אימה אמריקאית: עונה 6, פרקים 5+6

American Horror Story 6 Series Review

תמונת כתבמתן יניב על "אימה אמריקאית: עונה 6, פרקים 5+6":
"שפל חדש לעונה הגרועה ביותר של אימה אמריקאית "
פוסטר American Horror Story 6
משחק קובה גודינג ג'וניור  שרה פולסון  אנג'לה בייסט  
אימה
ביקורת סדרה לאימה אמריקאית: עונה 6, פרקים 5+6 מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"אכזבה גדולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
מדד פופולריות
3.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה לא ראינו בארבעת הפרקים הראשונים? ראינו פרק עם בימוי נהדר, ראינו פרק משפיל, ראינו פרק ברוטאלי וראינו פרק מיותר. הפרק החמישי באימה אמריקאית תמיד מסמל סיום של פרקי מבוא והתקדמות מהירה מאוד בעלילה. נראה שהפעם הם שברו שיא בפרק מהיר ביותר שבו קורה המון.הפרק מתחיל עם שובו של השחקן הוותיק והצעיר ביותר בסדרה-אוון פיטרס. פיטרס משחק את אדוארד פיליפ מוט, רוזן הומוסקסואל וגזען אשר בנה את הבית במאה ה-18. פיטרס משחק כרגיל בכישרון רב ומנסה לחקות עם הצלחה חלקית את המשחק התיאטרלי של ג'וני דפ בדמות שקשה לא לשנוא. סיקוונס מיותר לחלוטין ובו זמנית מעניין יותר ממעללי זוג השלביז.
שיא הפרק היה לדעתי האישית הסצנות של פרנסיס קונרוי ("עמוק באדמה"), אשר משחקת אם למשפחה דרומית שניסתה לגרש את השלביז במהלך שאר הפרקים, והם לא שינו את השנאה כלפיהם כרגע. קונרוי, שמשחקת בדרך כלל את האישה הטובה וההוגנת, מקבלת לידיה דמות שיצאה מ"המנסרים מטקסס" והליהוק שלה אליו הוא מפתיע וגאוני. אבל דווקא כשהם בשיא ומצליחים ליצור פרק אימתי ומגניב, הסדרה נגמרת וכולם הולכים הביתה או יותר נכון לבית מלון. העונה נגמרת בצורה שסוגרת את הקצוות האפשריים ונראה שנצטרך לחכות לעונה הבאה של "אימה אמריקאית".רק שלפתע, מופיע עוד פרק ברשימה. על הפרק הזה שמעתי הרבה, יוצרי הסדרה הבטיחו בראיונות טוויסט מפתיע בעלילה ו...לא, אין שום טוויסט מפתיע. הפרק מתחיל עם כיתוב שאומר כי העונה הקודמת, "סיוט הראנואק שלי", הצליחה לשבור שיא של צופים ופרק הסיום שלה היה אפילו יותר מצליח מ"משחקי הכס" ו"המתים המהלכים", נשמע יותר כמו חלום שריאן מרפי איחל לעצמו. בעקבות הצלחת העונה, מחליט יוצר הסדרה בגילומו של צ'יינה ג'ונסון ליצור עונה חדשה בשם "שלושה ימים בגיהינום", סוג של "האח הגדול" בתוך הבית עם השחקנים והאנשים האמתיים שהיו ברנואק.
הפרק הזה כל כך עצלני מבחינת הכתיבה שלו שהוא אפילו לא טורח לחשוב על הצדקה ללמה הם מסכימים לחזור לבית הזה בידיעה שהם הולכים למות. תגידו שהכריחו אותם, שיש להם בעיה כלכלית כמו שראינו בפרק הקודם, אבל לא. גם לא מובן מה הדעה של הרשת לגבי העניין, מצד אחד הם רוצים שיהיה רצח והם רוצים לתפוס רוחות אמיתיות בטלוויזיה ארצית ועדיין הם לא מאמינים בזה ורוצים לשמור על שלומם של המתמודדים. דרך אגב, על מה הם מתמודדים? אין כאן פרס כספי, חוקים או תחרות כמו ב"אח הגדול" או "הישרדות", הם פשוט נמצאים שם בשביל זמן המסך ועד שמישהו יגיע לרצוח אותם.אני מבין את מה שהם מנסים לומר. ישנה ביקורת על הקהל שמאמין לכל שטות, יש ביקורת על הוליווד שמוכרת לו כל שטות וישנה ההקבלה בין מציאות לטלוויזיה שהדברים הם לא בדיוק כמו שאתם רואים, גם בתכניות ריאליטי. הביקורת עובדת, אני חושב שהיא אפילו חשובה יותר משאר הביקורות שנאמרו בעונה הזו. אבל ההשקעה שצמד הכותבים נתן באמירה הזו בא על חשבון הדיאלוגים, העלילה, הדמויות וכמובן האמינות. התוצאה הוא 'סיפור ריאליטי אמריקאי' במלוא הדרו. אפילו ללא הפרשנויות המטופשות, אין שום רגע שמתקרב למפחיד והוא מתחלף בהמון מריבות של השחקנים מול האנשים האמיתיים.

ישנן שתי דמויות שהצליחו לרתק אותי למסך. הראשונה היא יוצר הסדרה, ששמו סידני ג'יימס. הדמות הנוצרת היא של אדם תככן ותאב בצע כמו שמרפי רואה מפיק טלוויזיה, אבל הצבעונות שלו והמשחק הנהדר של ג'ונסון גורמת לצופה דווקא לחבב את הדמות. השנייה היא אהובה עלי ביותר-אגנס וינסטד. קאת'י בייטס נכנסת לנעליה של זקנה מתוקה הנואשת לזמן מסך ומהר מאוד מתבררת כמשוגעת אלימה. הבעיה היא ששתי הדמויות האלו מקבלות תפקיד משני בעיקר ונדחקות לצד דמויות הרבה פחות מעניינות.הבימוי של אנג'לה בייסט הוא נוראי. היא אחת השחקניות החביבות עליי בטלוויזיה אבל כשזה מגיע לבימוי היא נותנת לשחקנים לעשות סצנות מריבה צעקניות ובעלות אובר-אקטינג נוראי. אפילו הסצנות שמנסות להפחיד מתבזבזות כי בייסט לא מצליחה ליצור הכנה או מעט מתח עבורם.

אני חושב שאפשר לסכם את מחצית העונה כאכזבה, אכזבה גדולה נקווה שאולי בהמשך העונה יתברר כי גם "3 ימים בגיהינום" היא לא אמתית ונראה את השחקנים עצמם כמו שרה פולסון ואנג'לה בייסט מתמודדים עם רוחות אמיתיות. כן, זה יכול להיות באמת מגניב.
אימה אמריקאית 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ר.גיל: 2205/10/2023 15:49:20
9/10אייקון ציון
ברור לי שהעונה הספציפית הזו חטפה ביקורת קשה מהמבקרים והקהל כאחד. מדובר בעונה היחידה שכל דבר אודותיה נשמר בחדרי חדרים ובסודיות מוחלטת. כגודל הציפייה, כגודל האכזבה של הצופים. עם זאת, ארצה לציין את העובדה שאני באופן אישי נהניתי לצפות בכל פרק ופרק. מצאתי את עצמי יום אחד יושב וצופה בכל העונה ברציפות, בלי הפסקות. העלילה סוחפת ולא משעממת ובכל רגע קורה דבר המותיר את הצופה במצב שהוא מעוניין לצפות בעוד ועוד. הסצנה האחרונה בה פלורה עוזבת את הבית כשהיא צופה באמא שלה, בהחלט זכורה לטובה. הצילומים היו נהדרים.
קישורים
חץ אימה אמריקאית 6 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט