כפולים

False Flag Series Review

תמונת כתבזוהר צלח על "כפולים":
"כפולים מוכיחה שוב שבישראל יודעים לעשות טלוויזיה איכותית"
פוסטר False Flag
משחק ישי גולן  אניה בוקשטיין  מגי אזרזר  אנחל בונני  אורנה סילינגר  מיקי לאון  
מתח
ביקורת סדרה לכפולים מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"פתיחה מבטיחה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
4.0/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שבוע שעבר שודר בערוץ 2 פרק הבכורה הכפול של "כפולים" שאמורה להיות סדרת הדגל של "קשת" לעונת השידורים הקרובה. "כפולים" עשתה חיל בעולם עוד לפני שידור פרק הבכורה שלה ונקנתה על ידי רשת "CANAL+" שצפויה לשדרה בגרסה המקורית, כמו גם ענקית הטלוויזיה "FOX", שצפויה לשדר גם היא את הגרסה הישראלית ברחבי העולם וגם ליצור רימייק אמריקאי. הסדרה עוסקת בחמישה ישראלים שקמים בוקר אחד ומגלים שהדרכונים שלהם שומשו במבצע של המוסד לחיסול בכיר איראני במוסקבה, מה שהופך אותם בין רגע לסוג של כוכבים בעל כורחם. הסיפור מבוסס במידה מסוימת על חיסול בכיר החמאס מוחמד אל-מבחוח בדובאי ב-2010 בו היו מערבים בין השאר ישראלים שזהותם נגנבה.
פרק הפתיחה הכפול ששודר אתמול עוסק קודם כל בהכרת הדמויות ובחקירתם- בן רפאל (ישי גולן מ"חטופים") כימאי ואיש משפחה, אמה ליפמן (אורנה סלינג'ר) איתה שכב בן במהלך ביקור בלונדון, נטלי אלפסיה (מגי אזרזר) שנעצרת בחתונתה ואסיה ברינדץ' (אניה בוקשטיין) גננת הצמאה לפרסום. החשוד החמישי- שון טילסון (אנחל בונני) נמצא על טיסה מהודו לישראל ובזמן הטיסה מקבל שיחת אזהרה מה שמוביל אותו להימלט עם הנחיתה ולהפוך לחשוד המרכזי. על החקירה אחראי איתן קופל (מיקי לאון) שהודח מהמוסד ועבר לשב"כ. הקאסט עושה עבודה טובה כשבולט במיוחד אנחל בונני בתפקיד מעניין שנראה מתאים לו במיוחד. בשני פרקי הפתיחה אנחנו מגלים ששון הצעיר הוא לא הסטלן הממוצע שטס להודו. ההתחמקות מהמשטרה וסצנת הסיום אתמול הופכת את שון, נכון לרגע זה לדמות המעניינת ביותר בסדרה. יש לציין לטובה גם את ישי גולן ומגי אזרזר שעושים עבודה נפלאה גם הם בפרק הזה. בגזרת האכזבות נמצאת אניה בוקשטיין ולא בהכרח בגללה, שכן הדמות שלה בינתיים היא הפחות מעניינת בסדרה.
צמד הפרקים יוצר בעיקר עניין, וככל שהפרק מתקדם אנו מגלים יותר ויותר פרטים שמגלים לנו שחמשת החשודים לא תמימים כמו שנראה ולא בטוח שמדובר בקורבנות בכלל. כך אנחנו מגלים למשל שלכל החמישה אזרחות זרה וכל החמישה לא היו בישראל בזמן המקרה מה שמעלה את החשד לגבי תמימותם. ככל שהפרק מתקדם אנחנו מגלים פרטים מפלילים על כל אחד מהם- נטלי לדוגמא, גורסת את הדרכונים שלה וכמה מסמכים לפני החקירה. אבל מה שבאמת עובד ב"כפולים", הוא בעצם מה שהפך את "חטופים" לסדרה כל כך מצליחה - היא מדברת עלינו. לא מדובר בסדרות שמנסה לחקות משהו אחר אלא בסדרות שמתאימות את עצמן לקהל ולהווי הישראלי. סדרות שעוסקות בשירותי הבטחון השונים תמיד עבדו כאן - מ"חטופים" המצוינת ועד "פאודה" הפנטסטית. מכיוון שנראה באופן די ברור שלחשודים יש קשר למעשה יהיה מעניין לראות איזה טוויסט יכניסו היוצרים לעלילה בשביל ליצור עניין לקראת המשך העונה. עד אז אנחנו נהנים מהצצה מעניינת לחקירות, האמצעים וכל מה שקורה בחדרי החדרים של השב"כ בצורה מהנה ומעניינת.
כפולים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1608/04/2020 22:47:57
9/10אייקון ציון
סדרה מצויינת, מותחת, מעניינת וחכמה, העונה השנייה קצת פחות טובה אבל העונה הראשונה פשוט מעולה
שם: אביגיל: 6312/05/2019 10:01:38
10/10אייקון ציון
סדרה מעולה משחק בימוי ועריכה מעולה יותר טוב מסדרות אמריקאיות. ציון 10
קישורים
חץ כפולים (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט