ניקיטה 3

NIKITA 3 Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "ניקיטה 3":
"לא יאמן אבל העונה החדשה של ניקיטה אפילו מופרכת מהעונות הקודמות"
פוסטר NIKITA 3
משחק מגי קיו  שיין ווסט  לינדסי פונסקה  אהרון סטנפורד  קסנדר ברקלי  מלינדה קלארק  
מתח
ביקורת סדרה לניקיטה 3 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"גרועה מקודמתה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסדרה “ניקיטה” היא הרימייק השלישי של הסרט המפורסם של לוק באסון מ-1990, שאחר כך, ב1993, עבר עיבוד אמריקאי ל”קוד סודי נינה” (Point Of No Return) עם בריג'יט פונדה. שני הסרטים מספרים את סיפורה של עבריינית חצופה הנשלחת לכלא אך נחטפת משם על ידי ארגון מרגלים ממשלתי סודי שרואה בה פוטנציאל להיות מתנקשת-על. ב- 1997 עלתה לאוויר סדרה אמריקאית בשם “ניקיטה” שהפכה לקאלט ורצה במשך ארבע וחצי עונות, כשהחמישית והאחרונה עלתה בעקבות לחצים מהקהל לאחר שפרק הסיום הרשמי הכעיס ושבר את ליבו. הסדרה האמריקאית הייתה לא פחות ממשובחת והצליחה לשמר משהו מהאווירה האפלה והאירופאית של הסרט הראשון, בעודה מתמודדת לעומק עם הקונפליקט של ניקיטה בין עבודתה כמתנקשת חסרת לב, לבין רגשותיה האנושיים וסלידתה מדרך הפעולה של הארגון בו היא עובדת.ואז, עשר שנים אחרי שהסדרה האגדית ירדה בסיום גרנדיוזי, החליטו מקבלי ההחלטות במרום הטלוויזיה האמריקאית לעשות גרסא נוספת, קלה יותר לעיכול וסקסית הרבה יותר. את השם הצרפתי "ניקיטה" החליטו להעניק למגה-בייב החצי-ויאטנמית מגי קיו וסביבה ריכזו פליטי תוכניות אמריקאיות בינוניות כמו שיין ווסט ("אי.אר"), לינדסי פונסקה ("איך פגשתי את אמא") ומלינדה קלארק ("או.סי."). הפעם, העלילה עוקבת אחרי ניקיטה כמה שנים לאחר שברחה מהארגון הסודי (שקרוי הפעם 'דיוויז'ן') שחטף ואילץ אותה להרוג עבורו ולבסוף חיסל את האזרח התמים בו התאהבה. הפליטה הסוררת, מחליטה להפיל את הארגון, בעזרת אלכס, סוכנת חדשה בדיוויז'ן שהיא למעשה מסתננת מטעם ניקיטה.
דיוויז'ן בגרסא זו הוא ארגון מושחת ואף אנטי פטריוטי ובכך פתרה הסדרה את הקונפליקט המרתק של קודמתה הטלוויזיונית, בו ניקיטה המתנקשת מחסלת נבלים וטרוריסטים מסוכנים, אך בעודה עושה זאת נאלצת לשבור את חוקי האתיקה שלה. בכל אופן, כאן אין התעסקויות פילוסופיות שכאלו אלא, בעיקר, עלילות סבוכות בהן בסוף ניקיטה היא המוצא היחיד להציל את העולם בעודה לובשת משהו מאוד צמוד/קטן. בעונה הראשונה מצליחה ניקיטה להעביר לצד שלה את מייקל, הסוכן שאימן אותה, ואף להשיג קלף מיקוח נגד דיוויז'ן, אך מאבדת את בת חסותה אלכס, שעברה הסודי מתגלה. במהלך העונה השנייה ניקיטה צריכה להלחם גם נגד דיוויז'ן וגם נגד אלכס. בסוף העונה השנייה ניקיטה מצליחה לא רק להקים לעצמה קבוצה אימתנית של סוכנים ובני ברית אלא, לאחר שהיא ואלכס מתפייסות, להרוג את ראש דיוויז'ן ולהשתלט על הארגון.העונה השלישית מתחילה, אם כן, כשניקיטה וחבריה עומדים בראש הארגון אותו ניסו להפיל, ועליהם להמשיך לתחזק כדי לעצור את הפעולות הלא מוסריות שהוא עוד עושה ברחבי העולם ולסגור אותו כמו שצריך. האויבת המרכזית היא ראש הארגון לשעבר, אמנדה, אשר החליטה לקחת לעצמה כפרויקט למרר את חייה של ניקיטה, שבינתיים התארסה למייקל. כמו שאתם מבינים, אין כאן איזה קונפליקט מורכב או מרתק והסדרה שוקעת לה בעייפות החומר, לאחר שפרטים רבים כמו חטאי העבר של ניקיטה והיחסים בין הדמויות כבר נחשפו וטופלו בעונות הקודמות.
אז למה לראות "ניקיטה"? קודם כל, כאמור, כי היא לוקחת את עצמה ממש ברצינות, למרות העלילות המופרכות והמטופשות והמשחק המזעזע של רבים מהמשתתפים, במיוחד שון ווסט הבלתי נסבל, שחושב שהרמות הגבה האוויליות שלו מעניקות לו רבע מהצ'ארם של מייקל השתקן בסדרה המקורית. ניקיטה ואלכס עצמן, אגב, הן יחסית השחקניות המוצלחות יותר בקבוצה. שנית, כי לפעמים יש רפרנסים לסדרה הקודמת, כמו אלברטה ווטסון ששיחקה את מדלן הסקסית (דמות שהפכה היום ל'אמנדה' החבוצה) ומופיעה כאן כסנטורית בשם מדלן. נו, גם משהו. שלישית, לפחות בעונה הקודמת הצליחו הכותבים ליצור בכל פרק כמה קווי עלילה, שלרוב אחד עסוק באינטרגות בתוך דיוויז'ן, השני באלכס ובמסע הנקמה שלה אחר האנשים הרגו את משפחתה והשלישי בחיים האישיים/העבר של ניקיטה, ואיכשהו לשזור אותם בסוף לסצנה בה, פי שציינתי, ניקיטה קיקס אס.אז נכון, זה לא הרבה סיבות, אבל אם אתם מחפשים איזה אקשן מטופש אבל לא רגשני עם שום הומור עצמו ומלא סוכני-על עם נשקים סופר שווים (כשהנשים מוחפצות לכדי נשק אסתטי שכזה) בלי שהדבר יגע לכם בשום נים בלב, בידור מפגר ואסתטי גרידא, תראו "ניקיטה". או "דמדומים", אותו אפקט.
ניקיטה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ ניקיטה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט