המתים המהלכים: עונה 6, פרק 3

The Walkind Dead 6 Series Review

תמונת כתבישראל גת על "המתים המהלכים: עונה 6, פרק 3":
"הפתעה לא צפויה באמצע העונה"
פוסטר The Walkind Dead 6
משחק אנדרו לינקולן  נורמן רידוס  סטיב יון  לורה כהן  
אימה
ביקורת סדרה להמתים המהלכים: עונה 6, פרק 3 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"להתראות גלן?"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עוד פרק מצוין של "המתים המהלכים" כבר מאחורינו, תרשו לי לדלג כרגע מעל הפיל העצום שעומד במרכז החדר, ולסקור את כל יתר הנקודות החיוביות והשליליות בפרק. אנחנו עוד נחזור אליו בהמשך. קודם כל, אם לא שמתם לב, עברנו כבר שלושה פרקים בעונה הזו אבל מבחינת הזמן שחלף בסדרה, מדובר על שעות בודדות. באופן כללי "המתים" היא סדרה שמתנהלת לאט מבחינת זמן העלילה שלה (מה שמציב אתגר עבור היוצרים כי השחקנים, במיוחד קארל וג'ודית, ממשיכים להתבגר במהירות מסחררת, בזמן שבסדרה עצמה כל האירועים שהתרחשו מאז תחילת העונה הקודמת, התרחשו לאורך לא יותר מכמה שבועות), אבל נראה לי שהקצב הזה הוא תקדים שעוד לא קיבלנו בסדרה.שנית, מתחילת העונה הזו אני מציין לעצמי ומתלהב בצורה מיוחדת מהאיפור ומהצילומים המיוחדים של הזומבים השנה. מחמאה גדולה לצוות האפקטים, האיפור והניצבים של "המתים", כי לדעתי, עד השנה עדיין לא ראינו זומבים כל כך מושקעים וכל כך יחודיים ושונים אחד מהשני. זה בולט בעיניי במיוחד מפני שהסדרה הפסיקה כבר לפני שתי עונות לפחות להתייחס ולעסוק בזומבים כאיום הקיומי על הניצולים שלנו אלא רק כפריט עלילה שאמור להניע את הסיפור.
שלישית, למרות שלכאורה לא קרה בפרק השבוע שום דבר יוצא דופן (או לפחות לא היה אמור לקרות) ולא היתה איזו סצינת אקשן גרנדיוזית, הפרק הצליח לשדר אווירה של לחץ ודחיפות, וגם לתת לנו מנות לא רעות של גיבורים שאנחנו אוהבים. מישון, גלן וריק היו מגניבים וקטלניים כהרגלם. עם זאת קיבלנו פחות מדי דאריל, ובקטעים שהוא היה, הפעולות שלו לא היו ממש ברורות. רביעית ועוד לא אחרונה, סצינת הסיום המצויינת עם ריק בקראוון. סצינת קרב משובחת, עם תמונת סיום מרהיבה. ככה יוצרים מתח לקראת הפרק הבא. ואגב, הפציעה בידו של ריק - האם זה חתך שהוא גרם לעצמו או שזו נשיכת או שריטת זומבי?והנה אנחנו מגיעים לנקודה המרכזית שנשארת לדיון אחרי הפרק הזה: האם גלן מת? בצפייה ראשונה בפרק לא היה לי ספק שכן. ההפתעה והצער, וכמות הקללות שצעקתי לעבר המסך בסצינה ההיא, זה לא משהו שאני יכול לחזור עליו כאן. לחלוטין לא ציפיתי למוות של גלן בפרק הזה, לא בגלל שיש איזושהי דמות חסינת מוות ב"מתים", אלא כי זה היה פרק שגרתי, לא יותר מעוד פרק באמצע העונה שלא אמור לזרוק עלינו פצצות כאלה. גלן היה ללא ספק אחת הדמויות האהובות עליי בסדרה, גם אם בעונה הקודמת היו לו כמה פרקים של דעיכה והרגשתי שהוא איבד את המגניבות שלו והוא הפך למשעמם ומיותר, הוא בהחלט חזר לעצמו בסוף העונה הקודמת. אם הוא באמת מת, הוא יחסר מאוד בתמונה הכללית.
אבל יש "אם" גדול על המוות שלו. הרשת גועשת בימים האחרונים בשאלה "האם גלן מת?". יש כמה טיעונים עיקריים שתומכים בזה שגלן עדיין איתנו:

- מוות של דמויות עיקריות בסדרה התרחש עד היום בסיום פרק, כאן נותרה בערך רבע שעה של פרק מסצינת המוות של גלן ועד הסיום.

- זוית הצילום של המוות שלו היתה מוזרה מאוד, לא משהו שראינו עד היום במוות של דמות ראשית, לא משהו שאפשר בוודאות לקבוע שהוא מת, מספיק אם אזכיר את התמונה של הזומבים שלכאורה מוציאים לו את המעיים, אבל לא מהמקום הנכון, אלא בערך בגובה הצוואר, וגם אז, אנחנו לא ממש רואים אותו נפגע ישירות.

- גלן מת לבד. כלומר, אם הוא באמת מת, כשעדר כזה של זומבים הסתער עליו, לא יישאר ממנו זכר, הוא תמיד יחשב כ"נעדר", זה לא מצב שראינו עד היום בסדרה. - בתכנית האירוח "The Talking Dead" שמשודרת תמיד אחרי הפרק השבועי ברשת AMC יש מנהג, כאשר דמות ראשית בסדרה נהרגת, השחקן שמגלם אותה, מגיע תמיד באותו שבוע לתכנית להתארח, לדבר על התפקיד שלו ועל תחושותיו, ולהיפרד. סטיבן יאנג, שמגלם את גלן, לא התארח השבוע בתכנית.

- משיחה עם חבר ממעריצי הסדרה, הבנתי שכבר דלפו לרשת תמונות מהמשך העונה הזו שבהן נראה גלן חי וקיים

- לבסוף, התגובה המגומגמת של סקוט גימפל (יוצר הסדרה), לשמועות בדבר מותו/אי מותו של גלן מזכירות קצת את ההכחשות המוזרות והדו משמעיות לשמועות דומות על מותו או אי מותו של דמות ראשית מ"משחקי הכס" בסוף העונה האחרונה. בנימה אישית, אני לא יודע מה אני מעדיף. מצד אחד, אני בהחלט אשמח להמשיך לראות את גלן בסדרה. מצד שני, אם הוא הצליח להיחלץ מהמצב בו הוא היה השבוע, בלב עדר של מהלכים, זו תהיה פגיעה בעייתית מאוד באמינות (הרעועה גם כך) של כל עולם "המתים המהלכים". זה תרגיל שספק אם סדרה רצינית יכולה להרשות לעצמה בלי שזה יפגע לה בבסיס של המעריצים הקבועים.
המתים המהלכים 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עמיגיל: 3614/02/2016 14:12:38
9/10אייקון ציון
מסכים עם כל מילה. איפושהו, רמת הציפייה לחצי השני של העונה היא הכי נמוכה מכל העונות עד כה. המוות כביכול של גלן היה אחזרי ומדכא , אבל החזרה שלו לחיים איפושהו הייתה מדכאת יותר כי היא ביטלה את סערת הרגשות והחזירה אותנו לשגרה, והשגרה מתחילה להמאס
קישורים
חץ המתים המהלכים 6 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט