אימה אמריקאית עונה 5 - פרקים 1+2

American Horror Story 5 Series Review

תמונת כתבקארין דובינסקי על "אימה אמריקאית עונה 5 - פרקים 1+2":
""אימה אמריקאית" ממשיכה להיות מסובכת, מפתיעה ומחרידה"
פוסטר American Horror Story 5
משחק ליידי גאגא  קתי בייטס  איוון פיטרס  שרה פאולסון  ווס בנטלי  מאט בומר  
אימה
ביקורת סדרה לאימה אמריקאית עונה 5 - פרקים 1+2 מאת קארין דובינסקי | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מחריד ועוצמתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי הטיזרים המצמררים, ואחרי שחיכינו במתח רב לעונה החדשה של "אימה אמריקאית", לטעמי אחת מסדרות הטובות ופורצות הדרך כיום, לא התאכזבנו. "אימה אמריקאית" היא לא סתם סדרה אלא סדרת אנתולוגיה, בעלת עלילות ודמויות שונות בכל עונה. כל עונה מתמקדת בנושא או מקום מסוים שבו מתרחשת העלילה. בעונה הראשונה זה היה בית רדוף, בשנייה בית משוגעים, בשלישית כת מכשפות, ברביעית פריק שואו בקרקס, והעונה החדשה מתרחשת במלון. אבל לא סתם מלון, אלא מלון שלא בטוח שתצאו ממנו בחיים. ואם יתמזל מזלכם, תצאו חיים אבל לא כל כך שפויים. כל שחקן משחק דמות שונה אך קריפית מספיק, כי אין כזה דבר יותר מדי קריפיות מסתבר, לפחות לא כאן. הקאסט עצמו משובח ורק משתדרג עם השנים. הסדרה נמצאת איתנו כבר 4 עונות, כשהחמישית החלה כמעט לפני חודש. יוצריה המהוללים, ריאן מרפי ובראד מלצ'וק, שכבר רשמו ברזומה שלהם את הלהיטים "ניפ/טאק" ו"גלי", פתחו עולם חדש בפני מעריצי האימה והביאו סדרה מזעזעת ומרתקת במיוחד. שלא תטעו, הסדרה הזו היא ממש לא לבעלי לב חלש. יש בה סצנות שיכולות לרדוף אתכם בלילה, יותר מכל סרט אימה שקיים כיום, אבל זה גם מה שכל כך מעניין בה. הצופה מזדעזע אבל מת לראות מה יהיה בפרק הבא. קריפי כבר אמרנו?
בפרק פתיחת העונה החמישית אנו רואים שתי תיירות שבדיות המגיעות למלון קורטז, מלון רטרו עם סטייל מיושן בלוס אנג'לס. התיירות נכנסות לחדרן רק כדי לגלות יצור מעוות ומפלצתי שיוצא להן מתוך המזרון. לא בדיוק החופשה האידאלית. אבל כאן הסיוט לא נגמר; איריס, מנהלת המלון, שהיא כמובן אישה מוזרה ומטרידה, בוחרת לשכן את הבנות בחדר חלופי, חדר מספר 64 (החדר הזה ילווה גם את הפרקים הבאים). הבנות, עדיין מזועזעות, מנסות להירגע. כשאחת מהן נרדמת, היא מתעוררת רק כדי למצוא את חברתה נאכלת על ידי ילדים מוזרים ומפלצתיים. כמו שאמרנו, חופשה חלומית. לאחר מכן מוצגת בפנינו דמותו של הבלש ג'ון לואו, בכיכובו של ווס בנטלי המעולה, שיהפוך לאחת הדמויות המרכזיות בעלילה. הוא מקבל שיחת טלפון מצמררת ומתבקש להגיע למלון. מה שהוא עדיין לא יודע זה שבנו היקר שנחטף ממנו ומאשתו נמצא במלון, בדמות זומבי/ערפד. העונה הזו בוחרת להתמקד גם בסמים ולכן לא מפתיע שמכור להרואין בשם גבריאל מגיע למלון. זמן קצר לאחר שהוא נכנס לחדר, הוא נאנס באכזריות על ידי יצור מפלצתי בשם "שד ההתמכרות" בעידודה של סאלי, הנרקומנית שגרה במלון. אנחנו גם למדים שגבר בשם וויל דרייק רכש את המלון ומתכנן להפוך אותו לאימפריית אופנה. לאחר שהתאוששנו מהסצנה הקודמת, אנו מקבלים סצנה מזעזעת לא פחות; הזוג המלכותי של המלון, לפחות במהלך 2 הפרקים הראשונים, הוא דונובן ואליזבת', הרוזנת ובעלת המלון. אליזבת' מהפנטת בגילומה של ליידי גאגא, שנראה כאילו נולדה לתפקיד הזה.
הזוג היפה למראה אוהב להתנסות בסקס אבל מסתבר שגם בעוד דברים; הם מזמינים זוג לרביעייה ובמהלך הסקס משספים את גרונם ושותים את דמם. לאחר מכן יש פלאשבק לשנת 1994, בו אנו מגלים כיצד דונובן ואליזבת' נפגשו לראשונה. בסוף הפרק ג'ון מגיע למלון, ולאיזה חדר? נכון,חדר מספר 64. הפרק הראשון הותיר טעם לעוד, וגם לא מעט שאלות- למה הזוג שותה דם? מה המניע של סאלי לכך שהשד יאנוס אנשים? האם יקרה לג'ון משהו בחדר 64 והאם הוא יגלה שבנו נמצא במלון? בפרק השני העונה כבר מתחילה לצבור תאוצה ולגלות לנו יותר דברים. הפרק נפתח במסיבה במלון ביוזמתו של וויל דרייק, בעליו החדשים, בעזרתה של עורכת עיתון ווג הססגונית קלאודיה בנקסון (תפקיד מפתיע של נעמי קמפבל האגדית, שנראית יותר טוב מתמיד). לאחר מכן ישנה תצוגת אופנה מרהיבה עם פסקול נהדר, כמו שרק בסדרה הזו יכולים לספק. ללא ספק אחת הסצנות האהובות עליי בעונה בינתיים. הדמות המרכזית החדשה שמתגלה לנו בתצוגת האופנה היא טריסטן דאפי, נרקומן יפהפה שהוא גם דוגמן. בתפקיד טריסטן משחק פין וויטרוק המצוין, שפשוט מהפנט בתפקיד הזה, ולא מאכזב אחרי התפקיד הנהדר שלו בעונה הקודמת בתור דנדי הרוצח הפסיכופת. הרוזנת אליזבת' וטריסטן מחליפים מבטים וברקע דונובן שם לב ומקנא, ולפני שאנחנו מספיקים לשים לב, כבר מגיעים לסצינת סקס לוהטת ופרועה במיוחד, שבמהלכה הרוזנת הופכת את טריסטן לערפד. דונובן תופס אותם והרוזנת מחליטה לזרוק אותו, ולהישאר עם מאהבה החדש. בפרק הזה הבנו שהרוזנת היא אכן ערפדית, או לפחות משהו בסגנון, והיא הופכת את מי שהיא בוחרת, בדרך כלל המאהבים שלה, לערפדים יחד איתה, כדי שיחיו לנצח. בינתיים, איריס מספרת לג'ון את הסיפור האמיתי של מי שבנה את המלון וקצת יותר על ההיסטוריה של המלון עצמו, בפלאשבק מרתק ומזעזע בו זמנית; בעל המלון, ג'יימס פטריק מארץ', בנה את המלון בשנות ה-20 כמתקן עינויים אחד גדול, שישמש אותו לרציחות הסדיסטיות שלו. כשהמשטרה מגלה על מעשיו, הוא מחליט להרוג את עוזרתו הנאמנה ואת עצמו. לקראת סוף הפרק, עוד התפתחות מעניינת בעלילה - סקרלט, בתו של ג'ון, ולאכלן, בנו של וויל, מטיילים במלון ולאכלן מראה לה תחתית בריכה ריקה ובתוכה 4 ארונות קבורה, שבהם שוכבים ארבעת ילדיה הקטנים של הרוזנת. סקרלט מזהה את אחיה הקטן שאבד, הולדן, ומנסה להוכיח להוריה דרך תמונה שצילמה שזה אכן בנם, אבל הולדן יוצא מטושטש והנישואין של ג'ון עם אשתו רק מדרדרים יותר בעקבות ההזיות, כביכול, של בתם, וההזיות של ג'ון עצמו.
אימה אמריקאית 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ר.גיל: 2105/10/2023 15:52:05
10/10אייקון ציון
לחלוטין אחת משלוש העונות הטובות ביותר עם "הכישוף" ו"המוסד הסגור", אם לא העונה הטובה ביותר שנוצרה בסדרה. המשחק המצוין של הזמרת-שחקנית-יוצרת ליידי גאגא בא לידי ביטוי לאורך כל העונה. הספוט של המלון מותיר את הצופה מרותק לכיסא עם כמיהה לצפות בכל פרק ופרק אחד-אחרי-השני. לדעתי מדובר בעונה בה צפיתי בכמות הפעמים המרבית. הקידום של העונה כמו גם ההתנהלות סביבה הייתה לא צפויה ואף חדשנית.
קישורים
חץ אימה אמריקאית 5 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט