ברונו ביקורת סרט

Bruno Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ברונו":
"קורע מצחוק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bruno
משחק סאשה ברון כהן, אליס אוונס, קנדיס קנינגהם במאי/ת לארי צ'ארלס  
קומדיה
ביקורת סרט לברונו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קורע מצחוק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
להקרנה של הסרט "ברונו" הגעתי בחשש גדול. "בוראט" לא היה כוס התה שלי - מצאתי את עצמי מזועזע ונרתע לחלוטין מהסרט ההוא שהיה להיט היסטרי והפך את יוצרו המוכשר סשה ברון כהן לכוכב קולנוע. הפעם הגעתי מסוקרן לא רק כצופה או מבקר קולנוע אלא גם כהומו מוצהר. בתוכי קינן חשש ש"ברונו" הוא בדיחה הומופובית גסה על חשבון קהילת הלהט"ב. התוצאה הפתיעה אותי לטובה עד כדי כך שמבחינתי "ברונו" הוא סרט הגייז הטוב ביותר של השנה החולפת.דמותו של ברונו היא יצירה גרוטסקית ופארודית כול כך קיצונית שמי שחושב שהומואים באמת מתנהגים כמו גיבור הסרט או שהוא מייצג אותנו בדרך כלשהי הוא כנראה הומופוב בעצמו. דווקא על אותם הומופובים צוחק הסרט. אם הם אותם יפי נפש שחבריהם הטובים ביותר הם הומואים שנראים כמו סטרייטים מתנהגים כמו סטרייטים וכמובן שלא מעיזים להתנשק לידם או לאחוז את הידיים של חבריהם בפומבי. הוא כמובן גם לועג גם להומופובים קיצוניים יותר. מאלה שהיו מעדיפים להפוך את ההומואים לסטרייטים או פשוט להכניס אותם לתא השמדה. מבחינתי הטענות שהסרט הומופובי מופרכות.
אל תטעו "ברונו" זו לא יצירה קולנועית מעודנת עמוסת רמזים נסתרים בין השורות. ליצירה הקולנועית הזו אין סאב טקסט. מדובר בסרט שזורק בפנים של הצופה את כול הרפש האפשרי בצורה הכי וולגארית. "ברונו" הוא טיפול בהלם חשמלי לכול מי שלא ראה בימיו אקט בין שני גברים. לא ייאמן שהסרט הזה יוצא דווקא מאולפן קולנוע מבוסס כמו יוניברסל ושדווקא ליוצר סטרייט היו את הביצים הגדולות להעיז וליצור סרט כול כך גיי בכול רמ"ח איבריו. אין בסרט הזה שום תקינות פוליטית. הוא חוגג בצורה הכי כייפית והכי פרובוקטיבית והכי סטריאוטיפית ועם זאת הכי אנושית מיניות בין שני גברים. ובסופו של דבר לקראת הדקות האחרונות של הסרט בדרכו ההזויה של ברונו גם רומנטית.בדיוק כמו בסרטו הקודם "בוראט" גם כאן מדובר בדמות פיקטיבית. הפעם מדובר במנחה של תוכנית האופנה המצליחה ביותר באוסטריה שכול שאיפתו הוא להיות מפורסם. בדיוק כמו כול המתמודדים החלולים של "כוכב נולד", "אמריקן איידול" ודומיהם שלא ממש רוצים להיות זמרים אלא להיות כוכבים כלומר מפורסמים למרות שהכישרון שלהם דל כמו בדל סיגריה. ברונו הוא אוחצ'ה הכי מוחצנת והכי וולגרית שיכולה להיות ואין לה טיפה אחת של כשרון. עצם הנוכחות זה כשרון בפני עצמו.
יש לו חבר נמוך קומה שאותו הוא מאוד אוהב והוא מפגין זאת בהשתוללות בשלל אקטים מיניים מופרעים, מופרכים וקורעים מצחוק אבל אחרי בלגן שחולל במילאנו במהלך תצוגת אופנה הוא מפוטר מעבודתו והחבר זורק אותו. כדי לשחזר את הקריירה המתרסקת שלו הוא מחליט לנדוד ללוס אנג'לס כדי להיות מפורסם ובדרך הוא חושף את הצביעות והריקנות של הוליווד. תוכנית הראיונות שלו נכשלת כאשר סלבריטאים כמו פאולה עבדול והריסון פורד אומרים לו בפשטות פאק אוף. הוא גם לא ממש מצליח כניצב בסדרת טלוויזיה. ולכן הוא מחליט לעשות מעשה טוב, כלומר להביא שלום במזרח התיכון.ואכן חלק מהסרט צולם בישראל ובסצנות שיגרמו לכם להשתין במכנסיים הוא נרדף על ידי חרדים במאה שערים, מנסה להשכין שלום בין ישראל והפלסטינאים כאשר נושא המחלוקת הוא חומוס. הוא גם קופץ לביקור בלבנון שם הוא מציע לחיזבאללה לחטוף אותו. בדרך חזרה להוליווד הוא עוצר באפריקה ומאמץ תינוק ואחרי מספר אירועים מביכים הוא מגיע להבנה שכדי להצליח הוא צריך להיות סטרייט כמו טום קרוז, קווין ספייסי וג'ון טרבולטה. מכאן הסרט הופך לסאטירה נוקבת והופכת קיבה על הומופוביה. הסצנות שבהן מנסים לשכנע אותו להיות סטרייט, המפגשים שלו עם ציידים, חיילים, זוגות סטרייטים המשתתפים במסיבת סווינגרס וצופים בתחרות האבקות - יגרמו לכם להשתין במכנסיים אבל גם יציבו מראה מביכה הרבה יותר מול הסטרייטים בעולם כולו.שלא נדבר על הסיום המבריק, סצנת החתונה, השיר שמסיים את הסרט והמשפט שנועל את הסרט הישר מפיו של סנופ דוג. "ברונו" הוא לא יצירת מופת אבל הוא סרט חשוב כאשר הוא עתיד לשנות את הדרך שבה הצופים יסתכלו על דמויות קוויריות. סשה ברון כהן עשה את הלא יאמן והפך סרט שאולי היה מוקרן בהצלחה בפסטיבלים הומו לסביים ללהיט בינלאומי ממדרגה ראשונה. הוא מנפץ כול סטריאוטיפ אפשרי, צוחק על הומואים, סטרייטים, אנשי תעשיית הבידור וכמובן הומופובים בכול דרך אפשרית. "ברונו" הוא סרט וולגרי שלא יתאים לכול טעם אבל באותו הזמן הוא סרט חכם ומאוד, מאוד מצחיק.
ברונו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2825/09/2015 17:48:07
10/10אייקון ציון
מזעזע הזוי מצחיק וגאוני. מכיל המון קטעים קורעים מצחוק, אמנם לא מצחיק כמו בוראט אך הסרט הזה עושה את העבודה
שם: shayeגיל: 3210/06/2013 10:15:05
2/10אייקון ציון
ממשיך בעיקביות כמו שאר הסרטים שלו..ביזבוז זמן הפסקתי באמצע לראות...דבילי.
שם: מבקר בוגרגיל: 3826/04/2011 11:54:00
5/10אייקון ציון
רק לאחרונה יצא לי לראות את הסרט ברונו. קצת צחקתי, לא יותר מזה. וולגרי יחסית, כנראה מתאים יותר לבני נוער. אוליי זה עניין של טעם אבל ההומור הזה מצטייר בעיניי כדבילי יותר מאשר מצחיק.
קישורים
חץ ברונו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט