סופר הצללים ביקורת סרט

The Ghost Writer Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סופר הצללים":
"טוב מאוד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Ghost Writer
משחק יואן מק'גרגור, פירס ברוסנן, קים קטראל, אוליביה ויליאמס, טום ווילקינסון, אלי וולך במאי/ת רומן פולנסקי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לסופר הצללים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טוב מאוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי אסון הטבע ששמו "אוליבר טוויסט" וההצלחה המסחררת עם "הפסנתרן" שהיה סרט אוסקרים יותר מסרט אוסקרים, חוזר רומן פולנסקי לשורשים. סרטו החדש הוא מותחן אלגנטי ואינטליגנטי למדי שמוכיח שאפשר ליצור מותחנים עשויים היטב גם בלי פעלולים מיותרים רק עם תסריט כתוב היטב שיש בו שפע הומור דק ומתוחכם.יואן מקגרגור שלאחרונה כיכב בקומדיה הסאטירית המופלאה אך הכושלת "גברים בוהים בעזים", בהמשך ל"קוד דה וינצ'י" וכמובן בסרט האיום "הסחיטה", חוזר לככב בתפקיד ראשי בסרט שגם זוכה להצלחה. הוא מגלם סופר צעיר המתמחה בכתיבת ביוגרפיות עבור סלבריטאים מפורסמים. הוא מוזמן לכתוב את הביוגרפיה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר. כמובן שאין הוא מודע אפילו לתוך איזה חור שחור הוא צולל ולתוך איזה עולם של קנוניות הוא עומד להיחשף.
לאחרונה רבים טענו ש"שאטר איילנד" של מרטין סקורסזה הוא מחווה לקולנוע של אלפרד היצ'קוק אבל חוץ מהניסיון של הסרט ההוא ליצור קולנוע סוריאליסטי לעניים עם התייחסות ל"בכבלי השכחה". אני מצאתי זאת כסוג של עלבון לעשייה של היצ'קוק. לדעתי סרטו האחרון של סקורסזה הוא אחד המביכים בקריירה הקולנועית הענפה שלו. דווקא הסרט הצנוע של פולנסקי מזכיר יותר מכול את היצ'קוק ואת המותחנים המתוחכמים שהוא יצר כגון "39 מדרגות", "צל של ספק" ו"אני מתוודה", סרטים שנשענים דווקא על התסריט, המשחק ובימוי מקצועי מודע לעצמו.אין בסרט "סופר הצללים" שום חידוש קולנועי, ההנאה שהצופה שואב ממנו היא בעיקר בגלל הדרך שבה הוא עשוי, מהכתיבה החכמה דרך המשחק המושלם של כול צוות השחקנים: פירס ברוסנן, ג'יימס בונד בדימוס ושחקן איום בדרך כלל, משחק שם היטב כראש ממשלת בריטניה הפורש. אוליביה וויליאמס המגלמת את אשתו, שחקנית מופלאה שמשדרת עדינות ומייצרת דמות שכולה נשענת על סאב טקסט. קים קטרל מ"סקס והעיר הגדולה" נהדרת בתפקיד העוזרת האישית.
ויש גם צוות שחקני משנה כמו ג'יימס בלושי בקרחת בהופעה קצרה ואפקטיבית, טימות'י האטון כעורך דין חלקלק, אלי וולך הקשיש הזכור כמכוער בקלאסיקה "הטוב, הרע והמכוער", וטום ווילקנסון מעולה כהרגלו בתפקיד אורח חשוב ביותר. "סופר הצללים" הוא כול מה שקולנוע טוב צריך לספק: הוא גם מבדר, הוא גם מעורר מחשבה בשלל נושאים עכשוויים בוערים והוא בעיקר עשוי היטב ומזכיר לצופים שפולנסקי צמח בעולם סרטי המתח ושכוחו עדיין במותניו בדיוק כמו בשנות השבעים והשישים.
סופר הצללים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3512/08/2011 16:38:02
8/10אייקון ציון
The Ghost Writer סופר צללים בריטי (יואן מק'גרגור) במשחק משכנע... מקבל על עצמו לכתוב את ספר זכרונותיו של ראש ממשלה לשעבר (פירס ברוסנן),לכאורה קיבל את עסקת חייו אך מהר מאוד מתברר שהאקס ראש ממשלה מעורב בפשעי מלחמה עבור הסי איי איי...סאונד טוב..אם כי הסרט הוא פוליטי הוא עשוי טוב..קצת ארוך מידי.
שם: אייל אלבזגיל: 3720/08/2010 16:08:13
7/10אייקון ציון
טוב +, כיף לראות, שווה לראות.
שם: מה זה השטויות האלה חבר מועדון?גיל: 2807/08/2010 12:14:28
5/10אייקון ציון
שיעמומון אמיתי. הסרט לא מתרומם לשום מקום. קראתי את הביקורות כאן לפני שצפיתי בסרט ועכשיו בדיעבד, אני באמת לא מבינה איך אנשים נתנו לסרט הזה ציון 10. 5 זה אולי ציון מתאים יותר, וגם זה בהגזמה. בקיצור, אפשר לוותר.
קישורים
חץ סופר הצללים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט