גלי - עונה 4

Glee Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "גלי - עונה 4":
"רחוקה מלאבד את הכיפיות שלה"
פוסטר Glee
משחק ג'יין לינץ'  כריס קולפר  דיאנה אגרון  ליה מישל  קורי מונטייט  
מוסיקלי
ביקורת סדרה לגלי - עונה 4 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"מתפתח ומפתיע"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.6/10
?
מדד פופולריות
3.1/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
צופי טלוויזיה נחלקים לא פעם לשני סוגים- אלו שמעדיפים את הסדרות שלהן טריות, מלאות באנרגיה, מקוריות וחדשנות ואלה שאוהבים את הסדרות בוגרות, מורכבות ועם רגליים על הקרקע. תחשבו על זה - מה אתם מעדיפים, את "מד מן" של עונה 1 או 5? "שובר שורות" או "דקסטר"? ומה עם קלאסיקות? אתם מעדיפים את העונות הראשונות או המתקדמות של "עמוק באדמה", "סופראנוס" או "באפי"? כן, הרבה סדרות 'קפצו מעל הכריש' (ביטוי המתייחס לעונות המאוחרות והמוזרות של 'Happy days') כאשר חייהן על המסך כבר נהפכו ארוכים מדי לכל הדעות. מצב כזה לרוב מתאפיין בשינוי קו עלילה (כמו ב"דם אמיתי" או ב"גולשים בזמן" האגדית), קאסט (כמו "מופע שנות השבעים" או "שני גברים וחצי") או ניסיונות לעורר עניין על ידי שידוך דמויות בלתי קשורות (כמו "חברים", "דוסון קריק" וכמובן "איך פגשתי את אמא"). אבל,לרוב, השאלה היא עניין של העדפה אישית מאיכות טלוויזיונית.בעונתה הרביעית והנוכחית, "גלי" יוצאת מכתלי תיכון מקינלי ומתפצלת בין העיירה הקטנה לניו יורק הגדולה. כאן מתחילה הבעיה של מעריצים רבים. "גלי" הפסיקה להיות סדרת נוער וחדלה להתעסק אך ורק בבעיות של התקבלות לבתי ספר גבוהים, מעמדות חברתיים והג'ונגל האלים שהוא תיכון. במקום זאת, רייצ'ל, פין, קורט, בליין וחבריהם עברו להתעסק, בין השאר, בהתפכחות מחלומות, הגשמה עצמית בעולם האמיתי, מערכות יחסים בשלט רחוק, אינסוף אפשרויות ותחרותיות דורסנית במקצועות קשים ואנונימיות בעיר הגדולה. לכן הכניס ריאן מרפי, הכותב והיוצר, דמויות חיזוק חדשות - ברודי החתיך, המיני והבוגר, מושא אהבה פוטנציאלי חדש לרייצ'ל, איזבל (שרה ג'סיקה פארקר) שמעודדת את קורט להגשים ואולי אפילו לשנות את חלומותיו וקסנדרה ג'ולי (קייט האדסון), מורה קשוחה שלא מתרשמת מהאיכויות של רייצ'ל ושוברת את תקוותיה. כמובן שמרפי דואג לאזן את המארג עם דמויות תיכוניסטיות חדשות, שמעתיקות דמויות ישנות - מרלי שהוגדרה בפרק הראשון כ"רייצ'ל החדשה" וג'ייק שהוא לא רק 'דמוי-פאק' אלא גם אחיו החורג.
העונה הרביעית, עד כה, עוסקת בשבירת כל הכללים (ואפילו בשבירת הפריזורה של רייצ'ל) וגם בשמירה עליהם בעלילות אחרות, כי אי אפשר להיות לנצח בתיכון. לכן, הפרק האחרון ששודר, הרביעי במספר, הוקדש כולו לשבירת כל הפרות הקדושות - הזוגיות של פין ורייצ'ל, קורט ובליין, סנטנה ובריטני ואפילו מר שוסטר וגברת פיסלברי. כצפוי, הזעם מהצופים מהר להגיע. רבים שהתרגלו להווי הקליל של תיכון מקינלי התרגזו לא רק מדמויות אהובות שנעלמו להן, כמו קווין ומרסדס והורדה משמעותית בזמן המסך של דמויות כמו סנטנה, פאק ואפילו סו סילבסטר - אלא משינוי הטון של הסדרה.עם זאת, הטון החדש של העונה הרביעית של "גלי", מכניס אותה לרשימת הסדרות המתקדמות, הבוגרות והבשלות. הדמויות סוף סוף זוכות לאתגרים שמציגים אותן כמציאותיות – כדוגמא - הזוגיות הקורסת של קורט ובליין. אבל בעקבות פרקים כמו 'בריטני 2.0' וגם פרק הפרידות, יש התייחסות מורכבת לקונפליקטים ולשירים (כמו הקאברים המהממים ל'Crazy', 'Don't speak', 'New York state of mind' ו'Teenage dream') שתורמים לעובדה כי "גלי" מעולם לא הייתה סדרת נוער מציאותית - קווי עלילות כמו 'כניסה להריון-מסירה לאימוץ- מלחמת משמרות-התאהבות באם המאמצת' הם לא בדיוק מה שאני זוכר מהתיכון.
לסיכום, "גלי" יצאה חלקית, מהתיכון והעיר הגדולה עושה לה רק טוב. היא רחוקה מ'לקפוץ מעל הכריש' (זה יקרה כשפאק יחזור בתור סיפור האהבה החדש של רייצ'ל) והיא רחוקה מלאבד את הכיפיות שלה. "גלי" עדיין מחזיקה במה שהופך אותה לכל כך מהנה ומאפשרת לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, להתרגש מעלילות התבגרות ובו זמנית לזלזל בחוקי המציאות עם כריאוגרפיות וצבעוניות כי בסוף, הרי, הכל יהיה בסדר ונשיר על זה שיר שמח. בינתיים, אני עוד מלא תקווה לעונה שלפנינו.
גלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ גלי (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מוסיקלי
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט