אינוויקטוס - בלתי מנוצח ביקורת סרט

Invictus Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אינוויקטוס - בלתי מנוצח":
"סתמי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Invictus
משחק מאט דיימון, מורגן פרימן, לנגלי קירקווד, גרנט רוברטס במאי/ת קלינט איסטווד  
דרמה
ביקורת סרט לאינוויקטוס - בלתי מנוצח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סתמי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע48.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קלינט איסטווד, אחד הבמאים הנערצים עלי כיום הצליח לאכזב ובגדול בדרמה שגרתית המבוססת על אירוע אמיתי שהתרחש בדרום אפריקה. נלסון מנדלה בגילומו של מורגן פרימן מצליח להפוך את קבוצת הרוגבי הלבנה והכושלת לסמל של גאווה לאומית, להצלחה ספורטיבית ובכך לאחד את השורות בעם הדרום אפריקאי המפולג של אחרי משטר האפרטהייד האכזרי.הסרט שמשתתף בו גם מאט דיימון הוא בסך הכול מוצר צריכה הוליוודי, שגרתי וחיוור למדי המזכיר יותר סרט טלוויזיה מושקע מאשר סרט קולנוע של איסטווד. זה רחוק מלהיות הביוגרפיה המוסיקלית "בירד" או "צייד לבן, לב שחור". זה אפילו לא מזכיר את הסרטים שספקו לו את האוסקרים "בלתי נסלח" או "מיליון דולר בייבי". אתם גם יכולים לשכוח מהפיוט של סרט המלחמה המופתי והלא מוערך שלו, "מכתבים מאיוו ג'ימה".
"אינוויקטוס" במקרה הטוב מזכיר יותר מכול את הדרמות התקופתיות העבשות של סטיבן שפילברג וחבריו. נראה שמערכת היחסים החמימה בין איסטווד לבמאי ומפיק העל בסרטי המלחמה שהוא ביים וכשלו לא עשו טוב לקריירה המרשימה של בכיר הבמאים/השחקנים הקיימים כיום בהוליווד.ב 2008 איסטווד סיפק לנו דרמות אפלות בוטות וכואבות כמו "ההחלפה" ו"גראן טורינו" ונראה שהוא רצה ליצור סרט קצת יותר אופטימי. התוצאה היא אמנם סרט עשוי היטב, עם משחק טוב, ולחובבי אירועים היסטוריים וספורטיביים יגרום לתחושות עונג אבל יצירה קולנועית מעניינת זה לא, סרט חשוב בהחלט לא. כשמדובר באישיות קולנועית כמו איסטווד והתוצאה היא סתמית זה עצוב מאוד.
אינוויקטוס - בלתי מנוצח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3413/06/2010 16:33:37
8/10אייקון ציון
Invictus עוד סרט טוב של קלינט הגדול,אחלה סיפור ספורט על אליפות כמעט בלתי ניתנת להשגה,דרום אפריקה שיחקו אותה באליפות 1995,משחק טוב של מורגן כרגיל וגם של מאט,מומלץ.
שם: יואב גגיל: 3817/04/2010 21:38:18
6/10אייקון ציון
בדיוק חודש לפני שאני אומר שלום ולא להתראות לסינמטק ירושלים (לאחר 4 שנים שהייתי מנוי, 4 שנים מהנות אם כי כבר מספקות וממצות), ראיתי את הסרט "אינויקטוס" של קלינט איסטווד. די נהניתי מהסרט, למרות קטעים שלמים משעממים למדי. אבל הסרט הראה לנו את דרום אפריקה, הראה לנו את משחק הרוגבי: שני דברים שדי זרים לנו בארץ. דרך אגב, גם ל"בורים" - ל"אפריקנס" - הייתה יציאת מצרים משלהם - כאשר, כדי לא להכנע לכובשים האנגלים הם נעו אלפי קילומטר לפנים הארץ ברבבותם. אז הם גם צברו את השנאה התהומים לשחורים: כחלק מהבדלנות שלהם והשנאה דווקא לאנגלים. השנאה לשחורים הייתה כחלק מתופעת המרדנות של האפריקנס בתקופת מלחמות הבורים. והרוגבי? בכלל משחק מדהים שלא מספיק מקבל חשיפה בארץ (וחבל). מומלץ מינוס.
שם: סיגלית פרידריקסגיל: 2328/03/2010 12:25:55
4/10אייקון ציון
גועל נפש!!! הסרט מספר על נשיא שאוהב קבוצה מסויימת (משחק הדומה לבייסבול)הקבוצה חלשה ובזכותו הם יהיו קבוצה חזקה....בולשיט סרט הכי משעמם שיש!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט