מד מן: עונה 7, פרק 13

Mad Men Series Review

תמונת כתבישראל גת על "מד מן: עונה 7, פרק 13":
"בשורות קשות ואיחוד משפחות בפרק טוב במיוחד"
פוסטר Mad Men
משחק ג'ון האם  אליזבת' מוס  ג'אנוארי ג'ונס  כריסטינה הנדריקס  וינסנט קרת'יסר  
דרמה
ביקורת סדרה למד מן: עונה 7, פרק 13 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"ציפייה דרוכה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
מדד פופולריות
3.1/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
וואו! לא ראיתי את זה מגיע. גם פרק מעולה, הטוב ביותר בחצי עונה קצת בינונית עד עכשיו, וגם בשורת מוות שאף אחד לא ציפה לה. היה לנו השבוע פרק כמעט נטול משרד באופן נדיר מאוד. קיבלנו פרק נטול רוג'ר, ג'ואן ובעיקר פגי (למי אני אומר תודה על זה?). יש סיכוי טוב שגם ג'ואן וגם פגי קיבלו את סגירת הסיפור האישי שלהן בסדרה ואולי נראה אותן בפרק האחרון רק להופעה קצרה של פרידה "רשמית".אבל בואו נתמקד, כי יש הרבה לעכל בפרק שראינו: קודם כל בטי. מי חשב שדווקא בטי, שהייתה דמות כמעט שולית בעונות האחרונות, דווקא היא תשלם את המחיר? את מחיר כל העישון הבלתי פוסק של כמעט כל הדמויות, את מחיר הפרסום האגרסיבי של לאקי סטרייק, את מחיר תחושת האל-מוות. בטי מקבלת את החדשות הרעות - היא חולה בסרטן ונשארו לה חודשי חיים מעטים. היא מחליטה לא להילחם ולא לקבל טיפולים רפואיים כדי להאריך את הסבל בעוד כמה חודשים. מי ידע שיש בבטי כל כך הרבה אופי? כל כך הרבה רגישות וחוכמה? מי ידע שג'נוארי ג'ונס זוכרת איך לשחק ולא רק להיות בלונדינית יפה וקרה? הפרק הזה עשה שינוי די גדול ביחס שלי לדמות של בטי.
מי שממשיכה להיות מבריקה ויוצאת דופן, בטח ביחס לגילה הצעיר, היא קירנן שיפקה, שמגלמת את סאלי דרייפר. כל הופעה שלה בסדרה היא פשוט תענוג. אני מקווה מאוד שלא ראינו את ההופעה האחרונה שלה השבוע, אבל אני מהמר שכן. אלא אם כן מאט וויינר יתן גם לה הופעת פרידה בפרק הסיום כדי לראות "מה קרה איתה לאורך השנים".ומה עם פיט קמבל? פיט נדחק, כמעט בעל כורחו ובניגוד לרצונו, לראיון עבודה שמוביל להצעה מפתה מאוד מחברת "לירג'ט” - חברה שמייצרת מטוסי סילון למנהלים בתחילת ההצלחה הגדולה שלה. פיט נפגש לארוחת ערב עם אחיו ומגלה שאחיו משתמש בארוחה כתירוץ לסטוץ של בגידה באשתו. במהלך השיחה ביניהם פתאום "נופל האסימון" לשניהם. על חוסר המוסריות ובעיקר על חוסר התוחלת של הרומנים המזדמנים. פיט מחליט לנצל את ההזדמנות של ההצעה המעולה שהוא מקבל מלירג'ט כדי ליצור שינוי ולשדרג את חייו. הוא מציע לטרודי לחזור אליו ולעבור איתו לוויצ'יטה, אל התפקיד החדש. מישהו זוכר את פיט החלקלק והנבזה? האיש שכבר בעונה הראשונה בגד בטרודי כשהיא עוד הייתה רק ארוסתו? איזה תהליך הוא עבר. שוב, מדובר בתעודת כבוד לשחקן וינסנט קרת'הייזר. כשאתה מתעב כל כך דמות , אתה מבין שהשחקן שמגלם אותה עושה פשוט עבודה מצוינת.
ולמנה העיקרית, מי אם לא דון דרייפר ידידנו. דון ממשיך להתקלף מכל סממני העושר והסטטוס שלו. אל חשש - לא נראה שיש מקום לדאגה לגבי האמצעים הכספיים של דון להמשיך ולהתקיים ברווחה עד סוף ימיו, אבל אחרי הדירה המפוארת במנהטן והתפקיד היוקרתי עם החוזה הענק במקאן, נאלץ דון להיפרד השבוע גם מהקאדילק. הוא מתחיל את הפרק בחלום שבו הוא נעצר על ידי שוטר שמודיע לו שהוא סוף סוף נתפס. ברור לנו מה הפשע שדון חושש להיתפס עליו. במציאות, אנחנו מוצאים את דון ממשיך לנדוד לרוחב אמריקה. הוא מדבר בטלפון עם סאלי ואנחנו לומדים שהוא בקנזס, בדרכו לגרנד קניון. בדרך המכונית שלו מתקלקלת והוא צריך לעצור במוטל באמצע שום מקום, אוקלהומה. הוא מתיידד עם בעלי המקום ומסנוור בעושר הלא מוסתר שלו את הבחור הצעיר שעובד שם בשירות חדרים.לאחר שהמכונית שלו כבר תקינה, הוא מוזמן להשתתף בערב של ותיקי המלחמות שנערך בעיירה הקטנה בה הוא שוהה. בנשף הזה הוא מתוודה לבסוף על ההרג של המפקד שלו. כמובן שעניין החלפת הזהות נשאר עדיין חסוי אבל דון מקבל אישור שבמלחמה, כל דבר שעושים שעוזר לך לחזור הביתה בשלום, הוא לגיטימי. לאחר לילה של שכרות דון נגרר מהמיטה במכות על ידי חבורת ותיקי הצבא, שמשוכנעים שהוא גנב את הכסף מגיוס התרומות של הערב הקודם. דון מבין שהגנב הוא הנער השרת שמחפש התעשרות מהירה ויציאה מהעיירה הקטנה לעיר הגדולה. הוא מתעמת אתו ומוציא ממנו וידוי מהיר ואת הכסף הגנוב. דון מחזיר את הכסף, כשלא ברור אם הוא חושף את זהות הגנב האמיתי או משאיר את הסוד עימו כדי לעזור לבחור להתחיל מחדש עם דף חלק.בסיום הפרק דון לוקח את הצעיר לתחנת האוטובוס מחוץ לעיירה. כשהם מגיעים לתחנה, דון משאיר לבחור את מפתחות הקאדילק ומבקש ממנו "לא לבזבז את ההזדמנות הזו". לי אישית זה נראה כאילו שהוא קצת מדבר אל עצמו הצעיר, מנסה לשכנע אותו להיות אדם יותר טוב, לא לעשות דברים שלא ישאירו לו דרך חזרה. בתמונה האחרונה, כשדון מתיישב על הספסל בתחנת האוטובוס, אי אפשר למחוק לו את החיוך מהפנים. עוד שכבת זיוף של דון דרייפר התנדפה.
מד מן 7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ מד מן 7 (עמוד סדרה)
ג'ון האם
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט