נוער שוליים ביקורת סרט

Bandslam Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נוער שוליים":
"מהטובים מסוגו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bandslam
משחק ונסה הדג'נס, אלי מיצ'לקה, גילן קונל, סקוט פורטר, ליסה קודרו, צ'ארלי סקסטון, טים ג'ו, ריאן דונהיו, דייוויד בואי במאי/ת טוד גראף  
קומדיה
ביקורת סרט לנוער שוליים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מהטובים מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טוד גראף הצליח לגרום לי להזיל דמעה בפעם השנייה. בשנת 2003 כאשר צפיתי בסרט הביכורים שלו, "קאמפ", ולאחרונה כשצפיתי בסרטו החדש "Bandslam" מצאתי את עצמי צוחק עד דמעות ואכן קומדיית הנעורים המוסיקלית המקסימה והמרגשת הזו, היא אולי אחד הסרטים המוצלחים ביותר בז'אנר שהוקרנו בבתי הקולנוע בארץ. באוגוסט האחרון כאשר הסרט יצא בבתי הקולנוע בארה"ב, הוא זכה באופן מפתיע לביקורות טובות, חלקן אפילו טובות מאוד, אבל הקהל לא הגיע לבתי הקולנוע וכך אחת מקומדיות הנעורים הטובות ביותר של השנה החולפת נעלמה במהירות ממסכי הקולנוע.עם שם עברי איום, "נוער שוליים", (למה פשוט לא קראו לו "באנד-סלאם"?), עלה למסכים בבתי הקולנוע בארץ הסרט הקטן והמקסים הזה. מוזר שלסרט שדווקא זכה לביקורות חמות בארה"ב לא נעשו יחסי ציבור ונחסכה מהעיתונאים ומבקרי הקולנוע הקרנה מסודרת. כנראה בגלל הכישלון בקופות האמריקאיות העדיפו ביוניטד קינג המפיצה את הסרט בארץ, להסתמך על קהל הילדות שיגיעו לסינמה סיטי וליס פלאנט במהלך חופשת החג ואולי בטעות יגמרו הכרטיסים לסרט שהן רוצות לראות והן יכנסו לסרט הזה במקום.
בכול מקרה אני ממליץ לאותן בנות ובכלל לכול מי שחובב קומדיות נעורים, קומדיות רומנטיות וסרטים עם מוסיקה טובה לקנות כרטיס לסרט הקטן והנפלא הזה ולדלג על סרטי הבנות האחרים שמוצגים כרגע בארץ. זו ההזדמנות שלכם ליהנות במשך 111 דקות מקומדיית נעורים מהסוג שעשו פעם עם המון תמימות אבל עם המון חכמה ומודעות עצמית. הפעם יש גם מוסיקה טובה ברקע: לו ריד, דיויד בואי, בוי ג'ורג, cheap trick, David Gate, The Burning Hotels וגם שירים מקוריים של הלהקה 78violet השייכת לשחקנית אליסון מיצלקה אחת מכוכבות הסרט.התגלית גאלין קוניל מגלם את ויל ברטון, התלמיד החדש בבית הספר, סוג של לוזר, פריק של מוסיקה המסתיר סוד אפל בעברו. כאשר שארלוט בנקס (אליסון מיצלקה), הפופולארית מציעה לתלמיד החדש בבית הספר, לנהל את להקת הרוק החובבנית שלה, נראה כאילו היא תהיה מוכנה לעשות הכל כדי להכניע את להקתו של בן זוגה לשעבר ב"תחרות הלהקות" השנתית. הלהקה הופכת מגובשת ומייצרת לעצמה סאונד ייחודי משלה.
בינתיים, ויל וסם (ונסה הדג'נס) – אאוטסיידרית יפהפייה הלומדת איתו בכיתה, מתאהבים והופכים לזוג, אלא שכמה ימים לפני התחרות שארלוט נקלעת למשבר אישי. היא מבטלת את השתתפותה בהופעה וויל נאלץ לצאת למרוץ נגד הזמן בו יביא את הלהקה לבמת התחרות – ללא מנהיגתה המקורית אבל עם תחליף ראוי לא פחות. הדג'נס שבסרטי "היי סקול מיוזיקל" היא פשוט בלתי נסבלת הצליחה להתחבב עלי מהרגע הראשון שלה על המסך. גאלין קוניל הוא ליהוק מעניין מאחר והוא פשוט לא יפיוף הוליוודי טיפוסי, ואליסון מיצ'לקה מקסימה גם כן.גונבת כהרגלה את ההצגה ליסה קודרו כאמו המודאגת של ויל שמצליחה להצחיק אבל גם לרגש. כמו בסרטו הראשון, "קאמפ", המומלץ מאוד לחובבי ז'אנר סרטי הנעורים המוסיקליים, טוד גראף מצליח גם בסרט זה לשלב המון אנושיות, חום, אהבה למוסיקה, תמימות שלא קיימת יותר בסרטים לבני התשחורת, תסריט כתוב היטב שיש בו גם המון חוכמת חיים, ובעיקר עשייה קולנועית מקצועית ראויה ובוגרת. "נוער שוליים" הוא סרט המתקיים במגבלות הז'אנר אבל עושה את העבודה הרבה יותר טוב מכול סרט נעורים אחר שראיתי השנה והוא אפילו הצליח להצחיק ולרגש אותי ממש כמו ילדה בת 14. בהחלט סרט שראוי וכדאי לעביר איתו את הזמן.
נוער שוליים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ נוער שוליים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט