיתי את הסרט "ריקוד צמוד" ישר נדלקתי עליו בגלל ש: א'- אני רוקדת גם והיה לי כיף לראות איך ג'וליה סטיילס לומדת לרקוד סגנון שעד כה לא היה מוכר לה. ב'- ג'וליה סטיילס היא השחקנית האהובה עלי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט