מאהבת בתשלום מראש: ביקורת עונה ראשונה''

The Girlfriend Experience Series Review

תמונת כתבנטע שניצר על "מאהבת בתשלום מראש: ביקורת עונה ראשונה''":
"סדרה מצמררת, מפעימה שמרוקנת את הצופה רגשית"
פוסטר The Girlfriend Experience
משחק ריילי קיאו  פול ספארקס  מרי ליין רסקוב  
דרמה
ביקורת סדרה למאהבת בתשלום מראש: ביקורת עונה ראשונה'' מאת נטע שניצר | מבקרת טלוויזיה | כתבת סרטים
ציון המבקר
"מומלץ מאוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
מדד פופולריות
3.7/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ריילי קיאו, שמשחקת את הגיבורה בסדרה "מאהבת בתשלום מראש" (The Girlfriend Experience), היא לא אחרת מאשר נכדתו של אלביס פרסלי, וזו עובדה מלהיבה בפני עצמה. חוץ מלהיות הנכדה של, היא בעלת קריירת דוגמנות ומשחק ושיחקה בסרטים כמו "מקס הזועם" ו"הרופא הטוב" ובסרט "מג'יק מייק" בבימויו של סטיבן סודרברג ("טראפיק", "אושן 11"). סודרברג התאהב בה וליהק אותה לסדרה המבוססת על סרטו מ-2009 "חברה בתשלום", אז כיכבה בתפקיד הראשי כוכבת הפורנו סשה גריי ("הפמליה"). כמו הסרט גם הסדרה עוקבת אחרי כריסטין ריד (קיאו) היפהפייה, בחורה שלומדת עריכת דין ומגיעה לעסוק במקצוע העתיק בתבל: זנות - או כמו שהגיבורה מעדיפה לקרוא לזה: נערת ליווי. בהדרגה היא מתחילה לנהל שני אורחי חיים שונים במקביל וצריכה לשלב ולפלס את דרכה ביניהם באלגנטיות וגמישות ולעבור מכשולים שהולכים ומתרבים ככל שההפרדה הופכת להיות יותר מעורפלת.
אנו שוב ושוב מנסים להבין את מניעי הגיבורה: מדוע היא בוחרת בתפנית הזויה זו בחייה? מדוע היא נכנסת למצבים מעוררי בחילה? אם היא נערה נורמטיבית עם מסלול ברור ומחושב למה היא בוחרת בדרך זו? אך התשובות ממאנות לבוא. נראה שהסדרה מעדיפה לשאול עוד ועוד שאלות, ונמנעת מלספק את יצר הסיבה-תוצאה שכולנו כה אוהבים. החוויה שהצופה עובר היא מיוחדת במינה. זו הצצה אחרת שטרם נתקלנו בה לעולם מערכות היחסים בתשלום. הסדרה עוסקת באופן קר ועובדתי ברזי המקצוע. מצד אחד יש תיאור של מצב ושל בחורה ללא שיפוטיות ומצד שני אנו מרגישים שיש כאן אמירה, תיאור של קושי, ניתוק רגשי וחברתי עמוק ואולי אפילו אזהרה. הגיבורה היא הדבר הכי קריר שניתן לצפות בו (מחוץ למיטה) ואנחנו כל הזמן נותרים בחרדה אינסופית לחייה ועתידה של כריסטין, לנפשה הפצועה ולניתוק החד שיש בתוכה ביחס למין.
החרדה הזו היא כמובן מוכוונת על ידי זוג היוצרים איימי סיימץ ולודג' קריגמן ששולטים ביד רמה בקומפוזיציה, בצבעים הקרים ובפסקול הכמעט בלתי מורגש אך מדיר שינה מעינינו בלי שנבין מדוע. הסדרה מעוצבת כל כולה באווירת קור וניתוק שמדגיש את המצוקה בה נמצאת הגיבורה שנראית על פניו כה מחושבת. הגיבורה שואלת אם היא פסיכופתית- שאלה שעוברת גם בראשו של הצופה- ומיד מקבלת תשובה מאחותה התומכת אנאבל (הלוא היא איימי סיימץ) של "מה פתאום", בעוד שאנחנו, הצופים, לא לגמרי השתכנענו. גם באחד מרגעי השיא בסדרה כשהגיבורה חווה התקף חרדה, לא הייתי בטוחה עד כמה אני צופה ברגע של מצוקה אמיתית שחווה הגיבורה או האם היא עושה הצגה לסובבים אותה ומעניקה להם (וגם לצופי הסדרה) את מה שהם מחכים לו כל כך: התפרקות לרסיסים. מרחפת מעל העלילה אמירה מעניינת ומכאיבה על העולם המטריאליסטי שבו אנו חיים, וזו בעצם גם התפישה עליה נשענת כריסטין. אם הערך העליון הוא כסף, למה בעצם לא להשיג אותו בכל דרך אפשרית? המטרה מקדשת את האמצעים, הדירות של הגיבורה רק הולכות וגדלות ומחירי בקבוקי היין במסעדות היוקרה בהן היא זוללת הולכים ומאמירים. "מאהבת בתשלום מראש" היא סדרה מצמררת, מפעימה ומרוקנת את הצופה רגשית בעת ובעונה אחת ומומלצת מאוד לצפייה, לגברים ונשים כאחד.
חברה בתשלום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ חברה בתשלום (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט