לצאת לדרך ביקורת סרט

Away we Go Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לצאת לדרך":
"קטן ומקסים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Away we Go
משחק ג'ון קרסינסקי, מיה רודולף, מגי גילנהאל, ג'ף דניאלס, אליסון ג'יני, קתרין אוהרה, מלני לינסקי במאי/ת סאם מנדז  
קומדיה
ביקורת סרט ללצאת לדרך מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קטן ומקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כאשר חושבים על הבמאי סאם מנדז עולים בראש סרטים מדכאים ופסימיים כמו סרט הביכורים שזיכה אותו באוסקר, "אמריקן ביוטי", סרט המאפיה האפל "הדרך לפרדישן", דרמת המלחמה "ג'ארהד" וכמובן סרטו האחרון והטראגי מכולם - "חלון פנורמי". מדובר בסרטים שעוסקים במציאות אפלה ואלימה ואף על פי כן יש בהם תחושה אופראית גדולה מהחיים. "לצאת לדרך" הוא הכול רק לא סרטיו הקודמים. נראה שלמנדז נמאס להתעסק במוות ולראשונה לאורך כול הקריירה שלו, הוא יוצר סרט על החיים. זה לא סרט שיזכה אותו במועמדות לאוסקר אבל הוא בהחלט יזכה באהדה של חובבי הקולנוע האמריקאי העצמאי, ולכן לא פלא שהבכורה העולמית שלו התקיימה בפסטיבל סאנדנס.שני השחקנים המחזיקים את הסרט על כתפיהם לא כול כך מוכרים לקהל הרחב בארץ אבל בארה"ב הם כוכבי טלוויזיה מצליחים. ג'ון קרסינסקי מוכר מתפקידו הקבוע בסיטקום המצליח, "המשרד" ואילו מיה רודולף משתתפת בתוכנית הבידור "מוצ"ש בשידור חי" כבר תשע שנים בהן יצרה דמויות קומיות בלתי נשכחות. רודולף היא בת זוגתו של הבמאי המחונן פול תומאס הנדרסון (מגנוליה, זה יגמר בדם). השניים הכירו על הסרט של סרטו האחרון של רוברט אלטמן, "המדריך לחיים בכפר". הנדרסון הוזמן לתפקד כעוזר במאי למקרה ואלטמן הקשיש ימות במהלך הצילומים ואילו רודולף גילמה את עוזרת הבמה הנמצאת בהריון מתקדם.
די משעשע לחשוב שתפקידה החשוב הבא בקולנוע יהיה שוב פעם לגלם אשה בהריון. רודולף שהתרגלה לתפקידי משנה זוכה לראשונה לתפקיד ראשי והיא פשוט כובשת את הלב. לעומתה ג'ון קרסינסקי חביב לחלוטין והוא יותר מתפקד כעזר לצד הכוכבת החדשה של הקולנוע האמריקאי (בסרט שהיא מצלמת בימים אלו היא תככב לצד אדם סנדלר). וורונה מסרבת להתחתן עם בארט בן זוגה על אף שהיא נמצאת בשלבי הריון מתקדמים. לאחר שהוריו של בארט מאכזבים אותם, השנים מחליטים לעזוב את העיירה הקטנה בה הם מתגוררים וכול כך שונאים ולנדוד ברחבי ארה"ב כדי למצוא את ביתם החדש.לאורך הדרך הם פוגשים מגוון רחב של חברים ישנים וקרובי משפחה אותם הם לא ראו מזה זמן. באופן לא מפתיע התסריט הצנוע ומחמם הלב לא מחדש דבר והדמויות של אותם אנשים מעוצבות באופן סטריאוטיפי בעיקר אבל השחקנים המעולים בתפקידי המשנה מצליחים ליצוק עומק. ג'ף דניאלס וקתרין אוהרה בתפקידים קטנים ממידתם כהוריו ההיפים של בארט. אליסון ג'יני (ג'ונו) מעולה כבוסית הבודדה וחובבת האלכוהול של וורונה שלא מפסיקה להשפיל את בעלה וילדיה. מלני לינסקי (יצורים שמימיים) מרגשת כאחת החברות שנראה שעולמה מושלם אך הוא סדוק מבפנים ומגי ג'ילנהול (המזכירה) מעולה כחברת ילדות של בארט שיש לה דרך מאוד מוזרה לחנך את בנה ולחיות עם בן זוגה.
כמו בכול סרט מסע חלק מהדמויות משונות בצורה קיצונית ואחרות מעוררות השראה באופן שמחמם את הלב, כול אחד מהם מסייע בדרכו לבארט וורונה למצוא את יעדם בחיים ולבסוף גם למצוא את המקום שבו השניים יחליטו לנטוע יתד. מאחר ומדובר בסרט רומנטי על זוג צעיר אין כאן סיפור התאהבות שגרתי, יש כאן ניסיון בוגר להבין מה הם הכלים שזוג מאוהב זקוק להם כדי להקים בית ומשפחה. המסקנה חד משמעית היא שלפעמים צריך רק אחד את השני והלוקיישן לא ממש חשוב אבל אם יש בו זיכרונות טובים חבל לנטוש אותם מאחור. לא יצירת מופת אבל כן סרט קטן, פשוט ומחמם לב.
לצאת לדרך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עגיל: 3018/05/2013 15:22:48
6/10אייקון ציון
לא התלהבתי מהסרט, הרגיש לי איטי מדי ולא מביא שומדבר חדש לקולנוע (אם כל אהבתי לסרטי "אינדי")
שם: דב ישראליגיל: 3718/09/2012 19:53:38
7/10אייקון ציון
Away We Go זוג יוצא אל הדרכים בחיפוש אחר המקום המושלם בו הם יוכלו להקים את ביתם החדש,לאורך הדרך הם מבקרים מגוון רחב של חברים,וכולם מסייעים לזוג למצוא את יעודם...דרמה רומנטית מקסימה,מצחיקה,העביר לי את הזמן בכיף,נקודת זווית אחרת על זוגיות ועל החיים ביחד,אהבתי,7+.
שם: ora manoirגיל: 5620/09/2009 22:14:05
1/10אייקון ציון
חבל על הכסף!!! יש פה ושם קטעים מצחיקים אבל בהחלט לא עומד בציפיה מסרט קומי ובהחלט לא עומד בביקורות הטובות אפילו היו לפחות 2 זוגות שיצאו בשליש הראשון של הסרט... ראו הוזהרתם
קישורים
חץ לצאת לדרך (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט