יומנה של ברידג'ט ג'ונס ביקורת סרט

Bridget Jones' Diary Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "יומנה של ברידג'ט ג'ונס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bridget Jones' Diary
משחק ג'ים ברודבנט, קולין פירת', יו גראנט, רנה זלווגר, שירלי הנדרסון, סאלי פיליפס, ג'יימס קאליס במאי/ת שרון מגווייר  
קומדיה
ביקורת סרט ליומנה של ברידג'ט ג'ונס מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ברידג'ט ג'ונס (רנה זלווגר) הנה רווקה צעירה בת 32, שאינה שופעת אינטלקט וטקט יתרים, אם כי עודפי בשרה שופעים בהחלט. לאחר עוד שנה בחייה שהייתה רצופה באלכוהול, סיגריות והיעדרה המוחלט של נוכחות גברית בחייה, היא מחליטה לשבת ולכתוב יומן, בו תתעד את המהפך שהיא מתכננת לעשות בחייה: למצוא גבר רגיש, נחמד ואוהב - כזה שהוא בדיוק ההפך ממעבידה בהוצאת הספרים, דניאל קליבר (יו גרנט) - גבר שרמנטי, ציני ורודף שמלות מושבע. ביומן היא מתעדת את ספירת הקלוריות שלה, מס' הסיגריות (כמו גם התירוצים למינונים המוגברים שלהן), יחידות האלכוהול שצרכה ועדו כהנה וכהנה טובין. ברידג'ט ג'ונס, המחלקת את זמנה בין הוצאת הספרים בה היא עובדת ובין צפייה בסדרות טלוויזיה ויציאה עם חבריה הציניקניים, אכן רוצה חבר סוף סוף. ניסיונותיה של הסביבה המשפחתית-בריטית טיפוסית לשדך לה את מכרה הישן מארק דארסי (קולין פירת'), עו"ד לזכויות אדם אותו היא חושבת לצנון מצוי, גם אינם מוסיפים, והיא מוצאת את עצמה מעבירה את השנה המוזרה בחייה.לסרט הלכתי לאחר שקראתי זה מכבר את ספרה של הלן פילדינג, המשמש מקור לעיבוד הקולנועי לעיל, ואני שמח לדווח שמדובר בעיבוד מצוין וקולח לספר, ובנקודות רבות אף משעשע ממנו. הדבר הראשון ששמים אליו לב בסרט הנו המבטא המעין-בריטי המוזר שרנה זלווגר אימצה לעצמה. אבל במהרה שוכחים לגמרי מהעובדה הזו, ונסחפים אל תוך המארג העלילתי הדחוס בן 98 הדקות שטווה הבמאית, ונקשרים - כמו בכל סרט בריטי טוב - אל הדמויות ואל הסיטואציות הכה מוכרות, ועם זאת כה מבדחות ומרגשות כאחד, אותן חווה הדמות ה"אלי מקבילית" במהלך השנה בה היא מתעדת את התקדמותה (או יותר נכון, חוסר התקדמותה…) בחיפוש אחר הגבר המושלם.
רנה זלווגר, כך נראה, עושה את צעדיה באופן מדוד כלפי מעלה. השחקנית שהתגלתה בסרט "ג'רי מגוויר" בהופעה כובשת, הוכיחה כבר שלא מדובר בקטע חד פעמי, ומשחקה המעולה בקומדיית הביזאר "האחות בטי" משך אליו את עיניהם של אנשי התעשייה הקולנועית, כמו גם את עיני המבקרים, והיא הפכה להיות חביבת הקהל במהרה. מוקדם עדיין יהיה לקרוא לה "ג'וליה רוברטס הבאה", אבל בהחלט הייתי מהמר על קריירה מוצלחת, בכפוף להנחה שהיא תבחר את תסריטיה בקפידה. כשרונה בולט לעין, והיא משדרת מתיקות סכרינית, שפשוט לא נמאס ממנה. הקטע הראשון בסרט, בו היא יושבת מול מסך הטלוויזיה ושרה את הקלאסיקה all by myself ישר כובש את לבו של כל צופה מצוי, והיא פשוט משהו, זאת. גם יו גרנט וקולין פירת נותנים הופעה נאה, וכך נכון לגבי רוב השחקנים בסרט - דמויות בריטיות אופייניות, שאין בלעדיהן כדי להשלים סרט בריטי טוב.אה, כן ושכחתי - כמובן, הרומנטיקה. ישנה, והרבה ממנה, וכשהיא מתובלת בהרבה תובנות - חלקן ציניות, חלקן מקסימות - היא בהחלט הופכת את הסרט לחוויה זוגית מובטחת.
לסיכום: משחק טוב מאד, עיבוד מצוין ומהנה, רומנטיקה כמו שצריך, קצר מדי. 9 בסולם יגאל.
יומנה של ברידג'ט ג'ונס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1620/04/2019 03:51:11
6/10אייקון ציון
סרט קליל ומבדר. המשחק מעולה, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה הקומית, הבדיחות שנונות ומשעשעות, העריכה טובה והדיאלוגים נחמדים וחביבים אך התסריט והעלילה קלישאתיים, לא מחדשים דבר, לפעמים תמציתיים מידי, לעיתים מעט מחופפים ובקיצור לא יותר מסבירים מינוס. בקיצור, לא יותר מדרך מעולה להעביר בכיף שעה וחצי. אפשרי לצפייה אך לא חובה (מגיע לו אפילו 6.5).
שם: ליאתגיל: 13/12/2001 01:12:24
9/10אייקון ציון
אחד הסרטים היותר כיפיים שראיתי בזמן האחרון! פשוט לשבת שעה וחצי עם חיוך על הפרצוף ולהנות מכל רגע...אחלה סרט שבעולם.
שם: סיוןגיל: 05/12/2001 19:24:17
6/10אייקון ציון
מאכזב. הספר (כמו תמיד) כמה רמות מעלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט