פאודה: פרק סיום העונה

Fauda Series Review

תמונת כתבזוהר צלח על "פאודה: פרק סיום העונה":
"סיום עונה שלא עומד בציפיות"
פוסטר Fauda
משחק ליאור רז  צחי הלוי  נטע גרטי  יובל סגל  רונה לי שמעון  שאדי מערי  
אקשן
ביקורת סדרה לפאודה: פרק סיום העונה מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"פינאלה מאכזב"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
מדד פופולריות
4.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהו זה. נגמרה עונתה הראשונה של "פאודה". הסדרה שסחפה אחריה מדינה שלמה הגיעה לפרק האחרון שלה עם המון ציפיות אך לצערי לא הצליחה לעמוד בהן. הפרק נפתח עם הצוות של מורנו שמתאחד כדי לעזור לדורון להשלים את המשימה. דורון מגיע לנקודת האיסוף ופוגש שם את וואליד, חאלד "היהודי" ואת סמיר המהנדס. כל מי שאמור לעזור לו להפוך את החלום של המגה-פיגוע למציאות וואליד מנצל את הזמן עד לפיגוע כדי להגיע לשירין, שמודיעה לו שהיא לא מעוניינת להתחתן איתו. וואליד, כמובן, מגיב בעצבים ומאשים את "אמיר" מהבטחון המסכל ומאיים באקדח על שירין, אך לבסוף מחליט לא להשתמש בו ויוצא מחדרה כעוס במיוחד. מערכת היחסים של שירין וואליד הייתה מבין נקודות האור הגדולות של הסדרה וכמה חבל שהיא מסתיימת בלי שום סגירת מעגל אמיתית ובצורה כל כך משעממת.
כשוואליד מגיע לביטחון המסכל הוא כעוס וכמעט גורם למוות של עצמו, אך לבסוף מגלה את האמת על דורון, אמת שמגיעה במהירות לחאלד והחבורה שמצליחים לבלבל את המסתערבים ולהוביל אותם אחרי מכשיר האזנה של דורון שהושתל בג'יפ מקומי, בזמן שדורון נשאר בידיהם כדי להיות מוצא להורג בידי חאלד. באחת הסצנות החזקות של הפרק מבקש חאלד מדורון להתפלל לאלוהים לפני שהוא הורג אותו. דורון בוחר עדיין לשמור על הזהות הערבית שלו ומתפלל בערבית. רק לאחר שחאלד לוחץ עליו להתפלל לאלוהים שלו דורון עובר לתפילת "שמע ישראל" באקט של כניעה ראשונה אמיתית שלו בסדרה. בדיוק אז חברים שלו מגיעים ומצילים אותו ממוות באופן הירואי ומהיר מדי. אך נדמה שהפרק כולו נוצר בשביל רגע אחד קטן שהצליח להפתיע לגמרי את כולם- הרגע בו וואליד מגיע לאבו אחמד לספר לו על דורון ועל הטעות שלו ומחסל את "הפנתר". כמה חבל שסצנה כה חזקה לא מוסברת בצורה טובה ולא ברור מה המניעים שהובילו את וואליד להחלטה הזו- האם מדובר בטעות שאבו אחמד עשה בגיוס של דורון? האם זה תוצאה של היחס לשירין? מאכזב.
לאחר שצחי, שרק פרק קודם לכן גילה דורון כי הוא המאהב של אשתו, מציל את דורון ממוות, השניים מתעמתים בצורה לא ממש משכנעת, עד שהטלפון מצלצל וואליד נמצא בקו השני. הוא מבין שדורון חי ומנתק את השיחה. מיד לאחר מכן מגיע דורון לשירין ואומר לה שהם לא צריכים לפחד יותר ואחרי שהיא מוודאת שוואליד בסדר השניים הולכים למסעדה. וואליד מספיק לשלוח לשירין סרטון מפליל שמראה שדורון יהודי והיא עוזבת את המסעדה. הפרק נגמר בתמונה של וואליד הולך עם הכפייה של אבו אחמד עליו כמין רמז לעונה הבאה שכנראה תתקיים ולמקומו של וואליד בה ומיד אחר כך עם שוט קצרצר של דורון במסעדה שנותר לגמרי לבד. השוט נגמר בפייד טו בלאק פתאומי, משל היה מדובר בסיום של "הסופרנוס". אז נכון, "פאודה" סיימה את העונה הראשונה שלה והצליחה לענות על כל השאלות שהיא הייתה צריכה בפרק הסיום ואפילו השאירה פתח לעונה נוספת. אך התחושה היא שהסיום אינו מספק ומלבד המוות של אבו אחמד לא קיבלנו שום סגירת מעגל אמיתית לשום דבר. כמות החורים בעלילה הייתה גדולה מהמקובל – איך הגיעו כל המסתערבים לביתו של אבו אחמד ומהיכן הם שמעו על מותו? למה דורון נשאר ברמאללה אחרי שהוא נחשף? למה המנגנון המסכל החליט לחשוף את דורון בפני וואליד ולשחרר אותו לחופשי? וכמובן מה גרם לוואליד להחליט להוריד את אבו אחמד? יותר מדי שאלות שנדמות כרישול תסריטאי שלא מתאים ברמתו לפרק סיום עונה.ולמרות זאת ניתן לסכם את העונה הראשונה של "פאודה" כאחת מעונות הבכורה הטובות ביותר שידעה הטלוויזיה הישראלית בשנים האחרונות. המתח הבלתי פוסק והרגעים הבלתי נשכחים שהרכיבו את "פאודה" נראים לפעמים בדיוניים לחלוטין, אולם כוחה הגדול של הסדרה הוא בכך שגם ברגעים הבדיונים האלה "פאודה" מצליחה להזכיר לנו כל פעם מחדש, שכל הטירוף והבלאגן והכאוס שמרכיב אותה הוא בעצם המציאות היום-יומית של כולנו.
פאודה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1615/01/2020 21:28:39
10/10אייקון ציון
איך אפשר לכתוב ביקורת על פאקינג פאודה, סדרה מעולה, מציגה את הסכסוך כמו שהוא בלי לטשטש
שם: motekooגיל: 5820/04/2017 10:01:21
8/10אייקון ציון
סידרת מתח ישראלית. שחקנים חדשים. עלילות ותיקות ומוכרות. עשוי טוב. ארועים לא צפויים מחזיקים את הצופה במתח עד סוף הפרק. למי שרוצה להבין , צריך ליראות מהפרק הראשון כדי להיות מחובר לשאר הפרקים, למרות שיש תקצירים קודמים. מקבל 8 בסולם motekoo . עדיין שווה צפייה בעידן הסדרות החמודות לעת ערב.
קישורים
חץ פאודה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט