משחקי הכס: עונה 6, פרק 5

Game of Thrones 6 Series Review

תמונת כתבשרון טהר על "משחקי הכס: עונה 6, פרק 5":
"פרק עצוב בו אנו מגלים את סודו של הודור"
פוסטר Game of Thrones 6
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 6, פרק 5 מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"נפרדים מהודור"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפרק החמישי מזכיר לנו שוב למה "משחקי הכס" היא אחת הסדרות הכי טובות בטלוויזיה. העלילה מעוצבת ומתוכננת לפרטים ומעל הכל מדובר באחד הפרקים שייזכר לנצח על ידי הצופים האדוקים, כפרק שמוקדש להודור הענק החביב.

בקאסל בלאק, סאנסה פוגשת את "אצבעון", באחת הפגישות הכי טעונות שנראו בסדרה. מדהים לראות, איך סאנסה התבגרה עד לנקודה שבה קל מאוד לראות דמיון בינה לבין קייטלין (עליה השלום). זה היה מוצלח מאוד לראות את "אצבעון" נותר ללא מילים, ונדחק לפינה. סאנסה מתארת לראשונה את מסכת ההתעללות האכזרית שספגה מידי רמזי. ובפעם הראשונה ב"משחקי הכס", אנו מקבלים התייחסות לתרבות האונס המוצגת פעם אחר פעם, וכל זאת מפי הדמות הנשית הכי חלשה בסדרה, שגדלה מול עינינו לאחת הדמויות העוצמתיות. "אצבעון" לא פראייר בכלל, הוא לועג לגאוותה של סאנסה באחיה, ומזכיר שהוא אח למחצה ובעצם רומז למוצאו האמיתי של ג'ון. הדינמיקה בין סאנסה לג'ון מזכירה את הקשר בין רוב לקייטלין בעונות המוקדמות. זה עוד יותר ברור כשהם מגבשים אסטרטגיה לבני ברית בקרב הבתים בצפון. היא מעמידה את עצמה במרכז העניינים. נושאת את השם סטארק (בניגוד לג'ון), ומוכנה לעמוד מול משפחות הצפון ולדרוש מהם את נאמנותם למשפחתה. אבל לסנסה יש עדיין גחמות ילדותיות: היא מספרת בהתלהבות אודות דודה "הדג השחור" שאיחד את צבא בית טאלי (הבית של אמה) לא בגלל שהיא יודעת בוודאות, אלא פשוט כי היא רוצה שזה יהיה נכון, וכמו ילדה קטנה היא אפילו לא חושבת פעמיים לפני שהיא פולטת את המידע הזה, ואחר כך בוחרת לשקר מהיכן גילתה. במידה מסוימת, אני חושבת שהיא יודעת ש"אצבעון" הוא לא אמין, וייתכן מאוד שאמר לה את זה כדי לרמות אותם, כחלק מהתכנית שלו. ייתכן שהוא רוצה שיסכנו את עצמם, כדי לדחוק אותם לפינה ולהיות בעל הכוח שיכול להוציא אותם מהבוץ ולבוא בדרישות. סאנסה גם מנחמת את ג'ון סנואו ובונה את גאוותו במשפחתו על ידי גלימה שתפרה לו ממש כמו של אביהם, כדי שיזכור שהוא סטארק למרות הכל.
בבית השחור והלבן, אריה לומדת על ההיסטוריה של "האל מרובה הפנים". עבדים שעבדו במכרות ואליריה גויסו והעבירו ביניהם את היכולת להחליף פנים, והקימו את ביתם בבראבוס. היא מקבלת משימה לרצוח שחקנית, משימה שהצלחתה תכריע את הצטרפותה לבית. אריה יוצאת לצפות במחזה רחוב על מותו של רוברט באראתיאון, ומותו של אביה. והרי לכם שיעור בתקשורת, האופן שבו אנו וגם אריה זוכרים את השתלשלות העניינים שונה לחלוטין מהאופן בו הסיפור פורש על ידי ההמון. בבראבוס נד מצטייר כמי שרצה לעצמו את כס הברזל. הדיסוננס שלנו כצופים משתקף בפניה של אריה המזועזעת, היא נזכרת באירוע ששינה את גורלה לנצח, בשעה שכולם סביבה צוחקים. כחלק מלימודיה על ידי ג'אקן הג'ר, זה בדיוק מסוג הדברים שהיא חייבת להתעלות מעליהם כדי להצליח להפוך לבעלת הכוח של "האל מרובה הפנים".בינתיים באיי הברזל מחפשים להכתיר מלך חדש. כאשר יארה טוענת לכתר, ת'יאון תומך בה ומשלהב את הקהל. מדהים כיצד אין שום זכר לת'יאון מהעונות הראשונות, היהיר והטיפש. הוא מוצא את נאמנותו, ואת חוזקו בעמידה לצידה של אחותו. אבל מהר מאוד דודם יורון גרייג'וי מצליח לסחוף אחריו את תושבי איי הברזל שמכתירים אותו. ת'יאון ויארה נאלצים לברוח מהאיים, יחד עם צי שלם. הימור שלי שהם יירתמו למאבק של האחים סטארק על ווינטרפל. כל הדרכים מובילות לשם.
בניסיון לשמור על השלום בין העבדים לאדונים, טיריון מחליט למצוא בעל ברית חזק שיעזור לשמר את השלום העדין שיצר. קינברה (אניה בוקשטיין) היא כוהנת אל האור נוספת בעלילה, לבושה ועיטוריה זהים למליסנדרה ולכן בוודאי יש בידה אותם כוחות (וגם גיל גריאטרי?). היא מסכימה ברצון להצטרף לצידה של דיאנריז שנבחרה על ידי אל האש. ואריז מתעמת איתה, ושואל כיצד היא כל כך בטוחה מאחר וסטאניס הפסיד. היא בתמורה טוענת שמליסנדרה טעתה (התבלבלה בין סטאניס לג'ון?) ומספרת לו סודות מעברו, שגורמים לו להסמיק במבוכה.סצנת הסיום של הפרק תיכנס להיכל התהילה של "משחקי הכס", ממש כמו החתונה האדומה או מותו של נד סטארק. לאחר שבראן יוצא למסע בזמן בשורשי העץ, הוא מגלה את צבא המהלכים הלבנים, המלך שלהם נוגע בו וכעת רודף אחריו במציאות. חייהם בסכנה, בראן חייב להחליף את "העורב בעל שלוש העיניים", ולברוח מהמערה. צבא המתים משתלט על המערה, כל "הילדים" מקריבים את חייהם, מירה אפילו הורגת מהלך לבן עד שבראן מתעורר ומשתלט על הודור והם בורחים מהמערה. בחוץ, מירה צועקת להודור להחזיק את הדלת, ובמקביל בראן רואה את וויליס (הודור הילד) מקבל את ההתקף ומסנן את המילים HOLD THE DOOR שוב ושוב, עד שהן הופכות להודור. באקט של הקרבה עצמית, מובנת מאליה עבור הודור, הוא מחזיק בדלת מספיק זמן כדי לאפשר לבראן לברוח. הפרק העצוב הזה בהחלט העלה כמה וכמה נקודות חשובות. ההקרבה של "הילדים" למען בראן, הופכת אותו לדמות חשובה מאוד בעיניהם. אם המהלכים הלבנים נוצרו לשם איזון בין בני האדם להרס של הטבע, ייתכן מאוד שבראן הוא דמות מפתח לשליטה במהלכים הלבנים. זה לא סתם שמלך המהלכים הלבנים רודף אחריו. וגם איך בדיוק מירה הרגה מהלך לבן? וכך בלב כבד אנו נפרדים מהדמות הכי נאמנה בסדרה - הודור עליו השלום.
משחקי הכס 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט