המתים המהלכים: עונה 6, פרק 8

The Walking Dead 6 Series Review

תמונת כתבישראל גת על "המתים המהלכים: עונה 6, פרק 8":
"חייבים להשתפר"
פוסטר The Walking Dead 6
משחק אנדרו לינקולן  נורמן רידוס  סטיב יון  לורה כהן  
אימה
ביקורת סדרה להמתים המהלכים: עונה 6, פרק 8 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"פרק סיום מחצית העונה החלש ביותר עד היום"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השבוע ראינו את פרק סיום החצי הראשון של העונה השישית שהיה, בעיני, פרק הסיום הכי פחות מלהיב ומרתק שהסדרה הזו סיפקה לנו אי פעם. נכון שהייתה לא מעט פעולה, והיו כמויות די מלחיצות של זומבים שפלשו לאלכסנדריה דרך הפרצה בגדר אבל, מעבר לכך, לא היה שום דבר שלא הצריך ממני כצופה, עצימת עיניים משמעותית מאוד מחוסר האמינות בסיפור שמספרים לנו.הקונספט של "אין מקום בטוח" מתחיל להתגלות כשחוק ומעייף, אלכסנדריה הייתה אמורה להצליח להישאר על תילה. אם היא עמדה בפני פשיטה של ה"זאבים", הזומבים לא היו אמורים להפיל אותה. אם הסדרה מתכוונת להתמקד בסכנות האנושיות שקיימות בעולם פוסט-אפוקליפטי, קריסה של כל מקלט אפשרי מפני הזומבים היא לא הגיונית ולא הכרחית לעלילה.
אחרי שגילינו "לתדהמתנו" שגלן חי, היוצרים חשו צורך לספק לנו מוות משמעותי בפרק האחרון. המוות של דיאנה לא סיפק את הסחורה משתי סיבות: ראשית, דיאנה נפצעה ממש בחלק הראשון של הפרק, מה שהופך את המוות שלה לצפוי, זה בדרך כלל לא מה שקורה בפרקי סיום של "המתים". שנית, דיאנה היא לא דמות מספיק מרכזית, ואמנם הייתי מוכן בקלות רבה להקריב לא מעט דמויות אחרות (כן, הכומר גבריאל, אני מסתכל עליך), המוות שלה לא הכאיב לי כמו שמוות משמעותי בסדרה אמור.אפשר לכתוב מאמרים שלמים על הגישה הפציפיסטית של מורגן ועל הטיפשות של חיים לפי השקפת עולם בלתי מתפשרת כזו, גם כשמסביב לא חסרים דברים ואנשים שמגיע להם למות. השבוע הפצצה המתקתקת הזו התפוצצה. אם להיות גלויים, גם בסצינה הזו היו לא מעט דברים בלתי סבירים. מילא שמורגן מצליח לגבור על קארול, אפשר לזקוף את זה לזכות הכוח הפיזי העדיף, אבל כל קטע ההשתחררות של השבוי, והלקיחה של דניס כבת ערובה. נו, איך לומר, אמינות זו לא הנקודה החזקה של "המתים" השנה, גם תחת כללי היקום הדמיוני.

עוד נספח מעצבן בפרק השבועי היא המשפחה הלא מתפקדת בעליל של ג'סי, עם שני הבנים המיותרים, כל אחד בדרכו. רון, שקארל היה צריך לחסל השבוע. זה לא שהם יהפכו להיות חברי נפש בהמשך הסדרה. וסם, אז נכון שהמעצבן הקטן רק בן 9 או 10, אבל בכל זאת, שנתיים לתוך אפוקליפסת הזומבים, לא הגיע הזמן כבר שהילד יפסיק להיות מטרד היסטרי על הסובבים אותו, במיוחד כשהסובבים אותו מנסים להימלט על נפשם מתוך עיירה שורצת מתים מהלכים?
בלי ניט פיקינג אחד לפחות אי אפשר. כמובן שאני מתכוון לקטע המגוחך של המעידות כל הזמן. מילא הדמויות השבריריות והמפונקות של אלכסנדריה, אבל איך זה שהחבורה "שלנו", לוחמים מנוסים וקשוחים כמו קרול, מישון, ריק, קארל ועוד, כולם באיזשהו שלב ימעדו תוך כדי ריצה על משטחים ישרים לגמרי כשהם בורחים מאיזה זומבי? באמת? הצלחתם לא ליפול בזמן מסעות של חודשים ושנים ביערות, בבוץ, בהרים, בהשד יודע איפה, ועכשיו על המדרכות של אלכסנדריה אתם לא מפסיקים ליפול? זה אלמנט שאמור ליצור מתח אבל הוא הופך להיות בדיחה.הסיום היה אמור להשאיר לנו "עוגן" מותח לחצי השני של העונה (אני לא מדבר על הקטע שבא אחרי הקרדיטים, שהיה ממתק לקוראי הקומיקס אבל לי כמי שרק התחיל לקרוא את הסדרה, לא אמר יותר מדי, מלבד זה שהבנתי שאחנו עומדים לפגוש דמות נבל חדשה), אבל כל הרצף של החבורה המרוחה ב"מיץ זומבים" שמנסה להתחבא מתחת לפנס, פשוט לא החזיק אותי על קצה הכסא.העונה הזו התחילה ברמה גבוהה יחסית ורק הלכה והידרדרה עד לפרק הסיום שבעיניי אפילו לא עשה מאמצי הצלה לציון הכללי שאני אתן לעונה הזו, כנראה החלשה ביותר מהחמש וחצי עד כה. יכול להיות שהמתים המהלכים "קפצה מעל הכריש"? סביר להניח שלא בעיני היוצרים שלה ובעיני המנהלים ברשת AMC שמבחינתם היא מדפסת כסף מטורפת. וגם אי אפשר להגיד את זה באופן מוחלט כי אין לה כרגע תחליף ז'אנרי ברמה גבוהה, בסופו של דבר מדובר בהפקה מושקעת מאוד, וכל עוד סדרת הקומיקס ממשיכה לרוץ, אני מניח שישאר לה גרעין מעריצים אדוק. אישית, אני מצפה לשיפור משמעותי בחצי השני של העונה, כדי שהסדרה הזו תישאר הגילטי פלז'ר שהיא הייתה בשנים הקודמות.
המתים המהלכים 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עמיגיל: 3614/02/2016 14:12:38
9/10אייקון ציון
מסכים עם כל מילה. איפושהו, רמת הציפייה לחצי השני של העונה היא הכי נמוכה מכל העונות עד כה. המוות כביכול של גלן היה אחזרי ומדכא , אבל החזרה שלו לחיים איפושהו הייתה מדכאת יותר כי היא ביטלה את סערת הרגשות והחזירה אותנו לשגרה, והשגרה מתחילה להמאס
קישורים
חץ המתים המהלכים 6 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט