סיטי איילנד ביקורת סרט

City Island Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סיטי איילנד":
"שחקנים נפלאים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר City Island
משחק אנדי גרסייה, ג'וליאנה מרגוליס, אמילי מורטימר, אלן ארקין במאי/ת ריימונד דה פליטה  
דרמה
ביקורת סרט לסיטי איילנד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שחקנים נפלאים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קל להבין מדוע "סיטי איילנד" הוא הזוכה בפרס חביב הקהל פסטיבל טרייבקה 2009. מדובר בסרט סימפטי, לעיתים משעשע, השחקנים שבו נפלאים ויש בו מספר טוויסטים צפויים אמנם, אבל עדיין מבדרים. ברגעים מסוימים הוא מזכיר את סרטיו של טוד סולנדז, ברגעים אחרים הוא יותר וודי הלן אבל בסופו של דבר הוא סרט אמריקאי עצמאי טיפוסי שמאוד רוצה להיות "מיס סאנשיין הקטנה". אפילו הביאו במיוחד את אלן ארקין לתפקיד שקטן עליו בעשרות מידות. בכול מקרה, "סיטי איילנד" הוא דרך נפלאה להעביר את הזמן באולם הקולנוע כאשר בחוץ חם ולח.בשנת 2000 צפיתי בסרט Two Family House, דרמה איטלקית העוסקת במשפחה המתמודדת עם ענייני גזע ודעות קדומות בשנות החמישים. הסרט זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל סאנדנס. חלף כמעט עשור ונראה שהבמאי ריימונד דה פליטה לא ממש מתרחק מהז'אנר האתני. בסרטו החדש המתרחש בתקופתנו גם כאן יש משפחה איטלקית המתמודדת עם דעות קדומות ועוד כמה סודות ושקרים.
אנדי גרסיה, שחקן נפלא שהיה צריך להיות כוכב קולנוע גדול וכרגע מסתפק בתפקיד משנה בסרטים גדולים או בתפקידים גדולים בסרטים קטנים, מגלם את וינס – סוהר בבית כלא שמאחורי הגב של אשתו לומד משחק. גם בתו מסתירה סוד: במקום ללמוד בקולג' היא עובדת במועדון חשפנות. הבן הצעיר מסתיר את תשוקתו לנשים כבדות גוף, ואילו ג'ויס אשתו המשועממת של וינס אמורה איכשהו להחזיק את המשפחה הלא מתפקדת הזו יחד. כאשר וינס מביא הביתה אסיר משוחרר בשם, טוני – ג'ויס מחליטה לנסות ולהחזיר בעזרתו את הרומנטיקה לחייה.כפי שאתם שמים לב, אין חדש בעלילה הזו - צפינו בה כול כך הרבה פעמים, אבל איכשהו ריימונד דה פליטה מצליח לספק לקהל הצופים חוויה קולנועית בידורית ראויה. נראה שהשחקנים מצליחים להכניס חיים בתסריט הקצת שבלוני ובבימוי הטלוויזיוני במקצת של דה פליטה. גרסיה מקסים בתפקיד אדם מהשורה שהמשחק מחזיר אותו לחיים, ג'וליאנה מרגוליס מרגשת כאשתו, סטיבן סטרייט הבנוי לתלפיות מעולה כטוני האסיר המשוחרר. מי שצפוי לו ככול הנראה עתיד גדול הוא עזרא מילר. יש לי תחושה שהשחקן הצעיר המגלם את הנער בעל האובססיה עוד עתיד לככב במספר סרטים נוספים. בתפקיד משנה חביב מופיעה אמילי מורטימור הבריטית, שחקנית טובה שלא יודעת לעשות תפקידים לא מוצלחים גם בסרטים פחות טובים.
"סיטי איילנד" הוא לא סרט גדול, אבל הוא סרט כייפי אפילו קצת אינטליגנטי ואלגנטי. התחושה המרכזית שעוברת במהלך הצפייה היא שהשחקנים באמת נהנו להיות על הסט, מה שגורם גם לקהל להנות ממנו.
סיטי איילנד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4424/01/2016 10:08:45
8/10אייקון ציון
מי שאהב את "רמזור" של אדיר מילר בטוח יאהב את זה. למען האמת אנדי גרסייה הוא לא אחד מהשחקנים האהובים עליי אבל כאן הוא נותן משחק ענק וכיף לראות אותו. יש בו סוג של נאיביות מצחיקה וכמעט כל מה שהוא מכוון אליו התוצאה היא הפוכה. הנושא, הדינמיקה בין הדמויות, העלילה והמשחק מרכיבים מעדן ערב לחיך.
שם: מוטיבמיוחדי וטיגיל: 3023/06/2013 13:11:00
9/10אייקון ציון
הומור משובח דמויות מושלמות ומוזיקה נעימה במיוחד
שם: עגיל: 3018/05/2013 15:20:20
8/10אייקון ציון
סרט שנון ושונה. מפתיע בתוכנו, משחק טוב, שווה צפייה.
קישורים
חץ סיטי איילנד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט