אימה אמריקאית: עונה 6, פרקים 3+4

American Horror Story 6 Series Review

תמונת כתבמתן יניב על "אימה אמריקאית: עונה 6, פרקים 3+4":
"פרק שלישי נוראי, הרביעי הטוב לעונה"
פוסטר American Horror Story 6
משחק קובה גודינג ג'וניור  שרה פולסון  אנג'לה בייסט  
אימה
ביקורת סדרה לאימה אמריקאית: עונה 6, פרקים 3+4 מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"אין חדש"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי השיפור הקל שעברו בפרק השני הודות לבימויו הנהדר של מיכאל גואי, פנו המפיקים לג׳ניפר צ׳מבלרס לינץ׳. כמו שכתבתי בביקורת לפרק הקודם, אני ציפיתי מאוד לפרק הזה. גם מפני שהפרק הקודם נגמר במתח ובתקווה שהעונה תשתפר, וגם בגלל בימויה הנהדר של לינץ'.הפרק מתחיל כאשר המשטרה מחפשת את פלורה הקטנה והאשמה נופלת על לי. לאורך כל הפרק, אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי מה שאימא מוכנה לעשות בשביל הילדה שלה, כאשר כל העולם ואשתו נגדה. אל הבית מגיע קריקט, מדיום שמנסה לעזור למשפחה להחזיר את פלורה.
הפתיע? כן, לטובה? לא, ממש לא. אולי הפרק המשמים והמטופש ביותר מאז העונה הראשונה של הסדרה. יש הבדל בין בנייה איטית, מריחה שלמה וזלזול בקהל. זה לא רק שהפרק מסביר באופן מילולי כל דבר קטן שקורה כאילו לא הבנו, הוא מתעלם לחלוטין מדברים שדווקא כן צריך להסביר ולהרחיב. לדוגמא, מי זה הקריקט הזה? למה הוא הגיע? למה כולם לועגים לו? ישנה גם התעלמות מכל מאורעות הפרקים הקודמים, נראה כאילו בין התעללות של אנשים בלתי נראים וקלטת של דייר קודם, הזוג לא למד דבר וממשיך לחשוב שמדובר באירועים שגרתיים.איך הבימוי? נוראי. נראה שלינץ' רק רצתה לקחת את הצ'ק וללכת הביתה, היא לא מנסה אפילו ליצור מתח או להדריך את השחקנים שייתנו מעט כריזמה. אבל מה שהופך את הפרק לכל כך מעצבן הוא שפשוט לא קורה בו כלום. מלבד ה-10 דקות האחרונות אפשר לדלג על הפרק הזה ועדיין תבינו הכל בפרקים הבאים.
אני חושב שדווקא הפרק הרביעי הוא האהוב עלי עד כה בעונה הזו מבחינת כתיבה. הפרק הזה שם את הקלפים על השולחן ולא משאיר ברירה לזוג החכם בשביל להבין שמדובר באירוע קצת לא שגרתי. הפרק הולך אחורה בזמן וחוקר את ההיסטוריה של רואנוק, כשהוא כמעט ומתעלם מהזוג המפוחד שנמצא בבית וכמעט עוזב לשלווה את נושא המוקומנטרי. לא שההיסטוריה הזו חשובה כל כך לצורך העלילה, אם תדלגו על רוב הפרק אתם תבינו את המשך העלילה, אבל הקטעים האלה היו מצמררים, מבהילים ובעיקר, מאוד מאוד מדממים.בשניות האחרונות של הפרק השלישי ובמשך כל הפרק הרביעי, מגיעה לאירוח האישה שהחריבה והצילה את העונה הקודמת- ליידי גאגא, והפעם היא ללא ספק מצילה. גאגא היא שחקנית שמפתיעה לטובה אבל לא בגלל זה היא מצילה את הפרק, זה גם לא האיפור העצום שהלבישו עליה, זו דמות הדיווה שהיא מייצגת שנותנת השראה לכתיבת דמות מבהילה ומצמררת להפליא. גם קת'י בייטס זוכה סוף סוף לזמן מסך בתור מנהיגת מתיישבי רואנוק. למרות שהיא רחוקה מההופעה הנהדרת שלה ב"מיזרי", הדמות תואמת את הקשיחות של בייטס כמו כפפה.גם כאן יש מריחה משמעותית, אבל היא לא מורגשת כמו בפרקים הקודמים. הברוטאליות עושה את העבודה גם היא ולכן נראה הרבה דמויות שלמדנו לשנוא נשחטות בצורה לא נעימה במיוחד. מפתיע שעל הפרק אחראית מריטה גרביאק, במאית טלוויזיה שמעולם לא עסקה בז'אנר אימה והדבר הכי קרוב לכך הוא שני פרקים של "באפי ציידת הערפדים" שביימה.

המחצית הראשונה של העונה השישית של "אימה אמריקאית" היא כרגע במצב לא מאוזן, מבולגן והדגש העיקרי שלה הוא איננו על הדמויות הנכונות. למרות זאת, הסדרה כן עדיין מספקת רגעי הנאה וכיף טראשי ולא מעט סצנות שלא מותאמות לאנשים בעלי לב חלש.
אימה אמריקאית 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ר.גיל: 2205/10/2023 15:49:20
9/10אייקון ציון
ברור לי שהעונה הספציפית הזו חטפה ביקורת קשה מהמבקרים והקהל כאחד. מדובר בעונה היחידה שכל דבר אודותיה נשמר בחדרי חדרים ובסודיות מוחלטת. כגודל הציפייה, כגודל האכזבה של הצופים. עם זאת, ארצה לציין את העובדה שאני באופן אישי נהניתי לצפות בכל פרק ופרק. מצאתי את עצמי יום אחד יושב וצופה בכל העונה ברציפות, בלי הפסקות. העלילה סוחפת ולא משעממת ובכל רגע קורה דבר המותיר את הצופה במצב שהוא מעוניין לצפות בעוד ועוד. הסצנה האחרונה בה פלורה עוזבת את הבית כשהיא צופה באמא שלה, בהחלט זכורה לטובה. הצילומים היו נהדרים.
קישורים
חץ אימה אמריקאית 6 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט