פרסומת

שרק ביקורת סרט

Shrek Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "שרק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shrek
משחק במאי/ת ויקי ג'נסון , אנדרו אדאמסון  
ילדים
ביקורת סרט לשרק מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די69.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שרק הוא, מכל בחינה, הפתעה - וטובה מאד. חברת ההפקות דרימוורקס (מיסודו של סטיבן שפילברג), אשר כבר נשפה בעורפם של אולפני דיסני עם הסרט המצויר היפהפה "נסיך מצרים", שבה ועשתה זאת בשנית, ואפילו טוב יותר מדיסני בהרבה.שרק (מייק מאיירס) הנו יצור כעור, ירוק ומגודל החי בביצה פרטית, המהווה את חלקת האלוהים הקטנה שלו. הוא טיפוס מגעיל למדי, בעל מבטא אנגלי (!!!) וחי לבדו בבדידותו המזהרת. כל זאת עד שיום אחד נוחתים אצלו כל הדמויות מהאגדות הידועות (אשר דיסני קנו חזקה עליהם בסרטיהם): פינוקיו, שלגייה ושבעת הגמדים, שלושת הדובים ועוד ועוד. מסתבר שהלורד הרשע והננס פארקווד (ג'ון ליתגאו) גירש אותן מתחומי טירתו. שרק מתחבר בלית ברירה ובחוסר רצון עם חמור מדבר נודניק (אדי מרפי, בתפקיד ובביצוע גדולים מהחיים), כדי לכרות עסקה עם הלורד הנבל: לחלץ את הנסיכה פיונה (קמרון דיאז) מהמגדל עליו שומר דרקון אכזר, ובתמורה הלורד יקבל את יצורי האגדות תחת חותוב חזרה, ויפנה אותן מביצתו של שרק.
אבל העלילה הנה רק כיסוי לקומדיה א-ד-י-ר-ה! שלא כמו הסרטים של דיסני, סרט זה פונה במכוון לקהל המבוגר בעיקר (בדיחות עם רמיזות גסות פה ושם שילדים לא יבינו, ועלילה עם הרבה מסרים אנטי-דיסניים בעליל). גם הפסקול של הסרט מנסה להיות הכי לא-דיסני שאפשר: מדובר בפסקול רוק קיצבי בד"כ, עם המון נשמה. אבל מה זה פסקול לעומת סיטואציות קומיות ומשחק מדהים? ואכן, ארבע הדמויות העיקריות בסרט מצחיקות בטירוף - ובמיוחד אדי מרפי, המבצע את קולו של החמור הנודניק ובעל אהבת הסביבה, החובר לשרק. המוטו של הסרט, בבירור הוא שהאדם הנו יצור חברתי, וטוב היות האדם עם אחרים (גם כאשר "אדם" הנו יצור גדול, מכוער, וירוק).האנימציה הממוחשבת בסרט שוב שוברת שיאים חדשים. תנועות הפנים של הדמויות, הפרטים הקטנים ביותר ( למשל, שימו לב לדיוק בציור השערות על גופו של החמור, ולדמיון המפתיע בין תווי הלסת שלו לאלו של אדי מרפי... ), וכן הצבעים האמינים ותנועה החלקה של הדמויות, משכיחים עד מהרה שמדובר בסרט מצויר, וה אכן הישג של ממש. ההומור של הסרט הנו מושחז, סאטירי (עד כדי עשיית צחוק מהאגדות הקסומות שגדלנו עליהן) ועוקצני.
שרק הנו בידור במיטבו, וחוויה לצפייה. אם לא ראיתם עדיין, אינכם יודעים מה אתם מפסידים (רמז: הרבה!). זה החומר של קלאסיקה מצוירת.לסיכום: מצחיק, שנון, מקסים, אנימציה מדהימה, בידור במיטבו. 9 בסולם יגאל.
שרק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מבקרת17גיל: 1730/07/2009 11:58:14
10/10אייקון ציון
סרט האנימציה הטוב ביותר שנעשה. מצחיק,מקורי,מעניין. מסר עמוק.
שם: מנו אנטוןגיל: 1324/10/2003 22:37:20
8/10אייקון ציון
סרט ממש נחמד!!!! יוווווווו מצחיק מאודד מה זה יפה!!! שוה לראות ומאוד נהנתי!! :)
שם: דרור גולדיןגיל: 30/03/2002 23:34:52
2/10אייקון ציון
עושים מהסרט הזה יותר ממה שהוא באמת. פה ושם יש בדיחה טובה אבל זהו. חוץ מהסאונד טרק והליהוק של המדובבים אין עוד נקודות חזקות בסרט. הוא לא כל כך פארויה על אגדות, הוא יותר נסיון להשתמש באגדות כרקע לסיפור קיטשי ולא מקורי במיוחד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט