מד מן: עונה 7, פרק 12

Mad Men Series Review

תמונת כתבישראל גת על "מד מן: עונה 7, פרק 12":
"פרק סוראליסטי מצחיק-עצוב"
פוסטר Mad Men
משחק ג'ון האם  אליזבת' מוס  ג'אנוארי ג'ונס  כריסטינה הנדריקס  וינסנט קרת'יסר  
דרמה
ביקורת סדרה למד מן: עונה 7, פרק 12 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"בלגאן במקאן"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
מדד פופולריות
3.1/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רק בשבוע שעבר כתבתי כאן בסקירה שלקראת סיום הסדרה, כל החלקים של מד מן מתחילים להסתדר במקומם והנה הגיע הפרק של השבוע והפיל אותי ואת הסקירה שלי על הראש. קיבלנו פרק מבולגן, עמוס, לפרקים, מוזר וסוריאליסטי. שם הפרק "האופק האבוד", הוא מחווה לספר וסרט אמריקאי משנות ה-30, שמספר את קורות קבוצת אנשים שמטוסם מתרסק בהרי ההימלאיה ומגיעים למנזר בשם "שנגרילה", שם הם מגלים מעין גן עדן, ללא זקנה, עוני ומלחמות. הספר מגולל את קורות הקבוצה, על הרצון של חלקם לחזור לחייהם ה"רגילים" ועל אחד מהם שרוצה להישאר בשנגרילה.אז, מהי ה"שנגרילה" של "מד מן”? האם זו "מקאן" או האם זו "סטרלינג-קופר”? טוב, תלוי את מי שואלים. אולי עבור טד צ'ו, הארי קריין ופיט קמבל, "מקאן" היא השנגרילה. סוכנות ענקית מבוססת וטכנולוגית, שבה על כל לקוח עובדים עשרות אנשי קריאייטיב. כנראה שהדמויות היותר יצירתיות ועצמאיות ב"מד מן" לא רואות את העניין באותה צורה.
מי שנפגעה ביותר מהמעבר ל"מקאן" היא ללא ספק ג'ואן. ראינו את החשש שלה מכך בפרק הקודם והוא מתממש השבוע במלואו. ג'ואן עוברת השפלה מקצועית והטרדה מינית כבר בימים הראשונים שלה במשרד. היא מנסה לעמוד על שלה ולהילחם על מעמדה ועל כבודה המקצועי והאישי, אבל אפילו רוג'ר, שאמור להיות לצדה, יכול רק לייעץ לה להתקפל עם חצי מהכסף שמגיע לה. גם פגי ורוג'ר לא משתגעים על השינוי שמגיע. פגי מקבלת בטעות קבלת פנים של מזכירה ומחליטה לא להגיע למשרד עד שהטעות תתוקן.בכלל, עושה רושם שהמציאות במשרדי "מקאן אריקסון" לא ממש התקדמה אל תוך שנות השבעים מבחינת היחס לנשים. פגי מתבצרת במשרדים הריקים של "סטרלינג קופר”, שם היא נתקלת ברוג'ר ושניהם חולקים את החששות והחרטות שלהם מהמעבר: רוג'ר עדיין עסוק בנושא אובדן השם והמורשת, פגי מקווה שיום אחד תהיה לה מורשת משלה. הם מקיימים את האינטראקציה הארוכה ביותר שהייתה להם לאורך כל הסדרה ומספקים את הסצינה המצחיקה של הפרק, שכאילו לקוחה מתוך חלום, בה רוג'ר מנגן על האורגן (פאראפזה מצחיקה במיוחד על סצינות מותחות עצבים בקולנוע האמריקאי מאז ומעולם) ופגי נוסעת ברחבי המשרד על סקטים.
למחרת בבוקר פגי צועדת למשרדי "מקאן" במשקפי שמש כהים וסיגריה בזוית הפה, בתמונה שלי אישית הזכירה את סצינת המהפך של של אוליביה ניוטון ג'ון ב"גריז”. יחד עם זאת, אני מהמר שבפרק הבא שוב נמצא את פגי רוטנת מאחורי שולחן בפוזה הפגי אולסנית חסרת הביטחון שלה, במיוחד לאור היחס ב"מקאן" כלפי נשים בתפקידים בכירים.אי אפשר לקבל העונה פרק של" מד מן" בלי שדון דרייפר יתפזר בו לכל הכיוונים. האופק של דון הוא כנראה האופק האבוד מכולם. במהלך פגישת הקריאייטיב הראשונה על התקציב הזוהר של בירה "מילר”, דון מגלה שהוא רק אחד מעשרים פלוס אנשי קריאייטיב, קבוצה הומוגנית של אנשים שנעים לפי קצב המוסיקה. דון מבין שהוא כבר לא נער הזהב. אולי זה הסימן האחרון שלו שהוא ועולם הפרסום כבר לא מתאימים. הוא מספיק לעבור בבית של בטי כדי לגלות שסאלי לא חיכתה לו ונסעה לקולג' עם חברים. מדהים אגב שליד דון, בטי פתאום נראית כמו הדמות הנורמלית והיציבה.דון נכנס למכונית ובמקום לחזור למנהטן הוא יוצא לנסיעה על פני חצי אמריקה, לוויסקונסין, לחפש את דיאנה. הוא מגיע אל הבית של בעלה ובסצינה שמגלה לנו שוב את אלף הפרצופים של דון דרייפר (ואת היכולת שלו לגנוב זהויות בצורה אמינה ומפחידה), הוא מגלה שהוא רודף אחרי אשה פגומה מאוד שכבר השאירה מאחוריה שביל לא קטן של גברים. הפרק מסתיים כשדון לוקח איתו טרמפיסט, בכיוון ההפוך לגמרי מהכיוון המקורי שאליו הוא אמור לחזור. מתי ואיפה דון דרייפר ימצא את השנגרילה שלו?
מד מן 7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ מד מן 7 (עמוד סדרה)
ג'ון האם
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט