קיק אס ביקורת סרט

Kick Ass Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קיק אס":
"בידור מבריק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kick Ass
משחק ניקולס קייג', מארק סטרונג, קלואי מורץ, כריסטופר מינץ פלאסי, אהרון ג'ונסון במאי/ת מתיו ווהן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לקיק אס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בידור מבריק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לקח קצת זמן, ובסופו של דבר הגיע הסרט הראשון של שנת 2010 שצפיתי בו פעמיים על גבי המסך הגדול. "קיק אס" הוא בידור קולנועי מושלם. גם סרט שקורע אותך מצחוק, גם שפע סצנות פעולות מטורפות, גם עשוי טכנית מדהים, גם תסריט מעולה והכי חשוב אתה לא יוצא מהחוויה הקולנועית הזו בתחושה שצפית בסתם סרט הוליוודי שגרתי, אלא בקולנוע מבדר ואיכותי – מהסוג שעלול להפך לקלאסיקה או לפחות סרט פולחן.הבמאי מתיו ווהן סיפק בשנת 2007 את אחת הפנטסיות הקולנועיות המצחיקות והקסומות ביותר, "אבק כוכבים". סרט הבכורה שלו ""Layer Cake משנת 2004 הפך את דניאל קרייג לג'יימס בונד וכוכב קולנוע ואת סיינה מילר משחקנית בסדרות טלוויזיה נשכחות לכוכבנית פופולארית. לווהן יש מגע זהב וזה כנראה מה שיהפוך את הכוכבים הראשיים והיחסית אנונימיים של קיק אס לשחקנים מבוקשים בעתיד הקרוב.
הסרט מבוסס על חוברות קומיקס של מארק מילאר שנחשבות לציניות ואלימות ביותר. ווהן שכתב את התסריט יחדיו עם ג'אני גולדמן, והתוצאה נאמנה למקור ומלאה בהומור שחור ובאלימות גראפית בוטה. "קיק אס" הוא בהחלט לא ספיידרמן שהאלימות בו היא נקייה משפריצים של דם ואיברי גוף קטועים. נראה שהסרט הזה קרוב יותר ברוחו ל"להרוג את ביל", יצירת המופת המדממת של טרנטינו."קיק אס" רווי בסצנות פעולה מטריפות חושים ללא טכניקת ה 3D . למה בדיוק צריך את ה 3D בחיינו? הרי "אליס בארץ הפלאות" לא ממש סיפק את הסחורה מבחינת פעלולים והיה אפשר ליהנות מ"קורליין" בלי המשקפיים בדיוק באותה המידה. נראה שווהן מוכיח שעם כול הכבוד לפעלולים, תסריט אנושי ודמויות אנושיות מעוררות אהדה חשובים לא פחות מכול פעלול ואפקט.

ואכן הסרט עמוס בדמויות אנושיות ומערכות יחסים מפתיעות ובלתי שגרתיות. בכלל, נראה ש"קיק אס" מושפע מגל קומדיות הבנים תוצרת ג'אד אפאטו עם הומור שמזכיר בסגנונו יותר את "בתול בן ארבעים".
אהרון ג'ונסון הוא דייב התיכוניסט חובב הקומיקסים והאוננות שחולם להיות גיבור על כדי לשנות את העולם בו הוא חי. ג'ונסון משתתף גם בסרט הקולנוע הבריטי "נער משום מקום", כג'ון לנון. לעומת תפקידו האיום בסרט הבריטי הבלתי נסבל בו הוא נראה כמו גרסה צעירה עמוסת שרירים של אלביס ולא של לנון, דווקא בסרט זה הוא מזכיר יותר את התמימות של לנון וגם את המראה של הצעיר הרזה נטול השרירים - נער מרובע עם משקפיים ושער פרוע.אבל מי שעושה את הסרט היא דווקא ילדה בת 11, השחקנית הצעירה/ותיקה, קלואי מורץ (500 ימים עם סאמר). לילדת הפלא הזו יש כבר מעל 30 פרויקטים בקרדיט מסרטי אימה כמו "אימה באמטוויל" ו"העין" ועד דיבוב סדרת האנימציה של "פו הדוב" וסרט הילדים המצליח שבימים אלו מציג בארה"ב, Diary of a Wimpy Kid. הדמות של "היט גירל" המחסלת בקור רוח גברים חסונים בשלל אקטים רצחניים, מדממים עמוסי קטיעות איברים גורמים לסצנות הפעולה של ה"כלה" מסרטי "להרוג את ביל" להראות כמו משחק ילדים.ניקולאס קייג' עושה תפקיד טוב כביג דדי שמחנך את ביתו הצעירה לחסל אנשי מאפיה וסוחרי סמים שפגעו במשפחתו. כריסטופר מינץ פלאסי שיצר דמות בלתי נשכחת ב"סופרבאד" ממשיך לגלם את הדמות של הצעיר המרובע שזקוק לתשומת לב נואשת אבל הפעם עם טוויסט מרושע ומורכב. מרק סטרונג שהופך לשחקן מבוקש במיוחד ממשיך לגלם את הרע בדיוק כמו ב"שרלוק הולמס", "אבק כוכבים", "רוקנרולה" ובקרוב גם ב"רובין הוד".

"קיק אס" הוא בידור מבריק מהסוג שתרצו לראות שוב ושוב והוא גם הוכחה שעם כול הכבוד לטכנולוגיה המתקדמת שלוקחת את עולם הקולנוע צעד אחד קדימה, הפעלול החשוב ביותר הוא תסריט טוב ודמויות אמינות ומרגשות, מה שהופך את "קיק אס" לסיפור הצלחה.
קיק אס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1420/06/2017 21:49:03
8/10אייקון ציון
סרט מגניב ומשעשע ביותר !!! השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר, האקשן והפעלולים מהפנטים ויפהפים, הבדיחות מבדרות במיוחד ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל האפקטים בינוניים (אבל זה פרודיה, אז נסלח להם) והתסריט והעלילה היו קצת נמרחים מדי (בעיקר בחצי הראשון). בקיצור, ואוו. כדאי מאוד לראות !!!
שם: nanaגיל: 2931/12/2016 22:32:10
10/10אייקון ציון
סרט קומיקס מושלם. אני לא רוצה להכביר במילים אז רק שתדעו מצפה לכם הנאה כמו שהרבה זמן לא נהנתם מסרט. מומלץ לראות לא רק לחובבי קומיקס
שם: rotem590גיל: 1703/02/2016 15:44:09
9/10אייקון ציון
סרט משעשע ומצחיק! ממש יפה
קישורים
חץ קיק אס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט