אף אחד לא שמע על חתולים פרסיים ביקורת סרט

No One Knows About Persian Cats Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אף אחד לא שמע על חתולים פרסיים":
"נושא חשוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר No One Knows About Persian Cats
משחק נגאר שגגי, אשקן קושנג'אד, חאמד בחדד במאי/ת בהאמן גובאדי  
זר
ביקורת סרט לאף אחד לא שמע על חתולים פרסיים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נושא חשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות28.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הצרה המרכזית של הסרט, " אף אחד לא שמע על חתולים פרסים" הוא שמדובר בסרט עם נושא חשוב אך הדרך בה הוא נעשה מונעת ממנו בסופו של דבר להפוך גם לסרט חשוב. הבמאי בהאמן גובאדי הזכור מהסרט "צבים יכולים לעוף" חוזר אל בתי הקולנוע בארץ עם סרט נוסף שאף קטף פרס בפסטיבל קאן.הסרט שהיה צריך להיות יצירה מטלטלת ומרגשת על כך שמוזיקאים המעוניינים ליצור מוסיקה מחוץ למסגרת השלטונית חייבים לעשות זאת במחתרת, מתגלה כסרט מסע מוסיקלי בסגנון "בואנה ויסטה סוציאל קלאב" שבו הבמאי ושני הגיבורים שלו החולמים ליצור אינדי רוק (רק בלי הכישרון והכריזמה) נודדים ממוזיקאי אחד למשנהו ובעזרת שיחות איתם וכמובן קליפים מביכים בהם אותם מוסיקאים משתתפים, אנחנו נחשפים למגוון הרחב של היצירה המוסיקלית בטהרן.
לדאבונם של הצופים, המוסיקאים לא ממש מרשימים וכריזמטיים בדיוק כמו צמד הגיבורים האנמי ולא מוכשר במיוחד שבעיקר מיצרים שירים ילדותיים. הקליפים השונים לא ממש מרשימים. להפך, עשייתם חובבנית עד מביכה, והסצנה החזקה ביותר בסרט היא כלל לא קשורה לגורלם של הגיבורים אלא לכלבם המסכן. מסתבר שיש חוק באיראן שאוסר על נסיעה עם כלב ברכב. הסצנה שבה שוטר עוצר את רכבם ופשוט לוקח את הכלב שגורלו נחרץ לקול צרחות הגיבורה עושה את העבודה הרבה יותר מכול מוסיקאי איראני שמייצר מוסיקה בינונית ופוחד באמת להגיד את אשר על ליבו.נראה שהבמאי בהאמן גובאדי והמוסיקאים שחברו לו מסתפקים בלמתוח בעדינות ביקורת בין השורות ורק בסוף הסרט כאשר הצופה מתחיל כבר לאבד את הסבלנות מתחוללת תפנית צפויה למדי המתרחשת מאוחר מדי ומכניסה קצת מתח בנאלי אך אפקטיבי לסרט מאכזב זה.
אף אחד לא שמע על חתולים פרסיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: zuffגיל: 5119/08/2015 03:09:29
8/10אייקון ציון
סרט מעולה למי שמתעניין בטהרן של 2009 מנקודת מבט של הצעירים. הסרט עמוס במוסיקת רוק - הסאונד מעט מחתרתי, אבל לא צורם, וזה כמו גם הצילום הלא מלוטש מוסיפים תחושה של "שידור חי" למאורעות. מי שלא אוהנ מוסיקת רוק, עלול שלא להינות. גם אין מה לחפש עלילה מיוחדת. הסרט עוסק יותר בתיאור המציאות המאוד מיוחדת של הצעירים. הסרט עשוי היטב, ומעביר היטב את התחושה שהוא רוצה להעביר, אבל לא מתאים לכל אחד.
שם: מורגיל: 3126/03/2013 22:45:27
8/10אייקון ציון
סרט מעניין, מתאים למי שאוהב סרטים מוזיקלים, זרים ומעניינים. ראיתי את הסרט בשני חלקים, צפייה ברצף קצת מעייפת אחרי שעה. אבל הסרט שווה, לוקוח אותך למקום אחר,המוזיקה, השפה, הנופים, הצילום של הסרט גם מחתרתי כזה.
שם: ענת שפרן אורגיל: 5431/07/2010 17:38:13
8/10אייקון ציון
סרט נוסף של הבימאי הכורדי- איראני בחמאן גובאדי "צבים יכולים לעוף", זוכה פרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל קאן 2009. כמו קודמו הסרט מתאר מציאות חיים קשה ללא כחל ושרק. הפעם לא מדובר רק בהישרדות אלא באמירה נוקבת כלפי השלטון האיראני והמגבלות שהוא מציב לאזרחיו. סרטי כמעט תעודי, לא לכל אחד, מתנהל לאיטו (בעיקר בתחילתו). המוסיקה והמילים משתלבים עם תמונות של טהרן ומחדדים את המחאה, אלא שהשימוש בקליפים נעשה צפוף מדי ולעיתים נראה כמו נסיון תפירה גס. סרט לשוחרי הקולנוע האיכותי, האומנותי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט