האחד והיחיד ביקורת סרט

My One and Only Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "האחד והיחיד":
"זלווגר נפלאה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר My One and Only
משחק רנה זלווגר, כריס נות', קווין ביקון, לוגן לרמן, ניק סטאהל, אריק מקורמק, סטיבן וובר במאי/ת ריצ'רד לונקריין  
רומנטיקה
ביקורת סרט להאחד והיחיד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"זלווגר נפלאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הבריטי ריצ'רד לונקריין הוא יוצר לא אחיד ברמתו. על אף שהוא יוצר סרטים כבר משנות השבעים, רק ב-1995 אירעה הפריצה הגדולה שלו בעזרת עיבוד חדשני ל"ריצ'רד השלישי", מחזהו הנודע של שקספיר. מאז לונקריין איבד את מה שהיה יכול לייחד אותו כאיש קולנוע וזיגזג בין הקומדיה הרומנטית החביבה "ווימבלדון – אהבה בלבן" (2004) עם קירסטן דאנסט ופול בטאני והמותחן המיותר "הפריצה לרשת" (2006) עם האריסון פורד. הוא גם ביים סרטי טלוויזיה כמו "הבית באומבריה" ומיני סדרות זוכות פרסים כמו "אחים לנשק" "חדר מלחמה"."האחד והיחיד" היה יכול להיות סרט הרבה יותר טוב אם ללונקריין היה חזון קולנועי עשיר יותר כמו בסרט שפתח לו את הדלתות להוליווד, אבל נראה שההשפעה שלו היא יותר טלוויזיונית ולכן הצד הפחות מוצלח בצפייה בסרט "האחד והיחיד" הוא התחושה שצופים בסרט טלוויזיה ממש מוצלח ולא בסרט קולנוע דרמתי רציני. חבל, כי ל-"האחד והיחיד" היה יכול להיות הפוטנציאל להפוך לדרמת אוסקרים ראויה.
אבל אין מה לדאוג. "האחד והיחיד" מספק 108 דקות עם הופעה כובשת של אחת הכוכבות הפחות מוערכות כיום בהוליווד ובעולם בכלל, רנה זלווגר. השחקנית שכבשה את הצופים בסרט "ג'רי מגווייר", הפכה לכוכבת בין-לאומית בסרטי "בריגיט ג'ונס", כמעט זכתה באוסקר על תפקידה ב"שיקגו" ובסופו של דבר זכתה באוסקר שחקנית משנה בסרט הרבה פחות טוב בשם "קולד מאונטן" - די איבדה מזוהרה. בהוליווד הרבה פחות מתלהבים ממנה וסרטה הקודם "חדשה בעיר" היה אסון קופתי לא מוצלח שלא טרם לקריירה המקרטעת שלה.ספק אם "האחד והיחיד" ישנה את התמונה, אבל הוא הוכחה ניצחת לכישרונה ולנוכחות המרשימה שלה. זלווגר נראית נהדר בסרטים תקופתיים, היא דיווה אמיתית אבל משדרת גם אמינות ועממיות. לא משנה אם היא משחקת במערבון או קומדיית בייסבול תקופתית, ולא משנה האם הסרטים טובים או לא, היא תמיד תרשים. אבל כדי לעשות יותר מזה, היא צריכה תפקיד טוב מהסוג שהיא יכולה לנעוץ בו את השיניים. "האחד והיחיד" מספק לה את ההזדמנות לעשות זאת.
מדובר בדרמה קומית תקופתית, סוג של סרט דרכים, אבל גם סרט התבגרות ובמקביל גם סרט על שחרור האשה מהמוסכמות החברתיות והגברים. אן דבארו היא ליידי דרומית אופטימית, מפונקת ומנותקת מהמציאות שנוטשת את בעלה המוזיקאי הבוגדני (קווין בייקון). האם רוכשת מכונית פאר ויוצאת עם שני בניה שנולדו מאבות שונים לטיול ברחבי ארצות הברית במטרה למצוא בעל חדש ועשיר. את הבנים מגלמים שני שחקנים צעירים ומוכשרים. את ג'ורג חובב הספרים, הכתיבה והבנות מגלם לוגן לרמן ואילו את רובי חובב הבגדים שחולם להיות שחקן מגלם מרק רנדל.את הגברים הנקרים בדרך מגלמים שלל שחקנים מוכרים כמו: ניק סטאהל (עיר החטאים, Bully), כריס נות' (סקס והעיר הגדולה), אריק מקורמק (וויל מ"וויל וגרייס"), סטיבן וובר (סטודיו 60) והקומיקאי דיוויד קוצנר. כולם שחקני חיזוק ראויים ביותר לזלווגר המגלמת דמות מורכבת ואנושית של אשה שלומדת שהגיע הזמן לתת לעצמה את האופציה להחליט מה יעלה בגורלה. "האחד והיחיד" הוא לא סרט חשוב ולכן ספק אם זלווגר תהיה מועמדת עליו לאוסקר אבל מצד שני הוא עדיין בילוי מהנה ביותר ומספק את אחת ההופעות הטובות ביותר של הכוכבת שלו.ושימו לב לפרט הבא. הסרט הזה הוא גם סיפורו הביוגרפי של ג'ורג המילטון, אחד השחקנים היותר שזופים שידעה הוליווד ואחד הטיפוסים היותר צבעוניים שפועלים בה עד היום. ברשימת סרטיו וסדרות הטלוויזיה השונות בהן הופיעה מתחילת שנות החמישים ועד היום ניתן למצוא את "אהבה מנשיכה ראשונה" הקלאסי, "זורו ההומו" הטראשי, אופרת הסבון "שושלת", ואפילו "הסנדק 3" ו"סוף הוליוודי" של וודי הלן. המילטון השתתף עד היום במעל למאה סרטים וסדרות.
האחד והיחיד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלהבת רדיגיל: 1511/03/2010 21:59:22
10/10אייקון ציון
הסרט ממש מעולה השחקנים ובעיקר רנה זלגוור ו"הבן שלה" לוגן לרמן שיחוק נפלא אבל קצת ארוך
שם: הדס דבירגיל: 3511/12/2009 18:28:52
10/10אייקון ציון
סרט מקסים משחק משובח של רנה זלונגר קצת ארוך , אבל משחזר בדיקנות תקופה שנעלמה . מומלץ מאד
שם: ליאתגיל: 2819/09/2009 20:33:08
9/10אייקון ציון
סרט מקסים, פשוט, על אנשים ועל החיים. משחק מעולה. סרט נוגע ללב.
קישורים
חץ האחד והיחיד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט