פובידיליה ביקורת סרט

Phobidilia Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פובידיליה":
"חדש ורענן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Phobidilia
משחק עפר שכטר, אפרת בוימולד, שלמה בר שביט, אפרת דור במאי/ת יואב פז, דורון פז  
ישראלי
ביקורת סרט לפובידיליה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חדש ורענן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תמיד מרגש לראות סרט ישראלי בפסטיבל בין-לאומי חשוב כמו הפסטיבל הבין לאומי של ברלין, ולכן שימח אותי שדווקא סרט ישראלי של צמד יוצרים צעיר שמביא אסטטיקה חדשה לקולנוע הישראלי זוכה להצלחה העצומה הזו. אחרי שהוקרן בפסטיבל הבין-לאומי של טורונטו, קטף את פרס השחקן הטוב ביותר לעופר שכטר בפסטיבל חיפה, גם הקהל בברלין מילא אולם של 700 מקומות ישיבה ב 19 בפברואר, בעשר וחצי בבוקר בסינמקס 7. על אף שהיוצרים כבר לא נכחו בהקרנה הקהל לא נטש את האולם ואגיב במחיאות כפיים סוערות.יואב ודורון פז מספקים לצופה הישראלי קולנוע מרשים ויזואלית, עם עלילה בין-לאומית מעט מוכרת, אך הם מצליחים לטעון אותה ברבדים המעניקים לה משמעות מקומית ומאוד ישראלית. לכן לא פלא שהעלילה מזכירה במקצת את "פרילנד", סרטו האחרון של גור בנטביץ'. גם כאן ישנו צעיר שלא יוצא מהבית ובעיקר מעביר את זמנו מול מסך המחשב או מסך הטלוויזיה. גם כאן יש בחורה השייכת לעולם המציאות ובחורה לכאורה וירטואלית. לעומת סרטו הצנוע של בנטביץ' שבעיקר מסתמך על ההומור הסטלני החביב שלו, סרטם של האחים פז הרבה יותר רציני.
עפר שכטר מעולה כאיש מחשבים צעיר שחווה התמוטטות נפשית ומחליט להתנתק מהעולם לחלוטין. הוא יוצר לעצמו עולם אידיאלי שבו הוא לא צריך לצאת מהדירה התל אביבית המיושנת שבה הוא מתגורר. הוא יכול להזמין הכול דרך הטלפון והאינטרנט. אבל גן העדן המבודד שהוא יוצר לעצמו בדירה אותה הוא משכיר מופרע על ידי סוכנת של חברה העוסקת במדידת אחוזי צפייה בטלוויזיה. גם מתווך הדירות ניצול השואה מעוניין לפנות את הצעיר שהפך את הדירה השכורה לסוג של מבצר.האידיליה שהצעיר יצר לעצמו מתפרקת ועולמו קורס עליו. הדרך היחידה שלו לשרוד היא לחזור אל המציאות. האחים פז מתארים עולם שבו צעירים מעדיפים לנהל את חייהם דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק ומנתקים כול קשר עם העולם החיצוני. הם עושים זאת בעיקר בעזרת אמצעים ויזואלים מרהיבים כמו הדירה המושקעת שהופכת לסוג של גיבור בסרט עם שלל השינויים שהיא עוברת. לצד הדירה והעיצוב המרהיב שלה המשתנה במהלך הסרט, ישנם גם שחקני המשנה המחזקים את עבודתו של שכטר. שלמה בר שביט הותיק נפלא וגם אפרת בוימולד ואפרת דור כמאהבות המציגות צדדים שונים של הגיבור.
"פובידיליה" נעזר בתסריט מורכב העוסק בהתנגשות בין הדור הצעיר המנותק מהמציאות לעומת הדור הותיק שחווה יותר מדי מציאות על בשרו, אך לא שוכח בשום אופן להתעלם מהצורה הויזואלית של הסרט וכאן ישנו ההישג המרכזי שלו. מדובר באחד הסרטים הישראלים המסוגננים של השנים האחרונות. זה מתחיל בתכנים המשודרים בטלוויזיה או באינטרנט במהלך הסרט והאנימציה המרשימה בסצנות הפנטסיה השונות. כול אלו אמצעים קולנועים שהאחים פז השקיעו בהם רבות ולכן הם מצליחים ליצור עולם ייחודי מבחינה אסטטית ובשל כך גם חוויה קולנועית ישראלית חדשה ורעננה.
פובידיליה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דביגיל: 10015/09/2011 19:07:55
1/10אייקון ציון
במילה אחת זוועה-הסרט היחידי שיצאתי באמצע
שם: יעקב יוסףגיל: 4320/03/2010 20:35:17
10/10אייקון ציון
זה לא העלילה. כבודה של העלילה במקומו מונח, ואכן יש מוטיב מעניין. אבל שחקנית המשנה היא הקצפת של הסרט. מעניין אם מישהו אמר לה פעם שהיא יפה. מאוד יפה. הכי יפה. לצפות בסרט הזה זה ליהנות ממימוש פנטזיה של כל מי שעוקב אחר אפרת בוימולד באמצעות סדרות הטלוויזיה. רק בשביל זה שווה לראות את הסרט. אפשר לראות אותה בשלל תנוחות, לבושה או לא, רטובה או יבשה, קול מתוק, מבטא ושפה זרה (ספרדית), לא להחמיץ! הזדמנות נדירה לראות את הבת היפה של השכנים בפעולה. הצילומים נעשים בזוויות הכי נכונות ומספקות את תאוות הצופה. לשלמה בר-שביט יש תפקיד מצויין בסרט.
שם: שרון פרידמןגיל: 2812/03/2010 18:05:04
1/10אייקון ציון
איזו אכזבה!!! אני חובבת סרטים ישראלים וכן סרטים אפלים ופתלתלים. הסרט עשה רושם של כזה. הייתה תחושה של מורכבות שבהמשך תתבהר. לא מורכבות ולא נעליים.הרעיון לסרט היה טוב, הליהוק היה טוב והצילום גם הוא טוב מאוד, אבל לא היתה עלילה!! מה יותר מאכזב מזה? היתה הרגשה כאילו לכותבים היה איזה דד-ליין שבגללו הפסיקה העט לכתוב. נשארנו בתחושה של בזבוז זמן מוחלט. לצערי, מאוד לא מומלץ.לפחות הסושי לפני הסרט היה טעים.
קישורים
חץ פובידיליה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט