מחוץ למים ביקורת סרט

Fish Tank Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מחוץ למים":
"עוצמה נדירה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fish Tank
משחק קאתי גארביס, קירסטון וורינג, מייקל פאסבינדר, הארי טרידאוואי במאי/ת אנדריאה ארנולד  
דרמה
ביקורת סרט למחוץ למים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עוצמה נדירה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאית הבריטית אנדריאה ארנולד חוזרת אל המסך הגדול עם דרמה בריטית נשית ורבת עוצמה מהסוג שנדיר לראות בבתי הקולנוע בארצנו חובבת הג'אנק ההוליוודי. למען האמת מאוד חששתי לצפות בסרט אבל לשמחתי ארנולד למדה מהטעויות שנעשו בסרט הביכורים עטור הפרסים והשבחים "דרך אדומה". לעומת סרטה הראשון שהיה ארוך, איטי ובעיקר זקוק לעריכה מאסיבית, סרטה השני, "מחוץ למים" בועט מהרגע הראשון ולא מרפה עד השנייה האחרונה. כמעט ואי אפשר לקחת אוויר לריאות בסרט אינטנסיבי ועוצר נשימה זה."מחוץ למים", הוא זן נדיר.מדובר ביצירה קולנועית המושפעת מהזרם הריאליסטי אבל לעומת קן לואץ' המטיפני, ארנולד מעדיפה לחבק ולאהוב את הגיבורות הדפוקות שלה. העלילה עוקבת אחרי נערה בת-15 בשם מיה, החיה עם אמה האלכוהוליסטית ואחות קטנה עם פה מלוכלך במיוחד. מהשוט הראשון של הסרט ברור שטוב לא יהיה פה. הצילום והעריכה היפראקטיביים לפחות כמו הגיבורה הבודדה, שנעה ממקום למקום במהירות, ובעיקר עסוקה בלשתות ולתכנן כוריאוגרפיות מגוחכות בתקווה ולהפך לרקדנית ברייקדנס ב MTV בעתיד.
בינתיים היא מקווה למצוא קצת חום ואהבה בבית הקר והמנוכר שבו היא חיה. כאשר אל עולמה חודר גבר שרמנטי היא חושבת שהכול השתנה, אבל הוא בן הזוג של אמה וזו רק ההתחלה למה שהופך לסרט שחודר אל תוך הנשמה ומצליח לטלטל אותה. ארנולד ליהקה לתפקיד הראשי את קייטי ג'ארביס אז בת 17, שחקנית לא מקצועית שכמה רגעים לפני פסטיבל קאן וזכיות בפסטיבלים שונים ברחבי העולם היתה זבל בריטי לבן טיפוסי. בעזרת אופיה האגרסיבי של ג'ארביס היא מצליחה ליצור דמות בלתי נשכחת.לעומת ההקבלות שניתן לעשות לשוברי קופות הוליוודים שבהן צעירות מהשיכונים מלמדות את עצמן לרקוד ובסוף מתקבלות לבתי ספר מצליחים, "מחוץ למים", רחוק מלהיות אסקפיזם זול, הסרט שמתחיל במסע של נערה אל עבר החלום מתגלה כמסע אינטימי ומיני שמצליח לגעת בחוכמה במערכות יחסים בין אנשים הנמצאים במלכודת ושואפים לברוח ממנה אבל בדרך עושים כול טעות אפשרית. אפשר לטעון שהסרט הזה הוא "לחנך את ג'ני", גרסת הריאליטי. ולא רק זה מדובר בסרט הרבה יותר טוב מהסרט הבריטי המשמים של לון שרפינג.
מייקל פאסבינדר הסקסי להפליא מגלם דמות מורכבת לא פחות מהצעירה שמתאהבת בו. השחקן שגילם את הקצין הבריטי החלקלק ב"ממזרים חסרי כבוד" מתגלה כאן כשחקן נועז ומבריק שלא עושה לעצמו הנחות. למרות שמדובר ביצירה קולנועית אגרסיבית ונטולת פשרות עדיין מדובר בסרט שיש בו המון נשמה וטוב לב. ארנולד מצליחה ליצור סרט טעון במיוחד, עם שחקנים שהם סוג של פצצות זמן מהלכות, פריים ריבועי שלא נותן לאף אחד סיכוי להימלט מהסיוט שהוא לכוד בו ומספקת את אחד הסרטים הבוטים ועם זאת האנושיים והמרגשים של השנה החולפת.
מחוץ למים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מתי בן דודגיל: 3906/03/2010 17:27:22
7/10אייקון ציון
סרט טוב אך לא שגרתי. קצב מאוד איטי. עוסק בחיים הקשים בפרברים באנגליה. ללא התחלה או סוף ברורים אבל מאוד נוגע ללב ומיוחד. סיפורה האישי של נערה מתבגרת הגדלה עם אמה ואחותה בסביבה לא טובה עם אמא לא מתפקדת . משחק מצוין של שתי הבנות. סרט כבד.
שם: דסיגיל: 2220/02/2010 17:38:07
7/10אייקון ציון
קשה לי עדיין להביו האם זה סרט איכות או שזה סתם סרט דמוי איכות...הסיפור הוא לא יותר מי ממקורי, לא משהו שעדין לא ראינו אבל בכל זאת הסרט די מהנה, לא כבד מדי. טיפה ארוך מדי...
שם: גלעד גלנץגיל: 3612/02/2010 18:30:50
1/10אייקון ציון
סרט על הפנים!חבל על הזמן שלכם!! סרט משעמם ושגרתי,לא קורה כלום אין עלילה מסודרת אין רגש במשחק פשוט אכזבהֱ! כמעט נרדמתי באמצע.אז תעשו לעצמכם טובה ועל תבזבזו את הזמן והכסף על כזה סרט גרוע! 
קישורים
חץ מחוץ למים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט