משחקי הכס: עונה 7, פרק 2

Game of Thrones 7 Series Review

תמונת כתבשרון טהר על "משחקי הכס: עונה 7, פרק 2":
"הנסיכה שתביא את השחר החדש?"
פוסטר Game of Thrones 7
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 7, פרק 2 מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"קרב אניות מהסרטים"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
מדד פופולריות
3.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם הפרק הקודם חימם את האווירה והכין אותנו לבאות, כעת הגיע הפרק השני ואיתו שלל התפתחויות שלהן חיכינו כבר זמן רב. הפרק נוצר לראשונה קשר בין ג'ון לחאליסי, וסופסוף רומנטיקה ב"משחקי הכס" בין ראש צבא הטמאים ליועצת הנאמנה של חאליסי. עבור סדרה שמצטיינת בסצנות אלימות וארוטיקה - מדובר בהחלט בהישג.

בתחילת הפרק חאליסי וטיירון בדרגונסטון דנים בצעדיהם הבאים, חאליסי מתעמתת עם ואריז על נאמנותו בטענה כי הפנה את גבו וזמם כנגד מלכים בעבר. בנוסף היה חלק בניסיון רציחתה אי שם בעונה ראשונה. לראשונה לדעתי בכל הסדרה, ואריז נרתע, ומילותיו המחמיאות לא מונעות ממלכת הדרקונים להיכנס בו. אך בנאום חוצב להבות הוא מסביר לה כיצד הגיע למעמדו הרם, ועל כך שהוא תמיד שם את טובתו של העם לפני הכל. הם מכבדים אחד את השנייה, אבל לא ממש בוטחים זה בזה, מה שמותיר את השאלה מה יהיו צעדיו של ואריז בהמשך? למדנו בעבר שהוא אינו צפוי, ובוודאי יש בידו עוד כמה טריקים בשרוול. מליסנדרה, כוהנת האש, מגיעה לביקור פתע בדרגונסטון. זה די אירוני שמלכת הדרקונים פוגשת את כוהנת האש במקום כזה, ולמען האמת הגיוני. כל מה שעשתה מליסנברדה עם סטאניס נשכח לנוכח הקמתו של ג'ון לתחייה בעונה הקודמת. כעת היא מחפשת את הנסיך או נסיכה שיביאו את השחר החדש. היא גם זו שמציעה לחאליסי לפגוש את ג'ון סנואו. כמה היא יודעת על קשריהם המשפחתיים? טיירון מגבה את ההחלטה, וחאליסי מבקשת לקרוא למלך בצפון (שלנו מוזר מאוד שהיא לא מכירה עדיין) בדרישה שישתחווה מולה.
ג'ון מקבל את המכתב אי שם בווינטרפל. הוא מתייעץ עם סאנסה ומסביר לה שהמכתב בבטחה נשלח מטיריון לאניסטר. הוא אמנם שייך למשפחה הלא נכונה, אבל הגמד בהחלט רכש את אמונם של שני האחים לאורך הדרך. בשלב הזה, העימותים בין סאנסה לג'ון כבר מתחילים להיות עקביים, ואנחנו מבינים שאמנם סאנסה השתנתה מאוד, אבל נותנת לפחד להכניע אותה שוב ושוב. היא אינה בעלת היכולת האסטרטגית או האומץ כדי לקרוא את התמונה הגדולה יותר על מפת המלחמה הקרבה. היא שייכת להחלטות המסורתיות יותר, שהתאימו לאמה ואולי לאחיה רוב, אבל הכל השתנה בעולם "משחקי הכס", וכעת הם ניצבים מול אויב שאיש לא הכיר לפני כן.

ג'ון לעומת זאת, מפגין החלטות אמיצות התואמות מלך חזק ומלא ביטחון. יחד עם המכתב שהוא יקבל מאוחר יותר מסם, הוא מחליט לצאת אל דרגונסטון, ולהשאיר את ווינטרפל לסאנסה, מה שמעלה סימני שאלה בנוגע למה שיתרחש שם בלכתו. כבר ברור לכולם שהחלטותיה של סאנסה לא מתיישרות עם קו העלילה שמנחה ג'ון. במעלה המלך, סרסיי מנסה לאחוז בציפורניה במה שנראה כמו קרב אבוד מראש. בייחוד כשמשווים בין הכריזמה של מלכת הדרקונים לבין ברירת המחדל לכס המלכות. היא מכנסת את האדונים וביניהם רנדיל טארלי, אביו של סם טארלי, גם אחיו דיקון טארלי מגיח להופעה ראשונה, ואנחנו כבר יודעים מי המוצלח בין האחים. ג'יימי, הדיפלומט יותר בין האחים לאניסטר, מציע לרנדיל להיות הגנרל לצדו במלחמה מול חאליסי, וכך יזכה להיות האדון של הדרום במקום אלרייה טייריל. ג'יימי הממולח גם מוסיף כי זוהי הזדמנות עבורו, להרוג חלק מהתושבים הפראיים שהוא סולד מהם כל כך, ונחשפנו לכך בעונה הקודמת, כאשר סילק את סם וגילי בעקבות מוצאה.
בדרגונסטון אנחנו סופסוף נחשפים לברית המלאה של מלכת הדרקונים מול מלכת דורן, האחים גרייג'וי ואולינה טייריל הקשישה. ההחלטה של חאליסי יחד עם טיריון, לנצח במלחמה ללא שפיכות דמים מעלה גיחוך בקרב כל צופה "משחקי הכס", ברור כשמש שהעניינים יתגלגלו אחרת לגמרי. התכנית היא מצור על מעלה המלך, על ידי הצבא של טייריל ודורן, ולשלוח את הבלתי טמאים לקסטילי רוק שמאפשר אסטרטגית ללאניסטרים לשלוט במעלה המלך. מתוך כל הסצנה הזו, אהבתי תחילה שכלל המנהיגות היו נשים בלבד, הגברים יועצים ומשניים להם. גם אהבתי את הכבוד אותו רחשה חאליסי לאלרייה הקשישה בשיחה אחת על אחת. אלרייה היתה קלאסית כתמיד, כשחלקה את דעתה על טיריון כי מדובר בגבר חכם, אך חשוב גם לא להקשיב לו. יהיה מעניין לראות כיצד תיקח חאליסי את העצה לתשומת ליבה ומתי יגיעו לצומת בה תחליט החלטות הפוכות משל טיריון.שתי סצנות מרגשות ומקסימות קרו בפרק הזה. ואתחיל מהרומנטית שביניהם. לאחר כל הזמן הזה, בו הכימיה והמתח בין מיסנדיי וגריי וורם רק עלתה ועלתה, כעת לראשונה מיסנדיי עושה מעשה, ומתגנבת לחדרו של גריי וורם, כדי להודיע לו שלא נפרד ממנה, ובכלל כדי שיתעמת עם רגשותיו אליה. כך בסצנה מקסימה של אהבה רומנטית, בה גריי וורם מצהיר על כך שהיא החולשה שלו, הם סופסוף מממשים את אהבתם. הסצנה המרגשת השנייה, היא לא אחרת מאשר אריה שבעקבות מפגש עם חבר ותיק מגלה שאחיה ג'ון שולט עכשיו בווינטרפל. התקווה שניצתת בעיניה יקרה מפז, והילדה סופסוף מחליטה לחזור הביתה. מחמם את הלב. לאחר מכן נזכה לראות אותה ניצלת מציפורני הזאבים, בזכות הרגש שהחל לפעום בליבה הקר. הילדה שהלכה לאיבוד החל מהעונה הראשונה, אז ראתה את אביה נרצח על במה לעיני הקהל, מתחילה למצוא את דרכה חזרה הביתה.הפרק הזה געש בהתרחשויות, והסתיים כנהוג ב"משחקי הכס" עם קרב לחימה מדמם ומלא באש, הפעם בים. יורון גרייג'ויי הסאדיסט עם צי הספינות שלו, מול יארה ואלריה מלכת דורן. הלחימה הקשוחה גורמת לאובדנן של שתי בנותיה של אלריה, לוחמות מוצלחות שמוצאות מוות מהיר. הקרב המפתיע הזה, מודיע לנו שהתחילה העונה החדשה, והמהלך הזה עלול בהחלט לשנות את כל התמונה עבור חאליסי. בסופו של הקרב מחליט תיאון, לנוכח דודו המטורף שאוחז באחותו, לקפוץ לחופש אל תוך מי הים ולברוח. אם אתם שואלים אותי, הוא עוד יפתיע אותנו כבר בפרק הבא.
משחקי הכס 7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3830/08/2017 01:07:09
10/10אייקון ציון
פרק עוצמתי שבהחלט משאיר ציפייה לעונה האחרונה שבו הקרב בין החיים למתים. הרבה קצוות נסגרים כאן. המבקר צדק בעניין אחד שהוא הנסיון לשכנע את סרסיי שעבורו נעשה המסע המסוכן להבאת המת החי מה שהביא למות אחד הדרקונים - נראה לא אמין ויותר כמו פתרון תסריטאי..
שם: רוניתגיל: 3909/08/2017 17:03:49
10/10אייקון ציון
פרק מעולה! אולי הכי טוב שהיה עד כה בעונה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט