משחקי הכס: עונה 5, פרק 9

Game of Thrones Series Review

תמונת כתב על "משחקי הכס: עונה 5, פרק 9":
"פרק בו סצנת הקרב העצומה מתגמדת לעומת הטרגדיה המשפחתית של סטאניס"
פוסטר Game of Thrones
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 5, פרק 9 מאת
ציון המבקר
"סטאניס, למה?"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפרק התשיעי לעונה החמישית הוא הפרק הלפני אחרון לעונה ולפי המסורת אמור להיות ה-פרק לו כולם מצפים. בכל העונות, הפרק ה-9 שימש כנקודת שיא. בעונה הראשונה זה היה הפרק בו נד איבד את ראשו, בעונה השנייה זה היה הקרב בבלאקווטר, בעונה השלישית בפרק זה התרחשה ה״חתונה האדומה״ הידועה לשמצה ובעונה הרביעית זכינו לקרב ענק ממדים על החומה. בעונה החמישית, שברו יוצרי הסדרה דויד בניוף וד.ב. וייס את המסורת ארוכת השנים וריעננו את הפורמט כשבפרק ה-8 זכינו למה שנחשב בידי רבים לקרב הכי גדול שנראה על מסכי הטלוויזיה. אלפי מתים מהלכים תקפו את הארדהום, ואנו קיבלנו טעימה לעוצמתו של צבא המתים. השאלה שנשאלת היא לאן מתקדמים משם, האם פרק 9 ינסה להעפיל על הגרנדיוזיות של הפרק הקודם או שמא יתמקד בסגירת קווי עלילה. התשובה היא לא חד-משמעית.החדשות הטובות הן שג׳ון חזר לחומה בריא ושלם, אם כי מעורער בנפשו. למרות ששרד את צבא הלבנים המהלכים ונראה שהסכנה חלפה, ניכר שקיים מתח בין אנשי משמר הלילה והפראים כשג׳ון עומד ביניהם. בדורן, ג׳יימי וברון זוכים לחסד מצד הנסיך שמאפשר להם לחזור למעלה המלך ולקחת עימם את מירטלה וחתנה אשר יקבל כיסא במועצה הקטנה לצד המלך. הנסיך של דורן מציג כניעות נדירה שמרגיזה את אלריה, המאהבת לשעבר של אוברין, ואת בנותיו. אישית אני לא אופתע אם הנסיך רוחש מזימה, הרי אם בנו יתחתן עם מירסלה הוא יהיה בן מלוכה גם בדורן וגם במעלה המלך, ומכיוון שחיי המדף של המלכים בווסטרוז קצרים ביותר, טריסטיין ומירסלה עלולים לשבת על כס הברזל.
הרגע הכי מצמרר בתולדות הסדרה, שגובר אפילו על האונס של סאנסה לפני מספר פרקים, הוא העלאת שירין, ביתו של סטאניס, לקורבן. מה שהופך את הרגע הזה למצמרר באמת (מלבד העובדה שמדובר בשריפת ילדה תמימה על המוקד) הוא הבנייה לקראתו. שמענו מפיו של סטאניס כיצד הוא נלחם על חייה של ביתו לאחר שחלתה בקשקשת האפורה, אותה מחלה דמיונית שהופכת את החולים בה לאנשי אבן. זכינו לראות לראשונה את צידו האוהב של סטאניס וכמובן זו הסיבה העיקרית למה הסצינה הזו הוכנסה העונה, כדי להעצים את הטרגדיה.הטרגדיה עבור סטאניס היא שהוא נאלץ לבחור בין ביתו שהוא אוהב לבין הגשמת חלומו לשבת על כס המלכות. כשסטאניס בוחר באחרון הוא חותם את גורלו. אפילו אשתו, הדתייה הקנאית, נשברת לשמע זעקות ביתה, אבל סטאניס עומד כמאובן, הוא מוכן להקריב ה-כ-ל כדי לקבל את מבוקשו, אפילו כשהמחיר גבוה מדי.
במירין, דאינריז וה- BFF החדש שלה, טיריון, עדים לפתיחת המשחקים למורת רוחם. כשג׳ורה מופיע להילחם עבור חאליסי הוא מזכיר לה ולנו הצופים שהוא לוחם משכמו ומעלה, אבל האקשן האמיתי מתחיל כשהוא זורק חנית לכיוון דאינריז לאחר שהביס את אויבו האחרון. חניתו פוגעת במתנקש שהתגנב מאחוריה ולפתע דאינריז מבינה שהיא מוקפת באויבים - בני ההרפי משתלטים על הזירה, ורוצחים את כל מי שעומד לפניהם.זו הייתה אמורה להיות סצינת קרב מרשימה ועצומה, אבל אחרי פרק 8 היא מאבדת מכוחה, אולי בגלל שיוצרי הסדרה בזבזו את רוב תקציב הסדרה בפרק הקודם (השמועה אומרת שסצינת הקרב בהארדהום עלתה כ-2 מיליון דולר!). אפילו כשדרוגון, ״בנה הסורר״ של דאינריז שברח, מגיע ומתחיל לשרוף ולאכול את מתנקשיה, זה לא מצליח להרשים בעיקר בגלל מגבלות טכניות. בכל זאת, זהו סיקוונס נהדר שנגמר כשדאינריז עולה על גבו של דרוגון כמו ב״סיפור שלא נגמר״ ובורחת מאויביה השמיימה (ומשאירה מאחוריה את כל חבריה לחסדיהם של בני ההרפי, לא יפה דאני, לא יפה).לסיכום, פרק 9 שובר מסורת עם סצינת אקשן גדולה וסתמית וסצינה אחרת, קטנה שתשאיר את צופיה מצולקים לעד כשצעקותיה של ילדה קטנה מצלצלות באוזניהם.
משחקי הכס 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידןגיל: 1625/09/2015 00:54:16
10/10אייקון ציון
סדרה הכי טובה שראיתי
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט