בלש אמיתי: עונה 2, פרק 6

True Detective Series Review

תמונת כתבישראל גת על "בלש אמיתי: עונה 2, פרק 6":
"הפרק הטוב ביותר של העונה עד כה"
פוסטר True Detective
משחק קולין פארל  וינס ווהן  רייצ'ל מקאדמס  קלי ריילי  טיילור קיטש  
פשע
ביקורת סדרה לבלש אמיתי: עונה 2, פרק 6 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"מהנה ומוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פרק 6 ללא ספק היה הפרק הכי טוב של העונה עד עכשיו. בהרבה. מתחילת הפרק קיבלנו רצף מסחרר של סצינות מצוינות. נכון שתעלומת הרצח לא ממש התקדמה לשום מקום והסצינה האחרונה, של המסיבה הייתה קצת נדושה. ראינו אולי עשרות כאלה - מסיבה מושחתת שמורכבת מאנשים זקנים ועשירים, שגוהרים בצורה מגעילה על חבורה של צעירות יפהפיות שעושות את מה שהן עושות עבור כסף. אבל עד הסיום באמת שלא היו לי שום טענות לפרק הזה, אפילו להיפך.אז אנחנו מתחילים עם ריי ופרנק במטבח של פרנק, המשך ישיר של סיום הפרק הקודם. ריי בא להתעמת עם פרנק על התרגיל שפרנק עשה לו 13 שנים לפני כן. שניהם יושבים באקדחים שלופים, מוסתרים, לשניות מסוימות היה מתח אמיתי באוויר - האם "בלש אמיתי" מסוגלת סוף סוף להרוג את אחד הגיבורים? אבל הרגע עובר, לסדרה הזו כנראה אין את האומץ הדרוש. למרות זאת, האינטנסיביות והדיאלוג בין ריי ופרנק, והגילום המוצלח מאוד של קולין פארל ווינס ווהן, מפצה על האכזבה הזו. כל כך נהניתי מהקריצה שמצאתי (גם אם רק אני ראיתי אותה), בקטע שבו שניהם יושבים משני צדי השולחן כשהאקדחים מוסתרים מתחת לשולחן, לסצינת הקנטינה המפורסמת מ"סטאר-וורס" (האן ירה קודם!).
וזו היתה רק המנה הראשונה, אחריה מגיעות הסצינות הבאות במבול שבפעם הראשונה בעונה הזו הרגיש באמת כמו משהו ששווה להיות מרותק למסך עבורו. זירת הרצח באמצע היער. ריי הולך לפגוש את האנס של אשתו בבית הכלא ומקפיא לנו את הדם במונולוג איום מצמרר. התגלית שפול וודרו מגלה בנוגע ליהלומים הכחולים הגנובים. הסצינה המעולה, המטלטלת, של הפגישה בין פול לבין השוטר בגימלאות שניהל את חקירת שוד היהלומים ההוא, מלפני 25 שנה. המפגש של אנני ואחותה, כשאת'נה מתדרכת את אנני לגבי המסיבה שאנני אמורה להשתתף בה, בזמן שאנני עסוקה בקרב סכינים נמרץ עם בובת אימונים מעץ. במהלך סצינת הסיום המוזכרת קודם, עוד נגלה בפלאשבק, מה דפק לאנני את הראש בכל הנוגע ליחסים עם גברים. כאילו שהיינו צריכים עוד אישוש לכך שקומונות ניו אייג'יות הן חממת גידול לסוטים ופדופילים.פרנק משיג בכוח את הפרטים על איירינה רולפו, הבחורה שמסרה למשטרה את המידע שהוביל לניסיון מעצר סוחרי הסמים שהסתיים במרחץ הדמים של סוף פרק 4. הוא משיג את המידע שמוביל אותו אליה, רק כדי להביא בעקיפין למותה. סצינת המפגש בין אנני, ריי ופול, לפני היציאה של אנני למסיבה, אפילו הצליחה לסחוט ממני צחוק רם, כשפול נותן לאנני מיקרופון זעיר למעקב וריי מציע שהיא תדחף אותו לאיזשהו מקום, ורק אחרי כמה שניות של השתהות הוא מבהיר, "כמו הנעל למשל".
אבל כל אלה היו רק מתאבן ליהלום שבכתר הפרק הזה, ארבע סצינות קצרות, משולבות אחת בשניה בעריכה מצוינת: פרנק וג'ורדן הולכים לביקור תנחומים אצל אלמנתו של סטן ובנה הקטן. מולם, ריי מבלה ביקור תחת פיקוח של עובדת סוציאלית עם בנו. הניגוד של פרנק שיוצר בכמה משפטים קצרים קשר אמיתי ולבבי עם ילד זר, מול ריי שלא מצליח בכלל לתקשר עם בנו שלו. ריי חוזר הביתה שבור, נופל לסחרור של סמים ושתייה ומתקשר לגרושתו להציע לה לוותר על המשמורת על בנם ולהיעלם מחייהם בתמורה לוויתור שלה על בדיקת האבהות והבטחה שלא תספר לו את האמת, לעולם. קולין פארל באמת התעלה על עצמו בסצינה הזו.ואז הגיע הסיום, שקצת קלקל, כאמור. אבל בסך הכל, מי יודע? אולי אני עוד אצליח לשכוח שאני צופה בסדרה שנקראת "בלש אמיתי”, להתעלם מעול הציפיות וסתם להנות מסדרת דרמה משטרתית לא רעה בכלל.
בלש אמיתי 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פשע
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט